گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از استاندارد جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد
سرخط خبرها

تجهیز کشتارگاه‌های خراسان رضوی به پیش‌سردکن

  • کد خبر: ۳۳۹۶۷
  • ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
تجهیز کشتارگاه‌های خراسان رضوی به پیش‌سردکن
نگهداری گوشت دام بعد از کشتار به مدت ۲۴ ساعت در اتاق پیش‌سردکن نقش مهمی در پیشگیری از انتقال بیماری تب کریمه کنگو از دام به انسان دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان این مطالب گفت: در حال حاضر این استان دارای چهار کشتارگاه صنعتی دام در شهرستان‌های نیشابور، تربت‌جام، مشهد و فریمان است.

 

دکتر محمد رشتی‌ ادامه داد: انتقال تب کریمه کنگو از دام به انسان در فصل گرما و با توجه به رشد و تکثیر فعالیت کنه در فصول بهار و تابستان افزایش می‌یابد و تنها راه مقابله با انتقال این بیماری رعایت اصول بهداشتی نظیر نگهداری لاشه دام در اتاق پیش سردکن، پرهیز از کشتار غیرمجاز دام و سمپاشی جایگاه دام است.

 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای مقابله با کنه عامل انتقال تب کریمه کنگو، جایگاه‌های نگهداری دام سبک و سنگین با چهار هزار و ۶۰۰ لیتر سم سمپاشی شده است.

 

وی با اشاره به ابتلای ۱۵ نفر در تربت‌جام به تب کریمه کنگو افزود: ۲ برادر که در یکی از روستاهای تربت‌جام مبادرت به کشتن گوسفند به طور سنتی می‌کنند و بدون گذاشتن لاشه دام در یخچال به مدت ۲۴ ساعت، جگر آن را بلافاصله در جمع خانوادگی به مصرف می‌رسانند باعث انتقال بیماری از دام به انسان می‌شوند.

 

دکتر رشتی‌باف ادامه داد: نظارت بر کشتار دام و پرهیز از کشتار غیرمجاز آن از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به شمار می‌رود و در این راستا آموزش و اطلاع‌رسانی به دامداران و مردم از طریق پیامک و جراید انجام شده است.

 

هم‌اکنون جمعیت دام استان خراسان رضوی بیش از هشت میلیون راس دام سبک و سنگین است.

 

تب خونریزی ‌دهنده کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌ دار و خون‌ریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->