واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۴ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

معرفی فیلم‌های جشنواره ونیز ۲۰۲۰ | «شبی در میامی» ONE NIGHT IN MIAMI + تریلر

  • کد خبر: ۴۲۴۸۷
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
معرفی فیلم‌های جشنواره ونیز ۲۰۲۰ | «شبی در میامی» ONE NIGHT IN MIAMI + تریلر
هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز از تاریخ ۲ سپتامبر (۱۲ شهریور) تا ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) برگزار می‌شود؛ این جشنواره که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با تدابیر بهداشتی برگزار می‌شود، هم‌چنان نقشی اساسی در معرفی فیلم‌های موفق فصل جوایز سینمایی و اسکار دارد. فیلم «شبی در میامی» تا به الان براساس نظر منتقدان بهترین فیلم جشنواره بوده است؛ فیلمی با روایتی خلاقانه از تاریخ جنبش سیاه‌پوستان.

کاظم کلانتری | شهرآرانیور - «شبی در میامی» روایتی دقیق است از چهار چهره مهم در تاریخ جنبش سیاه‌پوستان؛ و اولین ساخته یک کارگردان زن آمریکایی-آفریقایی که در جشنواره ونیز، به نمایش گذاشته می‌شود. فیلم کینگ در سال کابوس‌مانندی منتشر شده که نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا و دنیا بیداد می‌کند؛ شاید اقبال بسیار منتقدان به فیلم به همین دلیل باشد؛ فیلم «شبی در میامی» تا به الان براساس نظر منتقدان بهترین فیلم جشنواره ونیز بوده است.

 

 «شبی در میامی»

 

ONE NIGHT IN MIAMI

 

محصول آمریکا

 

خلاصه داستان

 

«شبی در میامی» روایتی خیالی است از یک شب باورنکردنی که در آن محمد علی کلی، مالکوم ایکس، سام کوک و جیم براون گرد هم می‌آیند و درباره نقششان در جنبش حقوق مدنی و آشوب فرهنگی دهه ۶۰ بحث می‌کنند. درواقع کاسیوس مارسلوس کِلِی جونیور (قبل از محمدعلی کلی شدن) سانی لیستون را سال ۱۹۶۴ در مسابقه بوکسی تاریخی شکست می‌دهد و بعد در کافه ای با دوستانش این شب تاریخی را جشن می‌گیرند.

 

 

درباره کارگردان

 

 

معرفی فیلم‌های جشنواره ونیز ۲۰۲۰ | «شبی در میامی» ONE NIGHT IN MIAMI + تریلر

 
 
رجینا کینگ (Regina King) سال ۱۹۷۱ در لس‌آنجلس به دنیا آمد. کارش را در سینما و تلویزیون از سال ۱۹۸۵ با بازی در نقش دختر مارلا گیبس در سریال تلویزیونی ۲۲۷ آغاز کرد.  او از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ سه جایزه «امی» بُرد تا دوران درخشش آغاز شود. کینگ برای سریال «جرم آمریکایی» دو جایزه «امی» گرفت و سال ۲۰۱۸ برای بازی در سریال «هفت ثانیه» سومین جایزه امی‌اش را به خانه برد. دوسال پیش برای بازی در فیلم اگر «خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد و بعد از این بود که مجله «تایم» نام او را در فهرست ۱۰۰ فرد بانفوذ حهان در سال ۲۰۱۹ قرار داد. کینگ سابقه کارگردانی چند اپیزود سریال و چند موزیک ویدئو را در کارنامه دارد، اما «یک شب در میامی» اولین فیلمی است که رجینا کینگ ساخته است؛ و البته اولین فیلم یک کارگردان زن آمریکایی-آفریقایی که در تاریخ ونیز، قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان، به نمایش گذاشته می‌شود.

