معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد
سرخط خبرها

از خطای محاسباتی در قبوض تا طب اسلامی

  • کد خبر: ۳۳۵۱
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵
از خطای محاسباتی در قبوض تا طب اسلامی
مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از چالش‌های پیش روی درمان این شهر سخن گفتند

ملیحه فلاح - علوم‌پزشکی مشهد روز یکشنبه میزبان خبرنگاران حوزه سلامت بود تا ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود، از تلاشگران این حوزه قدردانی کند. رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در این نشست با اشاره به اهمیت نقش خبرنگاران در آگاهی‌بخشی به مردم گفت: امروز در حوزه سلامت و درمان بسیاری از افراد خود را کارشناس و محقق می‌دانند، درحالی‌که هدف آن‌ها مال‌اندوزی است. خبرنگاران می‌توانند با بالا بردن آگاهی مردم درباره این اشخاص از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کنند. محمدرضا دارابی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها از تشویق یا انتقاد بیجا و بر مبنای سیاست دوری کنند، اظهار کرد: اصحاب رسانه به‌صورت سرزده به مراکز زیر پوشش علوم‌پزشکی ورود کرده و نواقص کار را به ما گوشزد کنند؛ زیرا انتقاد سازنده باعث رشد نظام سلامت خواهد شد. وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید تلاش کنند تا سواد سلامت مردم افزایش یابد، افزود: رسانه‌ها می‌توانند در کنار نیروهای انتظامی و دادگستری نقش مؤثری در افشای عملکرد متخلفان حوزه سلامت داشته باشند. به گفته رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، اکنون برخی افراد با عناوینی مانند طب اسلامی و سنتی به‌صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند یا برخی پزشکان عمومی در مطب خود بدون مجوز کارهایی مانند ماساژ و طب سنتی انجام می‌دهند؛ درحالی‌که فقط افرادی می‌توانند در زمینه طب سنتی فعالیت کنند که در مراکز علمی آموزش دیده باشند. دارابی درباره اعتراضات اخیر پرستاران نیز گفت: قرار است 6 نماینده از سوی جامعه پرستاری با مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی جلساتی را برگزار کنند که نتایج آن به جامعه پرستاری اعلام خواهد شد.
80 میلیارد تومان کاهش هزینه در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد
«خریدهای دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در سال گذشته حدود 80میلیارد تومان کاهش داشته است». این را معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در ادامه این نشست بیان کرد و افزود: در حالت عادی و اگر پول داشتیم، این اقلام را خریداری می‌کردیم، اما با توجه به شرایط اقتصادی این کالاها را از انبارها خارج کردیم و با بهسازی به چرخه استفاده بازگرداندیم. محمدحسین بحرینی با اشاره به اینکه کاهش اعتبار در بسیاری از ردیف‌های بودجه دانشگاه علوم‌پزشکی هنوز خللی در وظایف اصلی این دانشگاه به وجود نیاورده است، گفت: به‌جای به‌تأخیر انداختن پرداخت اضافه‌کار و مزایای کارکنان به‌جز کارانه تلاش کردیم از راه‌های دیگری هزینه‌ها را کاهش دهیم. وی ادامه داد: بهسازی تجهیزات و کاهش خرید، جلوگیری از اسراف مواد مصرفی و پیگیری میزان پرداختی برای قبوض آب، برق و گاز و کنترل مصرف آن‌ها از اقداماتی بود که برای کاهش هزینه‌ها انجام دادیم. بحرینی با اشاره به خطاهای محاسباتی برخی شرکت‌های خدماتی نظیر شرکت آب در قبض‌های مربوط به این مجموعه گفت: فقط در یک قلم شاهد خطای 700میلیون تومانی در محاسبه میزان آب‌بها بودیم که البته با پیگیری‌های لازم این موضوع حل شد.
«بعضی از مداخله‌گری‌ها در طب ایرانی باعث شده که درباره این طب در دنیا شبهاتی به وجود آید؛ درصورتی که طب ایرانی در کنار طب چینی و سوزنی کار خود را در اعصار مختلف انجام داده است.» معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با بیان این موضوع، تأکید کرد: اجازه ندهید آبروی طب ایرانی در مجامع بین‌المللی با برخی از این مداخله‌گری‌ها از بین برود. به گفته شاپور بدیعی، طبق فلسفه‌ای که در دنیا وجود دارد، طب رایج و مکمل مانند دو پای انسان هستند که باید در کنار یکدیگر و هماهنگ باهم حرکت کنند؛ اما ورود برخی افراد بدون علم کافی به این حوزه باعث صدمه زدن به مردم و از بین رفتن زمینه فعالیت در طب سنتی می‌شود.
وی همچنین از بازسازی بیش از ۳۳۰هزار مترمربع فضاهای عمرانی در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد خبر داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->