برخورد قاطع شهرداری مشهد با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز آغاز توزیع بلیت‌های رایگان استخر روباز بوستان ملت مشهد کنگره بزرگداشت ۱۸ هزار شهید بزرگترین رویداد فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت خراسان رضوی است کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز ناسالم است (۲۱ خرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: معراج شهدا، پیش از برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی، به بهره‌برداری خواهد رسید + فیلم آماده‌باش سراسری برای مقابله با سیل احتمالی و وقوع آب‌گرفتگی در خراسان رضوی (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) عضو شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه‌های شهری بیش از هر زمان دیگری در حال بهره‌برداری هستند آماده‌باش ۶ هزار و ۵۰۰ نیروی خدمات شهری مشهد درپی صدور هشدار نارنجی هواشناسی خراسان رضوی (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) احداث ۶ پل در بزرگراه پیامبراعظم(ص) مشهد، حدفاصل بزرگراه هاشمی‌رفسنجانی و شهرک صنعتی پیش‌بینی هوای مشهد و خراسان رضوی امروز (سه‌شنبه، ۲۰ خرداد ۱۴۰۴) | بارش‌های رگباری و احتمال وقوع صاعقه و تگرگ در مشهد شهردار منطقه ۱۰ مشهد: تقاطع غیرهم‌سطح امام‌حسن(ع) و چپ‌گرد بولوار شاهنامه، دو مگاپروژه منطقه ۱۰ هستند آهنگ تاریخ در «میل آهنگان» | درباره میل اخنگان، یکی از بناهای تاریخی حومه مشهد در شمال شرق توس سالن معراج بهشت‌رضا(ع) مشهد تا شهریورماه ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد پیشرفت ۹۷ درصدی پروژه‌های عمرانی سازمان مدیریت آرامستان‌ها | توسعه ۳۵ هکتاری بهشت‌رضا(ع) در سال ۱۴۰۳ مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد مقدس: در اردیبهشت ۱۴۰۴، به بیش از دو میلیون و ۵۷۱ هزار زائر و مجاور خدمات ارائه شد نجات ۲ هزار چنار در خیابان کوهسنگی مشهد هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) پیشرفت ۸۵ درصدی بوستان بانوان طرق مشهد| افتتاح پروژه در شهریورماه ۱۴۰۴ تخفیف ۲۰ درصدی رفع نقص خودرو در مشهد + آدرس تعمیرگاه‌های منتخب درباره کوچه «شهیدان خوراکیان‌۲» در مشهد | رونقی که با ساخت یک بیمارستان خارجی شروع شد سهم بانوان در زیست‌بوم فناوری باید به رسمیت شناخته شود
سرخط خبرها

روابط‌عمومی‌ها؛ بهره‌گیری هنرمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های تعامل

  • کد خبر: ۳۳۳۳۹۰
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۱
روابط‌عمومی‌ها؛ بهره‌گیری هنرمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های تعامل
سازمان‌ها، نهاد‌ها و واحد‌های صنعتی، بازرگانی، خدماتی، تجاری، خصوصی، عمومی و دولتی به فراخور رسالت‌ها و مأموریت‌های محوله و محصولات و خدمات تولیدی، نیازمند درگاه ارتباطی با عموم جامعه هستند.

سازمان‌ها، نهاد‌ها و واحد‌های صنعتی، بازرگانی، خدماتی، تجاری، خصوصی، عمومی و دولتی به فراخور رسالت‌ها و مأموریت‌های محوله و محصولات و خدمات تولیدی، نیازمند درگاه ارتباطی با عموم جامعه هستند.

به‌طورعمده این درگاه در چهارچوب‌های اداری سازمان «روابط‌ عمومی» نام نهاده شده است و وظیفه دارد به بهترین، بیشترین و با‌کیفیت‌ترین شکل ممکن رابطه‌ای دوسویه را بین سازمان و جامعه هدف ایجاد کند و رابطه‌ای کارآمد مبتنی بر کسب درخواست‌ها و نظرات مخاطبان و عرضه خصوصیات و ویژگی‌های شاخص کالاها، محصولات و خدمات نهاد و سازمان مربوط را شکل دهد. البته بر کسی پوشیده نیست که رسالت اصلی روابط‌عمومی یک سازمان برندسازی و ویژه‌سازی خدمات و محصولات سازمان در افکار و انظار عمومی است و نهادینه کردن برند نزد جامعه هدف را با بهره‌گیری از ابزار‌ها و شیوه‌های گوناگون عهده‌دار است. 

چنین امر دشوار و حائز‌اهمیتی در عصر کنونی که عصر ارتباطات لقب گرفته بر دوش روابط‌عمومی گذاشته شده است. این نقش خطیر در قالب میانجیگری مرزی و استفاده از ظرافت‌های بی‌شمار امکان‌پذیر می‌شود. میانجیگری مرزی شیوه‌ای است که در آن روابط‌عمومی کاملا در قامت یک مخاطب خدمات‌پذیر و بهره‌بردار از محصول قرار می‌گیرد و بر همه زوایای پیدا و پنهان آن وقوف می‌یابد و هم‌زمان بر ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها و چالش‌های نهاد و سازمان، مدیر ارشد و همکاران تخصصی در لایه‌های مختلف نیز اشراف دارد. 

چنین منظری که دقیقا از ایستادن در میانه حکایت دارد، این امکان را فراهم می‌آورد که در قامت میانجیگری مرزی هر دو طیف این معادله را به هم نزدیک کند و با بهره‌گیری هنرمندانه و هوشمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های گوناگون امکان تبادلات لازم را با افکارسنجی، امکان‌سنجی، نظرسنجی و دیدار‌های چهره‌به‌چهره و سامانه‌ها و درگاه‌های مختلف و اطلاع‌رسانی و انعکاس رسانه‌ای و نشست‌های خبری و تولید محصولات رسانه‌ای فراهم آورد. 

روابط‌عمومی با رویکرد میانجیگر مرزی، سطحی از ارتباط عمیق، منصفانه و خردورزانه است که از پختگی و نگاه ژرف و دوراندیشانه به حوزه ارتباطات حکایت دارد. ضمن تبریک روز روابط‌عمومی و ارتباطات به همه فعالان و کنشگران این حوزه، واضح و بدیهی است که روابط‌عمومی در مجموعه مدیریت شهری از حیث پیچیدگی و دشواری و تنوع مأموریت‌ها، حوزه‌ای ویژه قلمداد می‌شود و رسیدن به بهره‌وری و کارآمدی مجموعه مدیریت شهری به‌شدت به نوع رویکرد‌ها و عملکرد این حوزه ارتباط مستقیم دارد. این موضوع توجه بیش‌از‌پیش همه ارکان مجموعه مدیریت شهری را به موضوع روابط‌عمومی و ارتباطات پدیدار و هویدا می‌کند و حمایت همه‌جانبه را از این حوزه مهم طلب می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->