ویدئویی از اولین حضور خانم‌های بازیگر در جوکر ۲ نتیجه جالب یک آزمایش علمی درباره تاثیر ارتعاش صدای علیرضا قربانی بر تخت جمشید + ویدئو انتشار تیزر یک فیلم سینمایی محرمی و آغاز اکران فیلمی با بازی آزاده صمدی و حامد کمیلی هنر انتخاب آگاهانه و پیشرفت ملی استالین بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خواند؟ | معرفی کتاب «کتابخانه استالین» شعر‌های چندوجهی در توابع خطی | رونمایی از مجموعه شعر «زندگی در آمنیون» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ جدیدترین خبرها از سریال «سلمان فارسی» فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ۲۰ سینما تا پایان تابستان در خراسان رضوی افتتاح خواهد شد  ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور تا شهریور ۱۴۰۴ | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم پخش ۶ سریال از شبکه آی‌فیلم + زمان پخش «سینما ملت»، برنامه سینمایی جدید تلویزیون
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پذیرش زائر در تاسوعا و عاشورا در کربلا ممنوع شد

  • کد خبر: ۳۷۱۲۵
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
پذیرش زائر در تاسوعا و عاشورا در کربلا ممنوع شد
با شیوع کرونا در عراق، استاندار کربلا از عدم پذیرش زائر داخلی و خارجی به این شهر در دهه اول محرم و به ویژه عاشورای حسینی، مطابق با دستور مراجع خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، در روز‌های اخیر شیوع ویروس کرونا در عراق موجب نگرانی مسؤولان این کشور شده است، تا جایی که برخی از شهر‌های این کشور همچنان قرنطینه هستند.

 

بر همین اساس، استاندار کربلا نیز پس از اعمال محدودیت از روز عرفه تا عید غدیر و ممنوعیت تردد در این ایام برای ورود و خروج زائران، اکنون با نزدیک شدن به ایام محرم از زائران حسینی خواسته تا برای زیارت اباعبدالله (ع) در دهه اول محرم برنامه‌ریزی نکنند.

 

به طوری که به گفته استاندار کربلا، دهه اول محرم و به ویژه تاسوعا و‌عاشورای حسینی امکان پذیرش زائر داخلی و‌همچنین خارجی وجود ندارد.

 

این تصمیم استاندار کربلا پس از استفتا آیت‌الله سیستانی مرجعیت شیعه مبنی بر کاهش تجمعات برای جلوگیری از شیوع کرونا و ترغیب افراد به استفاده از فضای مجازی و تلویزیون برای عزاداری محرم صورت گرفته است.

 

با این تصمیم استاندار کربلا، نه تنها ایرانیان و زائران سایر کشورها، مشتاقان زیارت حسینی از شهر‌های مختلف عراق هم امکان تشرف به کربلا و زیارت سیدالشهدا (ع) را در دهه اول محرم ندارند.

 

با توجه به وضعیت موجود و تصمیم متولیان عراقی، در صورت ادامه فراگیری کرونا در عراق و به ویژه کربلا، به نظر می‌رسد برپایی اربعین حسینی نیز امسال متفاوت از سال‌های گذشته صورت گیرد.

منبع: دنیای اقتصاد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->