ویدئو| ماجرای یک تن برنج وارداتی که گم شد! درآمد ۲۸۱ میلیارد تومان شرکت بورس تهران در یکسال اخیر جزئیات افزایش مالیات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت | از سمبوسه و فلافل تا کاشت ناخن برای نخستین بار سامانه جامع قراردادهای داخلی صنعت نفت راه اندازی شد پیش بینی قیمت طلا و سکه (یکشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۴ مرداد ۱۴۰۴) | قیمت دیگنیتی پرستیژ چقدر است؟ رشد اندک قیمت‌ها در بازار خودرو‌های داخلی (۴ مرداد ۱۴۰۴) | آریسان ۵۸۲ میلیون تومان اختلاف قیمت ۲۰۰ هزار دینار ارز اربعین و بازار آزاد چقدر می‌شود؟ (۴ مرداد ۱۴۰۴) کنتور هوشمند یک عامل بازدارنده برای مشترکین پرمصرف است | در مشهد زیر ۱۰ درصد مشترک پرمصرف داریم آغاز فروش فوق‌العاده ۱۱ محصول ایران خودرو از امروز (۴ مرداد ۱۴۰۴) + جزئیات مشتری محصولات ایران خودرو نصف شد واکنش منفی بورس به مذاکرات ایران و ۳ کشور اروپایی | گزارش وضعیت بازار سهام (۴ مرداد ۱۴۰۴) خرید تضمینی گندم از ۶.۷ میلیون تن فراتر رفت (۴ مرداد ۱۴۰۴) بانک مرکزی: کارمزد اضافه در تبدیل ارز ممنوع است قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۴ مرداد ۱۴۰۴) | دلار بازار آزاد بیشتر از ۸۸ هزار تومان جزئیات راه‌اندازی قطار مسافری در ۳ مسیر جدید به دوشنبه، هرات و آنکارا اعلام فهرست انواع گوشت و فرآورده معاف از مالیات بر ارزش افزوده قیمت طلا در مشهد اعلام شد (۴ مرداد ۱۴۰۴) واردات پارچه کاهش یافت | کاهش ۹۰ میلیون دلاری پس از رشد ۱۰۰ درصدی تحقق شعار سال در صنف طلافروشان با بازتولید طلای مستعمل | سود فروش طلای دست‌دوم، در جیب عده‌ای سرمایه‌دار بیش از ۴۰ همت، خسارت قطعی برق به صنایع خراسان رضوی | پرداخت خسارت‌ها در هاله‌ای از ابهام آخرین اخبار از بیمه رانندگان کامیون و تاکسی‌های اینترنتی از زبان وزیر آغاز فروش ارز اربعین از امروز در ۴ بانک (۴ مرداد ۱۴۰۴) + قیمت قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۴) | افزایش قیمت ۵ قلم میوه در یک هفته اخیر تخلیه ۷۰ درصد بار برنج قاچاق پاکستانی در مازندران و توزیع در بازار به اسم برنج ایرانی اولین حراج شمش طلا در مردادماه، فردا (۵ مرداد ۱۴۰۴) | وجه‌الضمان یک میلیارد تومانی به ازای هر شمش نحوه خرید و فروش مسکن تغییر کرد | ایجاد مشکلات در این شیوه ثبت‌نام بیش از ۴۰ هزار نفر برای دریافت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان افزایش قیمت نفت (۳ مرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

دنا پلاس توربو اتوماتیک آماده ورود به بازار + مشخصات فنی

  • کد خبر: ۴۱۸۱۴
  • ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
دنا پلاس توربو اتوماتیک آماده ورود به بازار + مشخصات فنی
دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک نخستین خودروی اتوماتیک تمام بومی کشور است که نه تنها در بخش فنی بلکه در بخش امکانات نیز یکی از خودروهای پیشرو بازار در کلاس D به حساب می آید.
به گزارش شهرآرانیوز، دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دو مشخصه اصلی یعنی بهره گیری از پیشرانه قدرتمند ۱۵۰ اسب بخاری و گیربکس جدید و مدرن شش سرعته اتومات را یدک می کشد که پیشتر در هیچ خودروی تولیدی در کشور وجود نداشت. 
 

بررسی فنی دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک

این محصول نخستین خودروی اتوماتیک تمام بومی کشور است که نه تنها در بخش فنی بلکه در بخش امکانات نیز یکی از خودروهای پیشرو بازار در کلاس D به حساب می آید. 
 
در قلب سوگلی جدید ایران خودرو پیشرانه EF۷مجهز به توربوشارژر می تپد که توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه را دارد و حداکثر گشتاور آن از دور موتور ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰، عدد ۲۱۵ نیوتن/ متر را نشان می دهد که بیانگر کشش فوق العاده این سدان ۴۵۵۹ میلیمتری است. انتقال قدرت به محور جلو در این محصول از طریق گیربکس شش سرعته اتومات جدید ایران خودرو صورت می گیرد و شتاب ۱۱ ثانیه ای را برای این خودرو به ارمغان می آورد. دنا پلاس توربو در کنار ابعاد مناسب برای خانواده ها، مصرف سوخت ۶.۹ لیتر در جاده دارد و در سیکل ترکیبی مصرف آن به ۸.۱ لیتر می رسد و این در حالی است که بسیاری از رقبای مشابه این خودرو مصرف سوخت بالاتری دارند و این موضوع نشان دهنده فناوری بالای گیربکس و پیشرانه این خودروست. 
 

