سرگذشت واقعی کارمندی که با یک تصادف فهمید ناخواسته پیک مواد مخدر شده است! دستگیری ۲ زورگیر مسلح که فقط ۱۶ سال سن داشتند | اعترافات تلخ و هولناک متهمان در کلانتری سپاد مشهد ریزش پل در کربلا حادثه آفرید + فیلم (۱۵ شهریور ۱۴۰۴) آغاز ثبت‌نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۵ - ۱۴۰۴ + لینک چگونه در ۲۰  گام فرزندانمان را برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده کنیم؟ | شروع بی دغدغه مهر یک لبخند چندمیلیونی ترسناک قسمتی از اموال صندوق ذخیره فرهنگیان رفع توقیف شد مهلت ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۴ تمدید شد | جاماندگان هر چه سریع‌تر اقدام کنند میزان ارزآوری گردشگران سلامت ۴ برابر گردشگران عادی است بزرگ‌ترین فرش تصویری جهان به خراسان جنوبی آمد اعتراض داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۴ به سهمیه‌ها + جزئیات درخواست‌ها یادی از محمد خجسته باقرزاده، خیر مشهدی حامی بیماران کلیوی | سایه بلند یک خانواده اصلاحات مربوط به ظرفیت پذیرش دانشجویان در رشته‌های پزشکی به زودی اعلام می‌شود صدور حکم قصاص برای قاتل منصوره قدیری جاوید، خبرنگار ایرنا بهترین زمان برای خوردن سالاد، قبل یا بعد غذا؟ توصیه‌های پزشکی درباره انتخاب و استفاده صحیح از کوله‌پشتی کودکان اهدای عضو نوجوان مرگ مغزی در مشهد به ۶ بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۵ شهریور ۱۴۰۴) قطع برق ۷۹ دستگاه اجرایی به خاطر پرمصرف‌بودن | مشهد، پیشتاز در نصب کنتور‌های هوشمند طرز تهیه شربت زعفران بسیار خوشمزه و ساده انتقال آب از دریا؛ ضرورت امروز است نه راه‌حل فردا سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: در سال جدید، کمبود معلم نخواهیم داشت زنی که متهم است با تصادف ساختگی شوهرش را کشته است: من شوهرم را نکشتم! تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بازنشستگان صندوق فولاد پرداخت شد (۱۵ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۱۵ شهریور ۱۴۰۴) | دمای مشهد بدون نوسان محسوس تا پایان هفته ارسال پیامک ماهانه دستمزد و نوع شغل | بیمه‌‎شدگان مغایرت را اعلام کنند ردپای کوتاهی‌ها در ناترازی انرژی زیر ذره‌بین سازمان بازرسی افرایش موارد ابتلا به کرونا در مشهد | بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا چه ماه‌هایی است؟ اجرای تجمیع صندوق بازنشستگی فولاد با صندوق بازنشستگی کشوری کسب رتبه نخست مناسب‌سازی معابر و مبلمان شهری توسط خراسان رضوی
سرخط خبرها

راه‌های ثبت شکایات در بیمه سلامت اعلام شد

  • کد خبر: ۳۴۲۵۵۷
  • ۱۰ تير ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۳
راه‌های ثبت شکایات در بیمه سلامت اعلام شد
سازمان بیمه سلامت با استقرار سامانه‌های گزارش مردمی و بازرسی‌های میدانی به شکایات رسیدگی می‌کند و هموطنان می‌توانند شکایات خود را در این سامانه‌ها ثبت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان بیمه سلامت ایران در گزارشی روند بررسی کیفیت خدمات مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد خود را برای بیمه‌شدگان تشریح کرد.

روند بررسی کیفیت خدمات مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد با این سازمان و چگونگی شکایت از کیفیت خدمات با توجه به پرسش‌های بیمه‌شدگان در گزارشی مطرح شده که شرح آن در ذیل آمده است.

نظارت بر خدمات درمانی و بیمه‌ای

در نظام سلامت، نظارت یکی از اصلی‌ترین ابزار‌های تضمین کیفیت و شفافیت خدمات است. سازمان بیمه سلامت با استقرار سامانه‌های گزارش مردمی، بازرسی‌های میدانی و رسیدگی به شکایات، تلاش می‌کند از حقوق بیمه‌شدگان در برابر تخلفات مراکز درمانی دفاع کند.
در این بخش، پرتکرارترین سؤالات شما درباره مسیر‌های گزارش تخلف، پیگیری شکایات و برخورد با مراکز متخلف را پاسخ داده‌ایم.

چگونه شکایت کنیم و از کیفیت خدمات مطمئن باشیم؟

با شماره‌گیری ۱۶۶۶ یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

در صورت مشاهده تخلف از سوی بیمارستان یا مرکز درمانی، چه‌اقدامی انجام دهیم؟

تخلف مورد نظر را به شماره ۱۶۶۶ اطلاع دهید.

چگونه شکایت ثبت‌شده را پیگیری کنیم؟

با شماره گیری ۱۶۶۶ یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به بررسی شکایت ثبت‌شده اقدام نمایید.

اگر یک مرکز درمانی از پذیرش دفترچه یا نسخه الکترونیک بیمه سلامت امتناع کرد، چه کنیم؟

ضمن بررسی دلیل این موضوع می‌توانید برای پیگیری با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرید.

در صورت نارضایتی از رفتار پزشک، پرستار یا کارکنان، آیا می‌توان شکایت کرد؟

با شماره‌گیری ۱۶۶۶ یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

آیا بیمه سلامت بر عملکرد و کیفیت مراکز طرف قرارداد نظارت دارد؟

بیمه سلامت بر عملکرد تمامی مراکز طرف قرارداد نظارت دارد.

چه تخلفاتی از سوی مراکز درمانی شایع است؟

دریافت مبلغ بیش از فرانشیز، محاسبه آزاد خدمات سلامت و دارو، عدم پذیرش بیمه‌شده، رفتار نامناسب و...، در صورت داشتن نارضایتی می‌توانید جهت بررسی از طریق شماره‌گیری ۱۶۶۶ اقدام به پیگیری کنید.

بخش نظارت سازمان بیمه سلامت، پل ارتباطی مهم میان مردم و ساختار رسمی درمانی کشور است. گزارش‌های مردمی، مهم‌ترین منبع برای شناسایی ضعف‌ها و تخلفات هستند. با مشارکت فعال شما، کیفیت خدمات ارتقا خواهد یافت و حقوق بیمه‌شدگان بیش‌ازپیش حفظ می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->