پلیس مشهد در تعقیب جانیان اینستاگرامی | این ۲ قاتل مسلح را شناسایی کنید + تصاویر گوشی‌قاپ‌های خشن در دام پلیس مشهد | اعتراف به ۴۰ فقره سرقت با شگرد‌های مختلف کسب مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی توسط دانش‌آموز زنجانی نجات جان مسافر مشهدی از آبشار دوزین استان گلستان(۲۷ تیر ۱۴۰۴) انتشار اسامی رژلب‌ها و برق لب‌های غیرمجاز در بازار لوازم آرایشی آبادان گرم‌ترین شهر جهان شد آتش به جان طبیعت حفاظت شده ایلام افتاد (۲۷ تیر ۱۴۰۴) شهادت ۳ هم‌وطن در حادثه تیراندازی در خمین (۲۷ تیرماه ۱۴۰۴) دفترچه سؤالات نوبت دوم کنکورهای تجربی، هنر و زبان‌های خارجی ۱۴۰۴ منتشر شد + لینک سوالات واکنش آموزش‌وپرورش به شایعه افشای سوالات آزمون تیزهوشان و نمونه‌ دولتی پرونده کنکورهای دو نوبته بسته شد پایان سرخک و سرخجه در ایران؛ تأیید رسمی تا سال ۲۰۲۳ کنکور ۱۴۰۴ در آرامش برگزار شد | شروع ترم نوورودها به تعویق افتاد ۸ هزار نیروی پلیس راهور برای تأمین ایمنی تردد زائران اربعین ۱۴۰۴ آماده‌باش هستند زلزله ۴.۶ ریشتری شاهرود را لرزاند (۲۷ تیر ۱۴۰۴) آغاز رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور ۱۴۰۴ راه اندازی ۳۰ اورژانس اجتماعی در کشور | ایجاد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف بهزیستی ۶۳ کشته و ۲۹۰ زخمی در سیل مرگبار ایالت پنجاب پاکستان + فیلم (۲۶ تیر ۱۴۰۴) پیگیری برای ثبت جهانی روستای «مارین» (۲۶ تیر ۱۴۰۴) درباره بادکش درمانی که به یکی از رایج ترین روش های درمانی سنتی تبدیل شده است | درمان‌های آرام بخش افزایش اعتبارات حوزه میراث فرهنگی اردبیل (۲۶ تیر ۱۴۰۴) دفترچه سؤالات نوبت دوم کنکور ریاضی و علوم انسانی ۱۴۰۴ منتشر شد + لینک سوالات حق پرستاری مددجویان بهزیستی با اولویت سه دهک اول در حال پیگیری است ویدئو | مسئولیت‌پذیری و اقدام بموقع پرستاران شیرخوارگاه آمنه تهران پیش از بمباران رژیم صهیونیستی سارقان موتورسیکلت‌های تهران دستگیر شدند مستمری‌بگیران زن می‌توانند مستمری همسر خود را نیز دریافت کنند کلاهبرداری که همسر باردارش را روانه زندان کرد پیداشدن پیکرهای بیش از ۶۰ درصد شهدای جنگ ۱۲روزه، توسط نیرو‌های هلال‌احمر واریزی به حساب بازنشستگان صندوق ذخیره فرهنگیان (۲۶ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

رئیس سازمان بهزیستی: مدارس جدید با تمرکز بر مهارت‌های شغلی و سلامتی راه‌اندازی می‌شوند

  • کد خبر: ۳۲۴۷۵۸
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
رئیس سازمان بهزیستی: مدارس جدید با تمرکز بر مهارت‌های شغلی و سلامتی راه‌اندازی می‌شوند
رئیس سازمان بهزیستی گفت: در نظر داریم مدارسی برای ایجاد مهارت تشکیل دهیم که آموزش مهارت‌های شغلی، سلامتی و شادابی در کنار تحصیل ارائه می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، در جلسه‌ای با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رؤسای سازمان بهزیستی و مسئولان وزارت آموزش و پرورش موضوع مهارت آموزی برای نوجوانان تحت آسیب بررسی شد.

