آخرین وضعیت پرونده امیر تتلو اسامی واجدین دریافت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری اعلام شد+لینک سامانه ما آماده نیستیم گام مهم استان تهران در راستای کاهش آلودگی هوا | ورود بیش از ۲۰۰ اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی محور حادثه‌خیز مشهد–چناران ایمن شد| تعریض محور مشهد–گلبهار با ثبت تردد ۱۱۰ هزار خودرو به مراحل پایانی رسید صحبت‌های مدیرعامل تأمین اجتماعی درباره برداشت ۱۶۰۰ میلیارد از جیب بازنشستگان +فیلم  واریز حقوق بازنشستگان لشکری (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) | یک میلیون تومان به حساب پشتیبان واریز شد مرمت بناهای تاریخی - گردشگری سبزوار برای حفظ توسعه پایدار ضروری است اطلاعیه تأمین‌اجتماعی در مورد حقوق مردادماه ۱۴۰۴ بازنشستگان و مستمری بگیران ۱۵۰۰ دانش آموز سمپادی تحت حمایت کمیته امداد سیل روستایی در شمال‌غرب پاکستان را «ظرف چند ثانیه» ویران کرد اعلام محدودیت‌های ترافیکی در محور‌های استان مازندران در تعطیلات پایان مرداد ۱۴۰۴ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۲۹ مرداد ۱۴۰۴) | تداوم روند افزایش دما تا ۷۲ ساعت آینده ۱۰۰ هزار زائر پیاده امام‌رضا (ع) وارد مشهد شدند (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) میزان «نیترات» آب‌های بسته بندی مشخص شد موزه «زنان در دفاع مقدس» تا پایان سال در تهران رونمایی می‌شود آغاز به‌کار موکب سلامت شهدای شاهنامه در روز‌های پایانی ماه صفر (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) شاخص UV چیست و چرا باید روزانه آن را رصد کنیم؟ | سوختگی ارغوانی مهلت ثبت نام سرویس مدارس تا نیمه شهریور ۱۴۰۴ تمدید شد آخرین مهلت انصراف پذیرفته‌شدگان نهایی دانشجومعلمان، امروز (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) امضای تفاهم نامه ۳۰ روزه بیمه معلمان مدارس غیردولتی در هفته آینده (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) مخالفت شدید پلیس راهور مشهد با قطع برق در بزرگراه‌ها ۱۳ ملک بهزیستی خراسان رضوی در فهرست مولدسازی پایان شرارت‌های شبانه یک شیاد در بولوار ارشاد مشهد تدوین محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان دوزبانه لزوم افزایش اعتبارات ملی برای تحقق پروژه های کلان آبی   تأمین بدون تعطیلی نان مشهد در دهه آخر صفر کمبود شدید آموزگار در خراسان رضوی با وجود جذب ۵ هزار معلم | لطفا ۱۸ هزار معلم دیگر!
سرخط خبرها

پذیرش شکست مهم‌ترین درسی است که دانش آموز در مدرسه باید یاد بگیرد

  • کد خبر: ۳۴۸۶۳۹
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۲۴
پذیرش شکست مهم‌ترین درسی است که دانش آموز در مدرسه باید یاد بگیرد
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، آزمون و خطا و پذیرش شکست را مهم‌ترین درسی عنوان کرد که دانش‌آموزان باید در مدرسه بیاموزند و گفت: باید تجربیات دانش‌آموزان را متنوع کرد و آن‌ها را به خروج از منطقه امن و تجربه‌اندوزی تشویق کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کارگاه تخصصی توانمندسازی مدیران مدارس سمپاد با هدف پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تحقق الگوی «مدرسه تراز» این سند، با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از مدیران این مدارس از سراسر کشور برگزار گردید.

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و معاون وزیر آموزش و پرورش، در آغاز این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ ۱۲ روزه و به‌ویژه شهدای سمپاد، این استعدادهای درخشان را هدیه‌ای الهی برای شکوفایی کشور برشمرد.