 

فیلم‌نامه‌نویس

 

 

کمپ پاورز

براساس نمایش‌نامه‌ای از خودش

 

 

بازیگران

 

 

معرفی فیلم‌های جشنواره ونیز ۲۰۲۰ | «شبی در میامی» ONE NIGHT IN MIAMI + تریلر

 

الی گوری (در نقش محمدعلی کلی)
 

کینگزلی بن عدیر (در نقش مالکوم ایکس)
 
 
لزلی اودوم جونیور (در نقش سام کوک)


آلدیس هاج (در نقش جیم براون)

 

 

کارگردان درباره فیلمش چه گفته است؟

 

این فیلم، نامه‌ای است عاشقانه به تجربه مردمان سیاه‌پوست آمریکا. به عنوان یک مادر یکی از آن سیاه‌پوستان برایم مهم بود که به جهانیان نشان دهم معنای این تجربه چیست. و این فرصتی بود که شمایل این چند نفر را به عنوان دوستان و برادران هم‌دیگر نشان دهم. دوستانی که می‌توانند حقایق سخت را با یکدیگر درمیان بگذارند و اعلام کنند که همین حالا، زمان تغییر است. این پیام تغییر همچنان در طول دهه های اخیر با صدای بلند فریاد می شود. متأسفانه، قتل جورج فلوید و برونا تیلور به ما نشان داد که مبارزه ما برای برابری نژادی هنوز پایان نیافته است. ما بیش از هر زمان دیگری به یکدیگر احتیاج داریم؛ صدای ما به قدری بلند است که نمی توانند آن را نادیده بگیرند و سرانجام شنیده می شود.

 

 

 

نظر منتقدان

 

معرفی فیلم‌های جشنواره ونیز ۲۰۲۰ | «شبی در میامی» ONE NIGHT IN MIAMI

 

 

رابی کالین | دیلی تلگراف

 

کینگ آن‌قدر چهار بازیگرش را روان کارگردانی کرده است که لوکیشن آرام و دنج فیلم هرگز قرار نیست تنگ و خفقان‌آور احساس شود. درعین‌حال سبک بازی پرجنب و جوش و شوخ و شنگ بازیگرها این ترکیب صداها را به یک چیز متمایز و جالب تبدیل می‌کند.

 




 

نیکلاس باربر | بی‌بی‌سی
 

«شبی در میامی» درعین حال که ممکن است کمبودهایی داشته باشد، اما یک درس تاریخی خوب و یک ادای احترام صادقانه به مردان سیاه‌پوست، دوستی آن‌ها و همچنین اهمیت فرهنگ الهام بخش آن‌هاست.

 




 

کوین ماهر | تایمز

 

کینگ ثابت می‌کند که برای بازیگردانی، بسیار خوش‌قریحه و با استعداد است؛ همان‌طور که او تاریخ را آن‌قدر خوب دستکاری کرده که می‌توان در ذره‌ذره آن غوطه‌ور شد.

 




 

دیوید رونی | هالیوود ریپورتر

 

تولید آمازون به‌طور سرگرم‌کننده و درخشانی، خطی فرضی بین یک لحظه مهم و حساس در جنبش حقوق مدنی و تصورات نژادی آمریکا در دوران معاصر ترسیم می‌کند.

 




 

ساوینا پتکووا | AwardsWatch
 

«شبی در میامی» واقعاً یک نمایش فوق‌العاده است. یافتن قلب تپنده‌اش امکان‌پذیر نیست به یک دلیل ساده: تمام این فیلم دلچسب، مهم و به‌اندازه است.

 




 

فیونوالا هالیگان | Screen International

 

اشاره‌ای ریز اما قدرتمند و تأثیرگذار از کینگ به جنبش سیاهان در گذشته، حال و آینده.

 

 

معرفی فیلم‌های جشنواره ونیز ۲۰۲۰ | «شبی در میامی» ONE NIGHT IN MIAMI + تریلر

 

معرفی فیلم‌های جشنواره ونیز ۲۰۲۰ | «دنیای آینده» / THE WORLD TO COME

 

 
 
معرفی فیلم‌های جشنواره ونیز ۲۰۲۰ | «تکه‌های یک زن» PIECES OF A WOMAN
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->