بلاتکلیفی ۱۱ هزار مترمربع زمین در چراغچی ۳۶ مشهد | کمبود اعتبار مانع احداث فضای سبز آزادسازی ۱۸ هکتار زمین در اراضی خطیب مشهد | ۳۰ سال انتظار به لبخند رسید شهردار مشهد مقدس خبر داد: استفاده سالانه ۱۱.۲ میلیون متر مکعب پساب برای آبیاری فضای سبز شهر مشهد صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان رضوی در پی پیش‌بینی خیزش گردوغبار (۱۵ شهریور ۱۴۰۴) اعتبار ۱.۵ همتی برای نهضت ۵ میلیون مترمربع آسفالت در مشهد | هزینه هر مترمربع آسفالت حدود ۵۰۰ هزار تومان است همزمان با هفته وحدت، مشهد به رنگ سبز درآمد از وعده تا عمل | سرنوشت متروی گلبهار_مشهد در ۱۴ سال گذشته تداوم آلودگی هوا در مشهد | شاخص کیفی در وضعیت ناسالم (۱۵ شهریور ۱۴۰۴) پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی احداث و تجهیز ساختمان تطهیر آرامستان بهشت رضا(ع) ایمن سازی زیرساخت‌های اتوبوسرانی مشهد در آستانه سال تحصیلی جدید پرونده حاشیه شهر مشهد روی میز وکلای ملت| وزرای کشور و راه، مسئول رسیدگی به حاشیه‌شهر می‌شوند (۱۴ شهریور ۱۴۰۴) مجلس، اعتبارات ملی را به مشهد می‌آورد| بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از پروژه‌های حاشیه شهر مشهد (۱۴ شهریور ۱۴۰۴) انتخاب «رئیس» و «نایب‌رئیس» کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد برای سال پنجم بهره‌گیری از ظرفیت‌های بانکی برای بهبود خدمات شهری هشدار معاون وزیر راه: تعادل زائر و مجاور در بافت پیرامونی حرم رضوی برهم خورده است بانک اقتصاد نوین آماده پشتیبانی از طرح‌های توسعه شهری مشهد است موحدیان: هدف اصلی شورای ششم مشهدمقدس رضایتمندی مردم است درباره بنای معروف مسجد شاه در مشهد | مسجدی با سرداب و چند مقبره گمنام حسامی: مشهدمقدس دارای ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری مشترک با بانک‌هاست گلایه شهروندان مشهدی از تغییر هندسی در تقاطع رسالت ۸۰ | گره تازه ترافیکی در بولوار رسالت
سرخط خبرها

روابط‌عمومی‌ها؛ بهره‌گیری هنرمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های تعامل

  • کد خبر: ۳۳۳۳۹۰
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۱
روابط‌عمومی‌ها؛ بهره‌گیری هنرمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های تعامل
سازمان‌ها، نهاد‌ها و واحد‌های صنعتی، بازرگانی، خدماتی، تجاری، خصوصی، عمومی و دولتی به فراخور رسالت‌ها و مأموریت‌های محوله و محصولات و خدمات تولیدی، نیازمند درگاه ارتباطی با عموم جامعه هستند.

سازمان‌ها، نهاد‌ها و واحد‌های صنعتی، بازرگانی، خدماتی، تجاری، خصوصی، عمومی و دولتی به فراخور رسالت‌ها و مأموریت‌های محوله و محصولات و خدمات تولیدی، نیازمند درگاه ارتباطی با عموم جامعه هستند.

به‌طورعمده این درگاه در چهارچوب‌های اداری سازمان «روابط‌ عمومی» نام نهاده شده است و وظیفه دارد به بهترین، بیشترین و با‌کیفیت‌ترین شکل ممکن رابطه‌ای دوسویه را بین سازمان و جامعه هدف ایجاد کند و رابطه‌ای کارآمد مبتنی بر کسب درخواست‌ها و نظرات مخاطبان و عرضه خصوصیات و ویژگی‌های شاخص کالاها، محصولات و خدمات نهاد و سازمان مربوط را شکل دهد. البته بر کسی پوشیده نیست که رسالت اصلی روابط‌عمومی یک سازمان برندسازی و ویژه‌سازی خدمات و محصولات سازمان در افکار و انظار عمومی است و نهادینه کردن برند نزد جامعه هدف را با بهره‌گیری از ابزار‌ها و شیوه‌های گوناگون عهده‌دار است. 

چنین امر دشوار و حائز‌اهمیتی در عصر کنونی که عصر ارتباطات لقب گرفته بر دوش روابط‌عمومی گذاشته شده است. این نقش خطیر در قالب میانجیگری مرزی و استفاده از ظرافت‌های بی‌شمار امکان‌پذیر می‌شود. میانجیگری مرزی شیوه‌ای است که در آن روابط‌عمومی کاملا در قامت یک مخاطب خدمات‌پذیر و بهره‌بردار از محصول قرار می‌گیرد و بر همه زوایای پیدا و پنهان آن وقوف می‌یابد و هم‌زمان بر ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها و چالش‌های نهاد و سازمان، مدیر ارشد و همکاران تخصصی در لایه‌های مختلف نیز اشراف دارد. 

چنین منظری که دقیقا از ایستادن در میانه حکایت دارد، این امکان را فراهم می‌آورد که در قامت میانجیگری مرزی هر دو طیف این معادله را به هم نزدیک کند و با بهره‌گیری هنرمندانه و هوشمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های گوناگون امکان تبادلات لازم را با افکارسنجی، امکان‌سنجی، نظرسنجی و دیدار‌های چهره‌به‌چهره و سامانه‌ها و درگاه‌های مختلف و اطلاع‌رسانی و انعکاس رسانه‌ای و نشست‌های خبری و تولید محصولات رسانه‌ای فراهم آورد. 

روابط‌عمومی با رویکرد میانجیگر مرزی، سطحی از ارتباط عمیق، منصفانه و خردورزانه است که از پختگی و نگاه ژرف و دوراندیشانه به حوزه ارتباطات حکایت دارد. ضمن تبریک روز روابط‌عمومی و ارتباطات به همه فعالان و کنشگران این حوزه، واضح و بدیهی است که روابط‌عمومی در مجموعه مدیریت شهری از حیث پیچیدگی و دشواری و تنوع مأموریت‌ها، حوزه‌ای ویژه قلمداد می‌شود و رسیدن به بهره‌وری و کارآمدی مجموعه مدیریت شهری به‌شدت به نوع رویکرد‌ها و عملکرد این حوزه ارتباط مستقیم دارد. این موضوع توجه بیش‌از‌پیش همه ارکان مجموعه مدیریت شهری را به موضوع روابط‌عمومی و ارتباطات پدیدار و هویدا می‌کند و حمایت همه‌جانبه را از این حوزه مهم طلب می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->