بهره‌برداری از فاز جدید پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه در مشهد | ۱۵ هزار سبد لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان کم‌برخوردار مشهد توزیع شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۵ مهر ۱۴۰۴) | تداوم روند افزایش دما تا روز سه‌شنبه درباره بیماری هاری و راه‌های پیشگیری از مرگ انسانی ناشی از آن | یک گاز تا مرگ تمرکز وزارت آموزش و پرورش بر احیای المپیادهای ورزشی مدارس در سال تحصیلی جدید درباره روان‌درمانی با هوش مصنوعی و آسیب‌هایش | نسخه‌پیچی معیوب با هوش مصنوعی چرا در پائیز باید آبرسانی کنیم؟ | راهکار‌های هیدراته ماندن در فصل پائیز سبزوار، کم‌بارش‌ترین شهرستان خراسان رضوی در سال گذشته واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دسترس عموم قرار گرفت (۵ مهر ۱۴۰۴) اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد به ۶ بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ مهر ۱۴۰۴) معاون وزیر علوم: همه دانشجویان تعلیق شده به دانشگاه برگشتند | مشکلات احتمالی از طریق سازمان امور دانشجویی پیگیر شود متهم متواری پس از یک سال بازداشت شد | مخفی شدن دزد چاق در کولر آبی! دادستان تهران هشدار داد: برخورد سخت با انتشار اخبار کذب و برهم‌زننده امنیت روانی جامعه درمورد مکانیسم ماشه اجرای ۱۱۲ برنامه به مناسبت هفته گردشگری در خراسان رضوی عوارض خطرناک بیماری باکتریایی که شبیه سرماخوردگی است از حرم تا کوهسنگی، مشهد نقطه تلاقی زیارت و گردشگری | گزارشی از وضعیت صنعت توریسم در مشهدالرضا(ع) دستگیری یک متخلف محیط زیست در تایباد | خسارت ۱۰۰ میلیون ریالی به محیط زیست خراسان رضوی ناشی از نگهداری اجزای حیوانات خانم‌های باردار نیازی به «غذای دو نفره» ندارند صدور حکم حبس و اعدام برای اعضای شبکه چهار نفره موساد کارایی واکسن آنفلوانزا بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است حفر چاه چه زمانی جرم محسوب می‌شود و مجازات آن چیست؟ با منافذ باز پوست چه کنیم؟ | این منافذ به طور قطعی درمان می‌شوند؟ معاون وزیر راه و شهرسازی: پروژه قطار حومه‌ای مشهد - گلبهار مسیر سفر را بیش از یک ساعت کوتاه می‌کند هوای امروز مشهد باز هم «ناسالم برای گروه‌های حساس» (شنبه، ۵ مهر ۱۴۰۴) چگونگی توزیع شیر در مدارس | مناطق محروم در اولویت دریافت شیر مدرسه اسامی محصولات آرایشی غیر مجاز منتشر شد (۵ مهر ۱۴۰۴) آتش‌سوزی کنترل‌شده در فرودگاه مشهد تا ساعاتی دیگر | مردم با مشاهده دود، نگران نشوند (۵ مهر ۱۴۰۴) فاش شد: قتل خونین پیرزن سبزواری به دست داماد سنگدل طمعکار تله‌های مخفی اعتیاد در خوابگاه‌های دانشجویی
سرخط خبرها

راه‌های ثبت شکایات در بیمه سلامت اعلام شد

  • کد خبر: ۳۴۲۵۵۷
  • ۱۰ تير ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۳
راه‌های ثبت شکایات در بیمه سلامت اعلام شد
سازمان بیمه سلامت با استقرار سامانه‌های گزارش مردمی و بازرسی‌های میدانی به شکایات رسیدگی می‌کند و هموطنان می‌توانند شکایات خود را در این سامانه‌ها ثبت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان بیمه سلامت ایران در گزارشی روند بررسی کیفیت خدمات مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد خود را برای بیمه‌شدگان تشریح کرد.

روند بررسی کیفیت خدمات مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد با این سازمان و چگونگی شکایت از کیفیت خدمات با توجه به پرسش‌های بیمه‌شدگان در گزارشی مطرح شده که شرح آن در ذیل آمده است.

نظارت بر خدمات درمانی و بیمه‌ای

در نظام سلامت، نظارت یکی از اصلی‌ترین ابزار‌های تضمین کیفیت و شفافیت خدمات است. سازمان بیمه سلامت با استقرار سامانه‌های گزارش مردمی، بازرسی‌های میدانی و رسیدگی به شکایات، تلاش می‌کند از حقوق بیمه‌شدگان در برابر تخلفات مراکز درمانی دفاع کند.
در این بخش، پرتکرارترین سؤالات شما درباره مسیر‌های گزارش تخلف، پیگیری شکایات و برخورد با مراکز متخلف را پاسخ داده‌ایم.

چگونه شکایت کنیم و از کیفیت خدمات مطمئن باشیم؟

با شماره‌گیری ۱۶۶۶ یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

در صورت مشاهده تخلف از سوی بیمارستان یا مرکز درمانی، چه‌اقدامی انجام دهیم؟

تخلف مورد نظر را به شماره ۱۶۶۶ اطلاع دهید.

چگونه شکایت ثبت‌شده را پیگیری کنیم؟

با شماره گیری ۱۶۶۶ یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به بررسی شکایت ثبت‌شده اقدام نمایید.

اگر یک مرکز درمانی از پذیرش دفترچه یا نسخه الکترونیک بیمه سلامت امتناع کرد، چه کنیم؟

ضمن بررسی دلیل این موضوع می‌توانید برای پیگیری با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرید.

در صورت نارضایتی از رفتار پزشک، پرستار یا کارکنان، آیا می‌توان شکایت کرد؟

با شماره‌گیری ۱۶۶۶ یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

آیا بیمه سلامت بر عملکرد و کیفیت مراکز طرف قرارداد نظارت دارد؟

بیمه سلامت بر عملکرد تمامی مراکز طرف قرارداد نظارت دارد.

چه تخلفاتی از سوی مراکز درمانی شایع است؟

دریافت مبلغ بیش از فرانشیز، محاسبه آزاد خدمات سلامت و دارو، عدم پذیرش بیمه‌شده، رفتار نامناسب و...، در صورت داشتن نارضایتی می‌توانید جهت بررسی از طریق شماره‌گیری ۱۶۶۶ اقدام به پیگیری کنید.

بخش نظارت سازمان بیمه سلامت، پل ارتباطی مهم میان مردم و ساختار رسمی درمانی کشور است. گزارش‌های مردمی، مهم‌ترین منبع برای شناسایی ضعف‌ها و تخلفات هستند. با مشارکت فعال شما، کیفیت خدمات ارتقا خواهد یافت و حقوق بیمه‌شدگان بیش‌ازپیش حفظ می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->