یادی از رشادت‌های آتش‌نشان مشهدی هم‌زمان با روز آتش‌نشانی | درخشان مثل رضا فخریان ابلاغ پیام تبریک تولیت آستان قدس رضوی به تولیت جدید آستان مقدس امامین کاظمین (ع) ظرفیت پروازهای حج عمره ۲برابر شد اهدای سمعک به بچه‌های کم‌شنوای مشهدی، از سوی آستان قدس رضوی حافظان قرآن کریم از سراسر کشور میهمان خانواده شهیدپرور مشتاقیان شدند چگونه اقامه نماز جماعت در مدارس تقویت شود؟ شهید سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد؛ خطیبی آتشین، مبارزی نستوه و شهیدی ماندگار در مشهد آتش نشانان، نگهبانان بی‌ادعا در دل حرم مطهر رضوی رونمایی از ۴۶ اثر دفاع مقدس میدان شهدا مشهد، میزبان مراسم نخستین سالگرد شهادت سیدحسن نصرالله (۸ مهر ۱۴۰۴) کهن‌ترین نسخه خطی «دیوان کبیر مولانا» در حرم مطهر امام رضا(ع) رونمایی می‌شود بهروز آذر: بیش از ۱۷ هزار نفر در جنگ تحمیلی هشت‌ساله، شهید و جانباز و اسیر شدند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سکاندار جدید سازمان حج و زیارت را معرفی کرد حمله فرانسه به مساجد از سر گرفته شد بودجه دولتی برای ساخت مسجد نداریم | خیرین، پیشگام در ساخت مساجد پیشنهاد داور برنامه «محفل» برای دعوت از قاریان جهان درخصوص برگزاری فینال فینالیست‌ها در ایران همسر سرلشکر شهید حسن آبشناسان به دیار باقی شتافت استراتژی نوین فرهنگی-رسانه‌ای دارالقرآن محمدی مشهد اجرا شد نویسنده دفاع مقدس: تحریف خاطرات دفاع مقدس، بی‌اعتمادی نسل جوان را در پی دارد
سرخط خبرها

چگونه اقامه نماز جماعت در مدارس تقویت شود؟

  • کد خبر: ۳۶۲۰۲۴
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۲
چگونه اقامه نماز جماعت در مدارس تقویت شود؟
نویسنده کتاب «چلچراغ نماز و مدرسه» بر ضرورت پیوند مسجد و مدرسه تأکید کرد و به ارائه راهکارهایی برای تقویت اقامه نماز جماعت در مدارس پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی با تشریح تجربه‌های ۱۰ ساله خود در مدارس کشور تأکید کرد: موفقیت نماز جماعت در گرو مشارکت همه عوامل مدرسه است و نهاد خانواده، به‌ویژه مادران، نقشی بی‌بدیل در نهادینه‌سازی فرهنگ نماز در میان دانش‌آموزان دارند.

وی با اشاره به بیش از یک دهه مسئولیت در اقامه نماز وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در فاصله سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۸ از صد‌ها مدرسه بازدید کردم و حاصل این مشاهدات و تجربیات را در قالب کتاب چلچراغ نماز و مدرسه گردآوردم. هدفم انتقال تجربه‌ای پدرانه و دلسوزانه به نسل جوان بود.

بهشتی افزود: زمانی نماز جماعت در مدرسه موفق خواهد بود که همه نقش‌آفرینان، از مدیر و معلمان تا ناظم و حتی سرایدار، سهمی در اقامه آن داشته باشند. این هم‌افزایی رمز ماندگاری نماز در فضای آموزشی است.

وی با اشاره به نقش زنگ نماز تصریح کرد: نماز خود یک مربی پرورشی است. وقت نماز، دانش‌آموز را با وقت‌شناسی و برنامه‌ریزی آشنا می‌کند و زنگ نماز یک تلنگر تربیتی است که شخصیت دینی او را شکل می‌دهد.

نویسنده کتاب چلچراغ نماز و مدرسه همچنین بر ضرورت پیوند مسجد و مدرسه تأکید کرد و گفت: امام جماعت و هیئت امنای مساجد باید ارتباط منظم با مدارس اطراف داشته باشند. مدارس نزدیک به مسجد می‌توانند هفته‌ای چند بار دانش‌آموزان را به مسجد ببرند تا انس و ارتباط عملی برقرار شود.

بهشتی در ادامه با بیان اینکه نسل امروز نیازمند شیوه‌های نو در معرفی نماز است، اظهار داشت: روزگاری محصولات نماز فقط مکتوب بود، اما امروز باید از قالب‌های دیداری و شنیداری، مانند کلیپ کوتاه، انیمیشن و حتی فناوری‌های نوینی، چون هوش مصنوعی بهره گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خانواده را مهم‌تر از مدرسه در نهادینه‌سازی نماز دانست و تأکید کرد: ۷۰ درصد دانش‌آموزان نمازخوان نماز را در خانه یاد گرفته‌اند و ۹۰ درصد آنان از مادر؛ بنابراین نقش خانه و به‌ویژه مادر در این مسیر بی‌بدیل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی در پایان با اشاره به ظرفیت انجمن اولیا و مربیان خاطرنشان کرد: این انجمن‌ها امروز علاوه بر مسائل مالی، می‌توانند با بهره‌گیری از افراد صاحب‌نظر، استادان دانشگاه و فرهنگیان، نقش مؤثری در ترویج نماز و ارتقای تربیت دینی دانش‌آموزان ایفا کنند.

منبع: شبستان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->