شرط نکونام برای اردوی خارجی استقلال استقلالی‌ها اجازه تماشای المپیک را ندارند! رحمتی قول نیمه بالای جدول را نداد دستور ویژه به استقلال و پرسپولیس: مالیات بازیکنان خارجی را ندهید اولتیماتوم عالیشاه به سروش رفیعی چهار روز سخت برای شاگردان گاریدو ستاره‌هایی که توسط بادامکی رد می‌شوند! نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اسپانیا و ازبکستان در فوتبال المپیک پاریس (۳ مرداد ۱۴۰۳) | شکست یاران اورونوف نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرژانتین و مراکش در فوتبال المپیک ۲۰۲۴ | فرار دقیقه نودی آلبی‌سلسته از شکست در افتتاحیه بلاتکلیفی دستیاران نکونام| ۲ اسپانیایی در فهرست ورود ناراحتی حجازی از انتخاب عالمی به عنوان سرپرست استقلال تیم ملی بدون لژیونر‌ها در مقدماتی جام جهانی به مصاف رقبا می‌رود؟ حضور قلی‌زاده در پرسپولیس منتفی شد؟ قهرمانی آزادکاران جوان ایران در آسیا ترابی نیم فصل سرباز می‌شود؟ میرشاد ماجدی: از خودم مطمئنم و ریالی مال غیر در زندگی‌ام نیست
سرخط خبرها

شیخ دیاباته و فن صحیح مصاحبه

  • کد خبر: ۳۹۵۰۱
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
  • ۲
شیخ دیاباته و فن صحیح مصاحبه
رفتار ساده، بی‌تکلف و البته حرفه‌ای دیاباته در مصاحبه‌ای تلویزیونی، تحسین و واکنش اهالی فوتبال ایرانی را در پی داشت.
گروه ورزش/شهرآرانیوز، واکنش‌ها بعد از حضور شیخ دیاباته در یک برنامه تلوزیونی نشان داد تا چه اندازه عامه فوتبال دوستان بیان چنین ادبیاتی از زبان یک فوتبالیست را غریب ونامانوس می‌دانند که این گونه در برابر اظهارات مهاجم استقلال به وجد می‌آیند.
 
اظهارات شیخ به حدی تاثیر گذار بود که بازخورد اینستاگرامی مجید جلالی را برانگیخت و حتی هواداران باشگاه رقیب نیز به مدح و ستایش این فوتبالیست مالیایی الاصل پرداختند و او را ستودند.
 
شاید اشکال از نوع دیدگاه ما به دنیای پیرامون باشد و شاید هم رفتار‌های نامناسبی که گاه وبیگاه از برخی فوتبالیست‌های خارجی و داخلی دیده ایم که این گونه در مقابل جملات ساده، اما انسان دوستانه و مودبانه یکی از همین دسته مردان به وجد می‌آییم.
 
فوتبالیست‌ها در این سال‌ها با رفتار‌های دوگانه، متضاد و گا‌ها مصاحبه‌های تند و غیرمحترمانه و حتی زیر پا گذاشتن مفاد قرارداد‌های فی مابین خود با باشگاه، فضایی برای مان پدید آورده بودند که تصور می‌کردیم همه آن‌ها که وارد این حرفه می‌شوند خلق و خویی یکسان دارند و شهرت و ثروت اثرات سویی در رفتار‌ها و منش آن‌ها می‌گذارد و هرگز مسائل اخلاقی و انسانی را در نظر نمی‌گیرند، اما شیخ با جملات دل انگیزی که در یک مصاحبه تلوزیونی به کار برد به ما آموخت که در دنیای فوتبال هنوز انسان‌هایی از جنس او هستند که در اوج شهرت و ثروت این گونه به قوانین اخلاقی پایبندند و می‌توانند با کلام خود همه را به تحسین وا دارند.
 
دیاباته در عصری که فوتبالیست‌ها را انسان‌هایی مغرور، غیرقابل تحمل و عمیقا از خودرضای می‌پندارند به همه فهماند که می‌شود پای صحبت‌های یک بازیکن حرفه‌ای نشست واز جمله به جمله‌ای که به زبان جاری می‌کند لذت برد و او را مورد ستایش قرار داد.
 
دیاباته آن جا بیشتر خود را دردل شنوده‌ها وبیننده‌های مصاحبه اش جا کرد که با وجود نا آشنایی با امیرقلعه نویی، اما برای این مربی آرزوی سلامتی کرد. شاید این رفتار را اگر فوتبالیست‌های ایرانی انجام می‌دادند تصور می‌شد برای خوش خدمتی است، اما شیخ بی آنکه شناختی از امیرقلعه نویی داشته باشد تنها به سبب سوابق این مربی در فوتبال ایران و باشگاه استقلال برایش آرزوی سلامتی کرد. کاری که حتی باشگاه استقلال در روز تقابل با سپاهان انجام نداد و حتی یک بنر ساده به جهت آرزو برای سلامتی سرمربی سال‌های دور خود به ورزشگاه نیاورد تا مورد نقد استقلالی‌ها هم قرار بگیرد!
 
به هرحال خوب است که گاهی با دیدن چنین مصاحبه‌هایی به یاد بیاوریم که اخلاق در زندگی رکن اساسی و ابدی است و هر انسانی در هرجایگاهی ابتدا باید به یکسری اصول جوانمردانه پایبند باشد و حتی در وادی کلام هم که شده با چنین ادبیاتی به همه بفهماند که الگو‌های رفتاری جامعه در هرجایگاه و منزلتی یکسان است واین انسانیت و پایبندی و به برخی اصول است که ماندگاری ایجاد می‌کند.
 
شیخ دیاباته حالا تصویر تازه‌ای از یک فوتبالیست را برابر مان قرارداده است تا شاید او الگویی باشد برای دیگر بازیکنان که اولا به اخلاقیات پایبند باشند و دروهله بعد فن درست مصاحبه کردن را بدانند تا باشگاه‌ها ناچار به ممنوع المصاحبه کردن بازیکنان نشوند.
 
بدون شک اگر بازیکنان در هرجایگاهی همچون دیاباته لب به سخن می‌گشودند هیچ باشگاهی بازیکنانش را از گفتگو با رسانه‌ها منع نمی‌کرد واز اظهاراتش واهمه به دل راه نمی‌داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
2
کاش از نقش مترجم در تاثیرگزاری حرف های دیاباته هم می نوشتید
مهدی
United States of America
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
دقیقا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->