پشت پرده مرگ مشکوک زن جوان؛ از آشنایی در پارک ملت تا ارتباط غیراخلاقی در لانه سیاه فرار مرد قاتل پس از قتل بی‌رحمانه همسر سابق در خیابان مطهری شمالی زلزله منطقه فاریاب کرمان جمعیت هلال احمر را به حال آماده‌باش کامل درآورد (۱۹ شهریور ۱۴۰۴) زلزله فاریاب کرمان را لرزاند (۱۹ شهریور ۱۴۰۴) فوت ۶۵۶ نفر در تصادفات ۱۷ روز ابتدایی شهریور در جاده‌های کشور یک میلیون دوز واکسن آنفلوانزا توزیع شد | قیمت واکسن وارداتی چقدر است؟ فساد جدید کشف شده در حوزه واردات تلفن همراه | جا زدن آیفون بجای شیائومی آیا مدارس در مهر ماه غیر حضوری آغاز خواهند شد؟ افزایش ۳۲ تا ۴۵ درصدی مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی ابلاغ شد انسولین «نوورپید» در مشهد پیدا نمی‌شود | دیابتی‌های مشهدی، قربانی داروخانه‌های منتخب مجروحیت ۲ جنگلبان در حمله به پاسگاه یگان حفاظت منابع طبیعی در اسالم انتقاد‌ها از رواج «تولد در تاریخ رُند» در کشور | نرخ سزارین در ایران بالاست پیش بینی آب و هوا در ۱۹ شهریور ۱۴۰۴ | کاهش دما در نوار شمالی کشور نوشابه خطر ابتلا به کبد چرب را ۴ برابر افزایش می‌دهد شهادت مامور پلیس در یک مزرعه کشت خشخاش در خوزستان (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) آیا خبر عفو تتلو صحت دارد؟ | واکنش وکیل امیرحسین مقصودلو به شایعات (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) «مشهد مهربان» امسال در خدمت دانش‌آموزان محروم خراسان رضوی شکایت از باغ‌وحش ارم پس از تلف‌شدن توله شیر امیرعلی اکبری (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) ترافیک فوق‌سنگین در جاده چالوس | محورهای فیروزکوه، هراز و آزادراه قزوین - رشت را انتخاب کنید (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) زلزلۀ نسبتا شدید حوالی بندر چارک هرمزگان و جزیره کیش را لرزاند + جرئیات (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی مطرح کرد: مشهد درگیر فرونشست | تهدیدی جدی برای زیرساخت‌های حیاتی زباله، مهم‌ترین معضل زیست محیطی طرقبه و شاندیز تلاش حداکثری وزارت آموزش و پرورش ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل تأکید وزارت آموزش و پرورش بر حذف نگاه تجاری در مدارس غیردولتی هشدار مرکز اطلاعات مالی به موسسات خیریه | خیریه‌ها ممکن است در معرض فساد قرار گیرند پلیس فتا هشدار داد: کلاهبرداری با نام سود سهام عدالت تعیین وضعیت استخدام حدود ۲۰ معلم نهضتی و پیش دبستانی تا هفته آینده (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) اعتراض جمعی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه فرهنگیان به مصوبه سقف سنی پذیرش دانشجومعلمان
سرخط خبرها

پذیرش شکست مهم‌ترین درسی است که دانش آموز در مدرسه باید یاد بگیرد

  • کد خبر: ۳۴۸۶۳۹
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۲۴
پذیرش شکست مهم‌ترین درسی است که دانش آموز در مدرسه باید یاد بگیرد
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، آزمون و خطا و پذیرش شکست را مهم‌ترین درسی عنوان کرد که دانش‌آموزان باید در مدرسه بیاموزند و گفت: باید تجربیات دانش‌آموزان را متنوع کرد و آن‌ها را به خروج از منطقه امن و تجربه‌اندوزی تشویق کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کارگاه تخصصی توانمندسازی مدیران مدارس سمپاد با هدف پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تحقق الگوی «مدرسه تراز» این سند، با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از مدیران این مدارس از سراسر کشور برگزار گردید.

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و معاون وزیر آموزش و پرورش، در آغاز این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ ۱۲ روزه و به‌ویژه شهدای سمپاد، این استعدادهای درخشان را هدیه‌ای الهی برای شکوفایی کشور برشمرد.