تجهیزات ایمنی و رفاهی دنا پلاس اتوماتیک

دنا پلاس توربو اتوماتیک نه تنها در بخش فنی بلکه در بخش امکانات ایمنی و رفاهی نیز رقیبی را پیش روی خود نمی بیند. این خودرو در بخش ایمنی از ۴ کیسه هوا ( راننده، سرنشین جلو و جانبی) بهره می برد و ترمز های عقب و جلوی آن دیسکی است. این خودرو همچنین از سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز به صورت اتوماتیک بهره می برد. 
 
وقتی صحبت از یک خودرو با تکنولوژی روز به میان می آید باید در بخش فرمان نیز به سراغ تغییرات اساسی در این خودرو باشیم چرا که سیستم فرمان برقی روی این مدل نصب شده است . فرمان برقی، در سرعت های مختلف میزان نرمی متفاوتی را ارائه می کند که موجب سهولت فرمان پذیری در سرعت های پایین و مانورها و همچنین ایمنی با سفت شدن فرمان در سرعت های بالا می شود. 
 
در داخل کابین همه چیز برای رفاه سرنشینان به خوبی در کنار هم قرار گرفته است. این خودرو از سیستم تهویه اتوماتیک بهره می برد و سرنشینان عقب نیز با دریچه ای مجزا می توانند از این سامانه استفاده کنند. کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل این خودرو از روی فرمان صورت می گیرد و نمایشگر تصویری آن به GPS، بلوتوث، بلندگو های جلو و عقب و تیوتر مجهز شده اند.
 
سیستم روشنایی
چراغ های جلو و عقب این خودرو با طراحی جدید به لامپ های LED و چراغ روشنایی در روز مجهز شده اند و چراغ مه شکن عقب و جلو نیز از آپشن های استاندارد این سدان جدید به حساب می آید. آیینه های جانبی نیز در دنا پلاس توربو اتوماتیک برقی، راهنمادار و تاشونده هستند. 
 
تریم داخلی دنا پلاس توربو اتوماتیک پرستیژ یک سدان پریمیوم را به سرنشینان القا می کند. تریم داخلی این خودرو تک رنگ مشکی است که با تزئینات دکوراتیو طرح چوب همراه شده و با تودوزی مخمل و کنپوش های موکتی حس آرامش در طول سواری را به سرنشیان القا می کند. بهره گیری از نوارهای کرومی دور شیشه های جانبی و دستگیره های کرومی نیز مشخصه دیگری است که به القای جلوه پریمیوم به این سدان جدید کمک بسزایی می کند.
 
تجهیزات ایمنی
 این خودرو به سیستم ضد سرقت در کنار سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز مجهز است و از دوربین و سنسور عقب نیز بهره می برد. 
 
صندلی‌ها 
یکی از مهم ترین بخش های یک خودرو برای حفظ آرامش سرنشینان و ارایه سواری لذت بخش، صندلی های آن است. دنا پلاس توربو در این بخش بنا به سنت قدیمی خانواده دنا، از سیستم تنظیم برقی هشت حرکته صندلی جلو و تنظیم برقی صندلی شاگرد بهره می برد و زیر آرنجی برای سرنشینان جلو و عقب تعبیه شده است.
 
صندوق عقب
دسترسی به صندوق عقب ۵۰۰ لیتری جادار این خودرو نیز مانند مدل های پیشین از داخل کابین میسر است.
 
سانروف
آپشن محبوب ایرانیان یعنی سانروف به صورت استاندارد روی این خودرو قرار دارد و دنا پلاس توربو  اتوماتیک علاوه بر این مورد از کروز کنترل، سیستم روشنایی موقت در محیط های تاریک و نمایشگر دمای محیط بهره می برد. 
 
ذائقه خانواده‌های ایرانی
خانواده های ایرانی نیازمند خودرویی شیک، به روز، قدرتمند و مملو از امکانات رفاهی هستند، مواردی که همه در دنا پلاس تورو اتوماتیک به چشم می خورد. این خودرو نه تنها نخستین خودروی بومی اتوماتیک ایران است بلکه در بخش توانمندی های فنی، قدرتمندترین خودروی تولیدی با نشان ایرانی تلقی می شود و از بالاترین سطح امکانات مورد پسند مشتریان ایرانی بهره می برد. 
 
دوران دیگری
ورود دنا پلاس توربو اتوماتیک به بازار طی روزهای آینده قطعا نگاه به تولیدات خودروسازان ایرانی را در بازار تغییر خواهد داد و مشتریان مشکل پسند را راضی خواهد کرد.
 
مقایسه با رقبا
یکی از مهمترین مولفه های خودروی دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک نسبت به رقبایش را می توان قیمت این محصول دانست ، دربازاری که خودروهای رقبا همچون آریزو ۵ ، بسترن B۲۰  هیوندای اکسنت ، سراتو و..... با قیمتی بالغ بر ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می شوند، خودروی دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک با قیمت مناسب تر  می تواند بهترین انتخاب باشد چراکه علاوه بر صرفه اقتصادی ، توسط  شبکه بزرگی از نمایندگی های خدمات پس از فروش درسطح کشور پشتیبانی می شود تا خاطر تمامی خریداران و مشتریان را نیز از این حیث آسوده نماید.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->