سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

گسترش همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه پزشکی

  • کد خبر: ۳۹۸۰۹
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
گسترش همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه پزشکی
سفیر ایران در ترکمنستان گفت: با توجه به شیوع کرونا لزوم همکاری در حوزه پزشکی و درمان با کشور ترکمنستان ضروری است.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامعباس ارباب خالص افزود: هم اکنون سطح مناسبات ایران و ترکمنستان در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مطلوب است لذا توسعه این همکاریها در بخش‌های دیگر نظیر حوزه بهداشت و درمان به صورت جامع تر با توجه به شیوع کرونا ضروری است.


وی ادامه داد: ایران و ترکمنستان دارای هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک و چهار مبداء تردد گمرکی و مرزی هستند و گسترش سطح مناسبات در تمامی بخش ها بویژه در حوزه پزشکی مورد تاکید است.

 

سفیر ایران در ترکمنستان با اشاره به نشست دیروز مسوولان بهداشتی ایران و ترکمنستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: در این نشست "ارسلان قلیچ اف" معاون وزیر بهداشت و صنایع پزشکی ترکمنستان رییس هیات ترکمنی را بر عهده داشت و همچنین دکتر اسدی لاری نماینده وزیر بهداشت و درمان ایران در امور بین الملل، سفیران دو کشور و مسوولان وزارت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد حضور داشتند.


وی افزود: بهره مندی از اطلاعات و تجارب ایران در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ با توجه به تجربیات موفق در پیشگیری و مبارزه با این بیماری از موضوعات مورد بحث در این نشست بود.


ارباب خالص ادامه داد: در این مذاکرات طرفین بر امضای پروتکل بهداشتی میان دو کشور تاکید کردند و همچنین پیشنهاد تشکیل کمیسیون دائم همکاریهای پزشکی از سوی طرف ایرانی مورد تاکید قرار گرفت و بر لزوم بهره برداری از گیت های ضد عفونی تردد کامیونهای ترانزیتی به منظور ورود و عبور از ترکمنستان با هدف بازگشایی مرزهای جاده‌ای و تداوم ترانزیت جاده‌ای نیز تاکید شد.
وی گفت: با شیوع ویروس کرونا گرچه مناسبات بین‌المللی بین کشورها کاهش یافت اما در همین شرایط روابط ایران و ترکمنستان روال مطلوبی داشته و در حوزه پزشکی نیز گسترش یافت.

 

سفیر ایران در ترکمنستان افزود: ایران و بویژه کلانشهر مشهد با دارا بودن مراکز درمانی مجهز و پزشکان ماهر از ظرفیت های قابل توجهی در حوزه گردشگری سلامت برخوردار است و اتباع ترکمنستان می‌توانند از این خدمات بهره مند گردند.


منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->