بررسی قیمت بلیت هواپیما تهران- مشهد در آستانه روز عرفه و عید سعید قربان | قیمت نجومی بلیت تا ۸ میلیون تومان! تغییر آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور در اتاق بازرگانی ایران | کار در معادن، دیگر سخت و زیان‌آور نیست؟ آیا سود سهام عدالت تا آخر خردادماه ۱۴۰۴ واریز می‌شود؟ نرخ دام زنده در آستانه عید قربان ۱۴۰۴ در مشهد اعلام شد نرخ امروز طلا در مشهد اعلام شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) عرضه‌اولیه یک شرکت خراسانی یکشنبه هفته آینده در فرابورس (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) + جزئیات عرضه‌اولیه «نان» استاندار خراسان رضوی: چالش‌های امروز، نتیجه تصمیمات سیاسی در حوزه اقتصاد است قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در تره‌بار مشهد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) | گوجه‌فرنگی کیلویی چند؟ رشد ۴۰ درصدی قیمت لبنیات | مجوز قیمت‌گذاری آزاد به شرکت‌ها داده شده است رئیس سازمان اداری و استخدامی از ۲ تغییر در آزمون‌های استخدامی خبرداد شکر ارزان‌تر از نرخ مصوب در حال عرضه است جشنواره فرزند اولی‌های نیروی هوایی ارتش در مشهد برگزار شد نان حلال بازار، رزق پربرکت شهادت| یادواره ۳۰۰۰ شهید اصناف خراسان رضوی برگزار شد وزارت صمت دستور پزشکیان را اجرا کرد | تأمین برق مصرفی با پنل خورشیدی تصویب برنامه جامع توسعه خراسان رضوی تا ۳ ماه دیگر| کمتر از ۱۸ روز تا میزبانی مشهد از مجمع مجالس آسیایی (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) ردّپای فساد در افزایش قیمت لبنیات بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) + جدول بانک‌ها از شهریور ۱۴۰۴، بدون کدپستی معتبر، خدمت ارائه نمی‌دهند بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) | افزایش شدید قیمت‌ها علت عرضه نان بالاتر از نرخ مصوب چیست؟ فعالیت ۶۵ گروه ثابت و ۱۰۰ گروه سیار دامپزشکی خراسان رضوی در ایام عید قربان ۱۴۰۴ نامه رئیس کمیسیون عمران برای حل مشکل کامیون‌داران فضای مبهم در بورس | رشد نزدیک به ۱۴ هزار واحدی شاخص کل (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) نایب‌رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس: سوخت از داخل پالایشگاه‌ها قاچاق می‌شود | ضرورت افزایش کنترل، به‌جای افزایش قیمت قیمت امروز موبایل‌های پرفروش در بازار مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) ویدئو | ممنوعیت‌های واردات تلفن همراه برداشته شده است قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز‌ها (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) | رشد دلار به کانال ۸۳ هزار تومان
سرخط خبرها

علت بی‌کیفیتی خودروهای داخلی چیست؟

  • کد خبر: ۳۳۱۲۱۳
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۴۱
علت بی‌کیفیتی خودروهای داخلی چیست؟
به گفته رئیس کمیته تخصصی کیفیت استاندارد انجمن قطعه‌سازان کشور تعدد تأمین‌کنندگان، عدم توجه به مهندسی مرغوبیت، تولید و کیفیت موجب شده خودرو تولید داخل کیفیت مطلوبی نداشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، ابراهیم دوست زاده - رئیس کمیته تخصصی کیفیت استاندارد انجمن قطعه‌سازان کشور - در مورد برنامه‌ریزی برای جلوگیری از حوادث ناشی از حریق خودرو بیان کرد: متأسفانه عواملی از قبیل تعدد تأمین‌کنندگان، عدم توجه به مهندسی مرغوبیت، تولید و کیفیت موجب شده خودرو کیفیت مطلوبی نداشته باشد. در هیچ جای دنیا، تعداد تأمین‌کنندگان قطعات زیاد نیستند و قطعاً تعدد آن منجر به کاهش کیفیت قطعات می‌شود. در یک دهه اخیر، توجه کمی به طراحی خودرو شده است. خودروسازی که قطعات خودروی قدیمی برای خودروی جدید استفاده می‌کند باید تمام ملاحظات را در نظر بگیرد که متأسفانه شاهد آن نیستیم.

وی در مورد تولیدات داخلی تأکید کرد: باید یک نظام منسجمی برای انتخاب تأمین‌کنندگان از سمت خودروسازان و حتی مؤسسه استاندارد اجرا شود. ورود قطعه‌سازان فاقد اعتبار و کیفیت لازم به زنجیره تولید خودرو باید ممنوع شود. تفکیک قطعه‌سازان معتبر و فاقد اعتبار وظیفه خودروساز بوده و سازمان استاندارد نیز باید بر این روند نظارت داشته باشد.

رئیس کمیته تخصصی کیفیت استاندارد انجمن قطعه‌سازان کشور در مصاحبه با رادیو گفت‌و‌گو در مورد نقش رانندگان در پیشگیری از آتش‌سوزی بیان کرد: در هر جامعه‌ای انسان خطاکار یافت می‌شود. اما زمانی که در طراحی تست‌ها و قابلیت اطمینان از حد و حدود استاندارد عبور کرده و نادیده گرفته شود، نمی‌توان چندان ایرادی از رانندگان گرفت. اما ریشه اصلی اشکال در جای دیگری است.

دوست زاده یادآور شد: خودرویی مانند ال ۹۰ بیش از یک دهه است در داخل کشور بالای ۶۵ درصد خودکفا شده بود و کیفیت خودرو به‌قدری بالاست که هیچ فردی حاضر به فروش آن نیست. چرا که قرارداد‌ها و تعهدات با طرف فرانسوی دوطرفه بوده است. اما امروز پس از ۱۰ سال به‌جای رشد در این حوزه، دچار افت شده‌ایم؛ بنابراین باید مشکلات به‌صورت زیر بنایی حل شوند چرا که توانایی لازم در بدنه زنجیره تأمین وجود دارد که بتوانند قطعات با کیفیت تولید کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->