یاوری در ادامه با تأکید بر ضرورت تربیت نیروی انسانی اثرگذار برای پیشبرد تمدن دیرینه اسلامی-ایرانی در مقابل تمدن‌های جنگ‌طلب، بر مسئولیت خطیر مدارس سمپاد در تربیت نسلی متعهد به ارزش‌های انسانی و معنوی پرچم‌داری شده توسط ایرانیان در طول هشت هزار سال تاریخ تأکید کرد.
وی سپس شش اصل محوری لازم برای تحقق این مهم در مدارس سمپاد را به‌صورت انشایی تشریح کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش سلامتی جسم، ذهن و روح را به‌عنوان پایه‌ای اثرگذار و پیش‌نیاز یادگیری معرفی کرد و افزود: «دانش‌آموزان تنها زمانی مهارت‌ها را به‌درستی می‌آموزند که این ویژگی حیاتی را در مربیان و مدیران خود ببینند. با ورزش، تغذیه مناسب و تربیت ذهنی می‌توانیم آنان را به افرادی با تاب‌آوری بالا تبدیل کنیم.»

وی در ادامه مشارکت فعال را از ارکان کلیدی دانست و توضیح داد: «این مشارکت باید در تولید و ارائه محتوای علمی، کاربردهای عملی، اداره مدرسه و کلاس، و همچنین آسیب‌شناسی و ارائه راهکارها توسط خود دانش‌آموزان متجلی شود. حضور مؤثر دانش‌آموختگان سمپاد، شبکه اولیای کارآمد و دانشجو معلمان برجسته در مدارس، نمونه‌های بارز این مشارکت است.»

یاوری آموزش پشتکار، مسئولیت‌پذیری و حل مساله را گام بعدی برشمرد و تصریح کرد: «اگر موفق شویم دانش‌آموزان را طوری تربیت کنیم که مسائل را متعلق به خود بدانند و با پشتکار در حل آن‌ها بکوشند، آن‌گاه است که آن‌ها را اثرگذار پرورش داده‌ایم و در وجودشان تعهد ایجاد کرده‌ایم. این بخش شاهکار مدیریتی ما خواهد بود.»

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان،آزمون و خطا و پذیرش شکست را مهم‌ترین درسی عنوان کرد که دانش‌آموزان باید در مدرسه بیاموزند و گفت: «باید تجربیات دانش‌آموزان را متنوع کرد و آن‌ها را به خروج از منطقه امن و تجربه‌اندوزی تشویق کرد. شکست‌خوردن به آن‌ها می‌آموزد که برای حل مشکلات به جمع نیاز دارند و روحیه ایستادگی را در آن‌ها تقویت می‌کند. اصل کلیدی، پذیرش شکست است.»

وی سپس بر لزوم مدیریت دانایی‌محور تمام ارکان مدرسه و ادارات استعدادهای درخشان تأکید کرد و توضیح داد: «این رویکرد متفاوت از کتاب‌محوری صرف است و شامل توانایی طرح مسئله، پرسشگری صحیح، تحقیق هدفمند، ایجاد ارتباط بین ایده‌ها و فرصت‌سازی برای تعامل گروهی می‌شود. در عصر هوش مصنوعی، نظام‌دهی به داده‌ها و پرورش این توانایی‌ها در مدرسه، ارزشی بی‌بدیل دارد.»

یادگیرندگی سازمانی آخرین محور مورد تأکید  یاوری بود که در این باره گفت: «مدارس ما باید به سازمان‌های یادگیرنده تبدیل شوند که همواره با کسب تجربه، در حال بهبود عملکرد خود هستند. مدیران این سازمان‌ها با بهره‌گیری از مشورت، تجربیات را عملیاتی می‌سازند. آموزش و پرورش و به‌طور ویژه سمپاد، نمونه‌های ایده‌آلی از چنین سازمان‌هایی هستند.»

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به ضرورت ارتقا در تمامی حوزه‌های شش‌گانه فوق، خاطرنشان کرد: «آموزش‌هایی نظیر این کارگاه تخصصی، مسیر تحقق اهداف سند تحول بنیادین و ایجاد مدارس تراز را هموارتر می‌سازد و ما را از وضعیت کنونی به جایگاهی والاتر رهنمون خواهد شد.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->