گم شدن جنین‌ها پای بازرسان وزارت بهداشت را به بیمارستان باز کرد اغفال دختر جوان توسط ۲ موادفروش شیطان‌صفت تاکید رییس سازمان محیط زیست بر نگاه کارشناسی در حفظ غار‌ها دستگیری قاتل فراری به جرم کشتن برادر قاتل الهه حسین‌نژاد به قصاص محکوم شده است نه اعدام «غفلت و بی‌توجهی»، شایع‌ترین نوع کودک‌آزاری و «انزوای اجتماعی»، مهم‌ترین نوع مشکلات ارتباطی کودکان سند مالکیت چند بنای مهم تاریخی به دستگاه‌های متولی اهدا شد (۸ مرداد ۱۴۰۴) وصول جریمه ۲ میلیارد ریالی از شکارچیان غیرمجاز در تهران بازنگری در سهمیه‌های کنکور در صورت تصویب از سال آینده اعمال خواهد شد قرارداد کار معین برای ۳۲ هزار نیروی خرید خدمات آموزشی از مهر ۱۴۰۴ اجرا می‌شود جاده چالوس مسدود شد (۸ مرداد ۱۴۰۴) نحوه دریافت شهریه در مدارس هیئت امنایی پذیرش شکست مهم‌ترین درسی است که دانش آموز در مدرسه باید یاد بگیرد رأی پرونده قتل مرحومه «الهه حسین‌نژاد» صادر شد وقتی مرگ پُست می‌شود | ۱۱ باند فروش مواد در شبکه‌های اجتماعی لو رفتند آمادگی ۱۱۸ بیمارستان در مناطق مرزی برای خدمت‌رسانی در اربعین توصیه رئیس اورژانس کشور برای سفر ایمن زائران اربعین ۵.۵ میلیون ایرانی دچار کم شنوایی هستند افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی انواع دارو‌های بیماران خاص در فصل تابستان در مشهد ۱۸ کشته و ۵۰ نفر مفقود در حادثه غرق شدن کشتی در شرق لیبی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی: به اتباع غیرمجاز خدمات اربعین ارائه نمی شود کشف ۹۵ تُن مواد مخدر و انهدام ۷۰۰ باند | سرکرده باند ملقب به «دیوانه کویر» به هلاکت رسید طلای جهانی در دستان نوجوان مشهدی | گفت‌وگو با علی‌اکبر نوراللهی، افتخار زیست‌شناسی ایران چه کسانی می‌توانند بدون کنکور به دانشگاه فرهنگیان بروند؟ + جزئیات آیا خط ۲ مترو اصفهان از وسط مسجد جامع رد می‌شود؟ وضعیت بسیار نگران‌کننده تأمین آب مشهد | تنش آبی مشهد به مرز بحرانی رسید؛ فقط ۶ درصد آب در سد دوستی باقی مانده است هشدار نماینده مجلس درمورد خشک شدن رودخانه قزل‌اوزن کردستان وعده معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش درمورد سال تحصیلی ۱۴۰۵ - ۱۴۰۴ مهارت‌محوری دانش آموزان در دستورکار آموزش و پرورش
سرخط خبرها

راه‌های ثبت شکایات در بیمه سلامت اعلام شد

  • کد خبر: ۳۴۲۵۵۷
  • ۱۰ تير ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۳
راه‌های ثبت شکایات در بیمه سلامت اعلام شد
سازمان بیمه سلامت با استقرار سامانه‌های گزارش مردمی و بازرسی‌های میدانی به شکایات رسیدگی می‌کند و هموطنان می‌توانند شکایات خود را در این سامانه‌ها ثبت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان بیمه سلامت ایران در گزارشی روند بررسی کیفیت خدمات مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد خود را برای بیمه‌شدگان تشریح کرد.

روند بررسی کیفیت خدمات مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد با این سازمان و چگونگی شکایت از کیفیت خدمات با توجه به پرسش‌های بیمه‌شدگان در گزارشی مطرح شده که شرح آن در ذیل آمده است.

نظارت بر خدمات درمانی و بیمه‌ای

در نظام سلامت، نظارت یکی از اصلی‌ترین ابزار‌های تضمین کیفیت و شفافیت خدمات است. سازمان بیمه سلامت با استقرار سامانه‌های گزارش مردمی، بازرسی‌های میدانی و رسیدگی به شکایات، تلاش می‌کند از حقوق بیمه‌شدگان در برابر تخلفات مراکز درمانی دفاع کند.
در این بخش، پرتکرارترین سؤالات شما درباره مسیر‌های گزارش تخلف، پیگیری شکایات و برخورد با مراکز متخلف را پاسخ داده‌ایم.

چگونه شکایت کنیم و از کیفیت خدمات مطمئن باشیم؟

با شماره‌گیری ۱۶۶۶ یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

در صورت مشاهده تخلف از سوی بیمارستان یا مرکز درمانی، چه‌اقدامی انجام دهیم؟

تخلف مورد نظر را به شماره ۱۶۶۶ اطلاع دهید.

چگونه شکایت ثبت‌شده را پیگیری کنیم؟

با شماره گیری ۱۶۶۶ یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به بررسی شکایت ثبت‌شده اقدام نمایید.

اگر یک مرکز درمانی از پذیرش دفترچه یا نسخه الکترونیک بیمه سلامت امتناع کرد، چه کنیم؟

ضمن بررسی دلیل این موضوع می‌توانید برای پیگیری با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرید.

در صورت نارضایتی از رفتار پزشک، پرستار یا کارکنان، آیا می‌توان شکایت کرد؟

با شماره‌گیری ۱۶۶۶ یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

آیا بیمه سلامت بر عملکرد و کیفیت مراکز طرف قرارداد نظارت دارد؟

بیمه سلامت بر عملکرد تمامی مراکز طرف قرارداد نظارت دارد.

چه تخلفاتی از سوی مراکز درمانی شایع است؟

دریافت مبلغ بیش از فرانشیز، محاسبه آزاد خدمات سلامت و دارو، عدم پذیرش بیمه‌شده، رفتار نامناسب و...، در صورت داشتن نارضایتی می‌توانید جهت بررسی از طریق شماره‌گیری ۱۶۶۶ اقدام به پیگیری کنید.

بخش نظارت سازمان بیمه سلامت، پل ارتباطی مهم میان مردم و ساختار رسمی درمانی کشور است. گزارش‌های مردمی، مهم‌ترین منبع برای شناسایی ضعف‌ها و تخلفات هستند. با مشارکت فعال شما، کیفیت خدمات ارتقا خواهد یافت و حقوق بیمه‌شدگان بیش‌ازپیش حفظ می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->