یاوری در ادامه با تأکید بر ضرورت تربیت نیروی انسانی اثرگذار برای پیشبرد تمدن دیرینه اسلامی-ایرانی در مقابل تمدن‌های جنگ‌طلب، بر مسئولیت خطیر مدارس سمپاد در تربیت نسلی متعهد به ارزش‌های انسانی و معنوی پرچم‌داری شده توسط ایرانیان در طول هشت هزار سال تاریخ تأکید کرد.
وی سپس شش اصل محوری لازم برای تحقق این مهم در مدارس سمپاد را به‌صورت انشایی تشریح کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش سلامتی جسم، ذهن و روح را به‌عنوان پایه‌ای اثرگذار و پیش‌نیاز یادگیری معرفی کرد و افزود: «دانش‌آموزان تنها زمانی مهارت‌ها را به‌درستی می‌آموزند که این ویژگی حیاتی را در مربیان و مدیران خود ببینند. با ورزش، تغذیه مناسب و تربیت ذهنی می‌توانیم آنان را به افرادی با تاب‌آوری بالا تبدیل کنیم.»

وی در ادامه مشارکت فعال را از ارکان کلیدی دانست و توضیح داد: «این مشارکت باید در تولید و ارائه محتوای علمی، کاربردهای عملی، اداره مدرسه و کلاس، و همچنین آسیب‌شناسی و ارائه راهکارها توسط خود دانش‌آموزان متجلی شود. حضور مؤثر دانش‌آموختگان سمپاد، شبکه اولیای کارآمد و دانشجو معلمان برجسته در مدارس، نمونه‌های بارز این مشارکت است.»

یاوری آموزش پشتکار، مسئولیت‌پذیری و حل مساله را گام بعدی برشمرد و تصریح کرد: «اگر موفق شویم دانش‌آموزان را طوری تربیت کنیم که مسائل را متعلق به خود بدانند و با پشتکار در حل آن‌ها بکوشند، آن‌گاه است که آن‌ها را اثرگذار پرورش داده‌ایم و در وجودشان تعهد ایجاد کرده‌ایم. این بخش شاهکار مدیریتی ما خواهد بود.»

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان،آزمون و خطا و پذیرش شکست را مهم‌ترین درسی عنوان کرد که دانش‌آموزان باید در مدرسه بیاموزند و گفت: «باید تجربیات دانش‌آموزان را متنوع کرد و آن‌ها را به خروج از منطقه امن و تجربه‌اندوزی تشویق کرد. شکست‌خوردن به آن‌ها می‌آموزد که برای حل مشکلات به جمع نیاز دارند و روحیه ایستادگی را در آن‌ها تقویت می‌کند. اصل کلیدی، پذیرش شکست است.»

وی سپس بر لزوم مدیریت دانایی‌محور تمام ارکان مدرسه و ادارات استعدادهای درخشان تأکید کرد و توضیح داد: «این رویکرد متفاوت از کتاب‌محوری صرف است و شامل توانایی طرح مسئله، پرسشگری صحیح، تحقیق هدفمند، ایجاد ارتباط بین ایده‌ها و فرصت‌سازی برای تعامل گروهی می‌شود. در عصر هوش مصنوعی، نظام‌دهی به داده‌ها و پرورش این توانایی‌ها در مدرسه، ارزشی بی‌بدیل دارد.»

یادگیرندگی سازمانی آخرین محور مورد تأکید  یاوری بود که در این باره گفت: «مدارس ما باید به سازمان‌های یادگیرنده تبدیل شوند که همواره با کسب تجربه، در حال بهبود عملکرد خود هستند. مدیران این سازمان‌ها با بهره‌گیری از مشورت، تجربیات را عملیاتی می‌سازند. آموزش و پرورش و به‌طور ویژه سمپاد، نمونه‌های ایده‌آلی از چنین سازمان‌هایی هستند.»

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به ضرورت ارتقا در تمامی حوزه‌های شش‌گانه فوق، خاطرنشان کرد: «آموزش‌هایی نظیر این کارگاه تخصصی، مسیر تحقق اهداف سند تحول بنیادین و ایجاد مدارس تراز را هموارتر می‌سازد و ما را از وضعیت کنونی به جایگاهی والاتر رهنمون خواهد شد.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->