مشهد در بزرگداشت شهید نصرالله، صحنه همبستگی با جبهه مقاومت شد اهدای ۱۴۹ دستگاه انواع خودروی خدمات شهری به ارزش یک همت به شهرداری‌های خراسان رضوی گلایه همسایه‌های موقوفه بی‌بی بیگم در بولوار توس مشهد | زندگی در همسایگی مرگ نگاهی به پیشینه مزرعه‌ای قدیمی در مشهد که امروزه به بوستانی بزرگ تبدیل شده است | چشم‌انداز تاریخ ۳۰۰‌ساله «گلشور» سرپرست اداره کل حوزه شهردار مشهد مقدس منصوب شد نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: باید تا پایان این دوره شورای شهر، ۲۰۰ اتوبوس دیگر به ناوگان اضافه کنیم جزئیات جدید از چگونگی تا شدن گوشی سه‌تکه سامسونگ! + ویدئو رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: با اقتصاد مقاومتی و کار جهادی می‌توانیم اسنپ‌بک را جبران کنیم + فیلم مشهد بیش از ۵۰ درصد گردشگران خارجی ورودی به کشور را جذب می‌کند توجه شهرداری مشهد به مسائل محیط زیستی در پروژه‌های عمرانی پیگیری جدی پروژه‌های زیارت و گردشگری خراسان رضوی با حمایت مجلس و دولت استقرار ۷۰ تیم راهور در معابر حادثه‌خیز مشهد | توصیه پلیس: والدین از توقف غیرضروری روبه‌روی مدارس پرهیز کنند ترافیک پرحجم و سنگین در خیابان‌های شهر مشهد در پنجمین روز از مهرماه ۱۴۰۴ هوای مشهد تا اواسط هفته آینده گرم می‌شود (۴مهر ۱۴۰۴) واگذاری بیش از ۱۷ ملک جدید شهرداری مشهد در مزایده عمومی حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در مراسم «مهمانی لاله‌ها» رئیس سازمان برنامه و بودجه: توسعه متروی مشهد، اولویت دولت برای رفاه عمومی و کاهش آلودگی هواست + فیلم نتیجه و ویدئو والیبال ایران و چک | رویایی که کامل نشد (۳ مهر ۱۴۰۴) + فیلم «ایمان فرهمندی» رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس شد رئیس شورای عالی استان‌ها: مشهدالرضا(ع) ارزان‌ترین، باکیفیت‌ترین و بهترین حمل‌ونقل عمومی کشور را دارد
سرخط خبرها

روابط‌عمومی‌ها؛ بهره‌گیری هنرمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های تعامل

  • کد خبر: ۳۳۳۳۹۰
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۱
روابط‌عمومی‌ها؛ بهره‌گیری هنرمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های تعامل
سازمان‌ها، نهاد‌ها و واحد‌های صنعتی، بازرگانی، خدماتی، تجاری، خصوصی، عمومی و دولتی به فراخور رسالت‌ها و مأموریت‌های محوله و محصولات و خدمات تولیدی، نیازمند درگاه ارتباطی با عموم جامعه هستند.

سازمان‌ها، نهاد‌ها و واحد‌های صنعتی، بازرگانی، خدماتی، تجاری، خصوصی، عمومی و دولتی به فراخور رسالت‌ها و مأموریت‌های محوله و محصولات و خدمات تولیدی، نیازمند درگاه ارتباطی با عموم جامعه هستند.

به‌طورعمده این درگاه در چهارچوب‌های اداری سازمان «روابط‌ عمومی» نام نهاده شده است و وظیفه دارد به بهترین، بیشترین و با‌کیفیت‌ترین شکل ممکن رابطه‌ای دوسویه را بین سازمان و جامعه هدف ایجاد کند و رابطه‌ای کارآمد مبتنی بر کسب درخواست‌ها و نظرات مخاطبان و عرضه خصوصیات و ویژگی‌های شاخص کالاها، محصولات و خدمات نهاد و سازمان مربوط را شکل دهد. البته بر کسی پوشیده نیست که رسالت اصلی روابط‌عمومی یک سازمان برندسازی و ویژه‌سازی خدمات و محصولات سازمان در افکار و انظار عمومی است و نهادینه کردن برند نزد جامعه هدف را با بهره‌گیری از ابزار‌ها و شیوه‌های گوناگون عهده‌دار است. 

چنین امر دشوار و حائز‌اهمیتی در عصر کنونی که عصر ارتباطات لقب گرفته بر دوش روابط‌عمومی گذاشته شده است. این نقش خطیر در قالب میانجیگری مرزی و استفاده از ظرافت‌های بی‌شمار امکان‌پذیر می‌شود. میانجیگری مرزی شیوه‌ای است که در آن روابط‌عمومی کاملا در قامت یک مخاطب خدمات‌پذیر و بهره‌بردار از محصول قرار می‌گیرد و بر همه زوایای پیدا و پنهان آن وقوف می‌یابد و هم‌زمان بر ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها و چالش‌های نهاد و سازمان، مدیر ارشد و همکاران تخصصی در لایه‌های مختلف نیز اشراف دارد. 

چنین منظری که دقیقا از ایستادن در میانه حکایت دارد، این امکان را فراهم می‌آورد که در قامت میانجیگری مرزی هر دو طیف این معادله را به هم نزدیک کند و با بهره‌گیری هنرمندانه و هوشمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های گوناگون امکان تبادلات لازم را با افکارسنجی، امکان‌سنجی، نظرسنجی و دیدار‌های چهره‌به‌چهره و سامانه‌ها و درگاه‌های مختلف و اطلاع‌رسانی و انعکاس رسانه‌ای و نشست‌های خبری و تولید محصولات رسانه‌ای فراهم آورد. 

روابط‌عمومی با رویکرد میانجیگر مرزی، سطحی از ارتباط عمیق، منصفانه و خردورزانه است که از پختگی و نگاه ژرف و دوراندیشانه به حوزه ارتباطات حکایت دارد. ضمن تبریک روز روابط‌عمومی و ارتباطات به همه فعالان و کنشگران این حوزه، واضح و بدیهی است که روابط‌عمومی در مجموعه مدیریت شهری از حیث پیچیدگی و دشواری و تنوع مأموریت‌ها، حوزه‌ای ویژه قلمداد می‌شود و رسیدن به بهره‌وری و کارآمدی مجموعه مدیریت شهری به‌شدت به نوع رویکرد‌ها و عملکرد این حوزه ارتباط مستقیم دارد. این موضوع توجه بیش‌از‌پیش همه ارکان مجموعه مدیریت شهری را به موضوع روابط‌عمومی و ارتباطات پدیدار و هویدا می‌کند و حمایت همه‌جانبه را از این حوزه مهم طلب می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->