مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع پیروزی اصلی و نهایی با مستضعفان است قوّام و ریحان راه‌هایی برای بقای خانواده از منظر دین واریز بیش از ۳۰ میلیارد تومان فطریه و کفاره سراسر خراسان‌رضوی به حساب کمیته‌امداد مراقب میراث الهی باشیم!
سرخط خبرها

زیارت در روزگار «غریب»

  • کد خبر: ۳۴۴۲۵
  • ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
زیارت در روزگار «غریب»
حجت‌الاسلام صادق گل‌زاده(قوچانی) - عضو بعثه مقام معظم رهبری
زیارت به معنای گره زدن روح با عترت است. خداوند از روح خود در کالبد آدم دمیده است و در این رابطه و برای گره زدن روح به سرچشمه خوبی‌ها باید از مسیر عترت و اهل‌بیت عبور کنیم. بی‌شک این موضوع نیز با زیارت و دعا محقق می‌شود. تمام این مباحث از این جهت مطرح شد که به این نکته اشاره کنیم که انسان‌ها بر اساس فطرت و سرشت خود نیاز مبرم به زیارت و دعا دارند. زیارت شرایط و توجه را برای دعا بیشتر می‌کند و همین موضوع نیز روح انسان را جلا می‌دهد. ۲۳ ذی‌القعده روز خاص و زیارتی امام‌رضا (ع) است. این روز به روایاتی روز شهادت امام‌رضا (ع) است. سفارش‌ها و احادیث بسیاری در باب زیارت امام‌رضا (ع) داریم. در این میان برای برخی روز‌ها مانند روز ولادت و روز شهادت امام‌رضا (ع) و نیز روز ۲۳ ذی‌القعده برای زیارت این امام بزرگوار تاکید بسیار شده است. ماه ذی‌القعده ماه اجابت دعاست. ابتدای این ماه با میلاد امام‌رضا (ع) و انتهای آن با روز زیارتی ایشان همراه است. در این شرایط چه اتفاقی بهتر از آن است که در این ماه به زیارت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) برویم؟ البته موضوعی که اکنون باید به آن اشاره کرد، شرایط شیوع بیماری کروناست. سؤال پیش می‌آید که در این چنین شرایطی چگونه به زیارت امام‌رضا (ع) برویم و از طرف دیگر نکات بهداشتی را برای جلوگیری از انتقال بیماری به دیگران رعایت کنیم.
بسیاری از مردم نیز به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان یا قرنطینه‌های خانگی هستند تا بهبودی و سلامت خودشان را به دست بیاورند. خیلی از افراد نیز در منازل خود کار پرستاری و کمک به بهبودی این بیمار را انجام می‌دهند که با این شرایط نمی‌توانند برای زیارت حرم امام‌رضا (ع) بروند. در چنین شرایطی زیارت قلب‌ها و زیارت از راه دور همان چیزی است که می‌تواند نیاز‌های روحی ما برای دعا و زیارت را برطرف کند.
زیارت امام‌رضا (ع) در این شرایط خاص کشور و شیوع گسترده کرونا؛ زیارت «قلب‌ها از مضجع نورانی رضوی» است. برای روز زیارتی امام‌رضا (ع) و روز دحوالارض که جمعه پیش‌روست، می‌توانیم روی خود را به مشهد بگردانیم و دست را به نشان احترام روی سینه بگذاریم. مثل تمام زیارت‌هایی که به حرم امام‌رضا (ع) می‌رفتیم، اذن دخول بخوانیم و آداب زیارت را به جا آوریم. شاید خیلی‌ها از اینکه نتوانند مثل همه سال‌های قبل به زیارت امام‌رضا (ع) بروند، دلگیر باشند، اما همین دل گرفته و دل شکسته، خودش گواهی از خواست قلبی و پذیرفته شدن زیارت است.
خیلی از شرایط امروز جامعه با وجود این ویروس تغییر کرده است، با این حال آنچه همچنان حال فرد را در این اوضاع متحول می‌کند، دعا‌های خیر و خوبی در حق خود و دیگران است. در این روزگار که امکان زیارت برای برخی‌ها وجود ندارد، دعا کنیم که بهترین حال قسمت همه ما شود. دعا کنیم خداوند این بلا را دور کند و دوباره پا در حریم قدس رضوی بگذاریم. این روز‌ها زیاد دعا کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->