به گزارش شهرآرانیوز، محمود امانیبنی افزود: اولین قدم الزام استفاده از ماسک در محیط فرودگاه مشهد بود که همزمان با مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا اجرا شد و پلیس فرودگاه برای تذکر به مسافران بدون ماسک، همکاری مناسبی با ما کرد. برخی مسافران که ماسک نداشتند نیز برای تهیه ماسک راهنمایی شدند تا مشکلی به وجود نیاید.
وی ادامه داد: قدم بعدی فاصلهگذاری محلهای نشستن مسافران است که مسافران ابتدا به این طرح بیتوجه بودند، بنابراین محلهای ممنوع برای نشستن را با روبانهای هشدار مشخص کردیم و بستیم. در ادامه، مکانهای ایستادن مسافران مانند گیتهای پرواز، کانتر تهیه کارت پرواز و تحویل بار را با علامتگذاری مشخص کردیم و هر شرکت هواپیمایی نیز یک نفر را برای مدیریت و تذکر لازم به مسافران مأمور کرد تا از تراکم جمعیت جلوگیری کنیم.
مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی تأکید کرد: فاصلهگذاری اجتماعی در اتوبوسهای فعال در رمپ پروازی هم رعایت میشود، بهگونهای که به شرکتهای هواپیمایی اخطار داده شده است که در هر اتوبوس بیش از ۲۵ نفر سوار نشوند، اما به محض ورود مسافر به داخل کابین، مسئولیتهای بهداشتی برعهده شرکت هواپیمایی خواهد بود.
امانیبنی تصریح کرد: بررسی شرایط بهداشتی هواپیماها و چگونگی عملکرد شرکتهای مختلف هواپیمایی با ما نیست، اما در جریان هستیم که تعداد زیادی از این شرکتها با حساسیت و دغدغه فراوان مسافر پذیرش میکنند و اقلام بهداشتی همان ابتدای ورود به کابین به مسافر داده میشود.
وی ادامه داد: البته برخی دیگر از شرکتها نیز هستند که دغدغه مالی برایشان در اولویت است و بدون ضابطه مسافر میگیرند که اعلام نام آنان و دادن تذکر در حیطه وظایف ما نیست.
مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی به ضدعفونی فرودگاه اشاره کرد و گفت: عملیات ضدعفونی بهطور مستمر انجام میشود و تاکنون موردی از نارضایتی مسافران گزارش نشده است. اولویت ما برای گندزدایی و دادن خدمات سالم به گروههای حساس مانند معلولان و سالمندان است و برای این موضوع، بخش خدمات ویژه فرودگاه مشهد همواره در حال ضدعفونی و دیگر اقدامات احتیاطی لازم است.