جواد حسینی رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به سه رویکرد کلان در کنترل آسیب‌های اجتماعی پس از انقلاب اسلامی گفت: در رویکرد اول، رویکردی اخلاقی، آخرت‌گرایانه و مبتنی بر تذکر و تأثیرگذاری بر دنیای شناختی افراد مدنظر بود.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به رویکرد دوم بیان کرد: رویکرد نخست، پس از یک دهه به رویکردی کنترلی-پلیسی تغییر یافت و تمرکز بر کنترل پلیسی بود با این باور که افزایش نظارت، آسیب‌ها را کاهش می‌دهد. این رویکرد تا سال ۱۳۷۵ ادامه یافت.

وی با اشاره به رویکرد سوم افزود: این رویکرد شامل شکل‌گیری نگاه علمی-اجتماعی به آسیب‌ها با ایجاد نهاد‌هایی مانند هیئت‌های حل اختلاف در دادگستری، مراکز مراقبت پس از خروج از زندان، پلیس اجتماعی و گسترش مشاوره و مددکاری در زندان‌ها بود که رویکردی صحیح است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور متذکر شد: با همین رویکرد، اورژانس اجتماعی و فعالیت‌های اجتماع محور با هدف توانمندسازی و افزایش تاب‌آوری راه‌اندازی شد.

حسینی با اشاره به پیشنهاداتی در حوزه دانش‌آموزی متذکر شد: در مدارس به استقرار نظام مددکاری اجتماعی در کنار مشاوره نیازمندیم. فقدان مددکاری اجتماعی یکی از دلایل اصلی ناکامی در کنترل آسیب‌های دانش‌آموزی است.

مشارکت دانش آموزان و والدین در فرایند کاهش آسیب‌های اجتماعی

وی با اشاره به اجرای «طرح هدایت» بیان کرد: این طرح در دوره مدیریت بنده در آموزش و پرورش تجربه شد و با مشارکت دانش‌آموزان، معلمان و اولیای علاقه‌مند در هر مدرسه در قالب مداخلات حرفه‌ای و درون مدرسه‌ای تجربه شد که هدف، درگیرکردن مدرسه در فرایند کاهش آسیب‌ها از طریق مددکاری است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پیشنهاد الگوبرداری از «طرح دانستان» (مدارس مهارت) گفت: اخیراً با همکاری سازمان بهزیستی و سازمان فنی‌وحرفه‌ای توسط مرکز صبح رویش مدارسی با عنوان "دانستان" ایجاد شد. در نظر داریم مدارسی از مهارت و دانستن ایجاد کنیم که آموزش مهارت‌های شغلی، سلامت، شادابی و کارگاه‌های تولیدی را در کنار تحصیل ارائه می‌دهند. دانش‌آموزان در این مدارس از مرحله دانش تا تولید و فروش محصولات همراهی می‌شوند.

حسینی در ادامه با اشاره به فعالیت‌هایی برای اتصال نسل‌ها متذکر شد: باید بتوانیم در قالب فعالیت‌های متنوع بر گسست نسلی غلبه کنیم به عنوان مثال با برگزاری برنامه‌های ورزشی (دوچرخه سواری، کوهپیمایی) با مشارکت همه اعضای خانواده از جمله فرزندان، والدین، مادر بزرگ و پدر بزرگ و فعالیت‌های هنری، علمی و کتابخوانی خانوادگی برای ایجاد گفت‌وگوی بین نسلی و تولید سرمایه اجتماعی.

وی با اشاره به راه‌اندازی «مدارس مهر و گفت‌و‌گو» یا «باشگاه پیشکسوتان» گفت: در این مدارس، فعالیت‌های آموزش بازنشستگی و سالمندی را با نشاط و هنر ارائه می‌کنیم و می‌توان با استفاده از سالمندان، آموزش‌های مبتنی بر همیاری را در قالب طرح بهزیست محله ارائه داد. همچنین این سالمندان می‌توانند به عنوان راهنمایان بالینی چند مدرسه را تحت پوشش قرار بدهند و از این طریق به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

وی در پایان متذکر شد: در مرحله بعد، جوانانِ تحت پوشش مدارس دانستان، مراکز شبه خانواده، زنان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت از طریق تسهیلات اشتغالزایی (مانند پنل‌های خورشیدی) به فرصت‌های کاری پایدار متصل خواهند شد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->