مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید
سرخط خبرها

جاسوسی از کاربران اینستاگرام با دوربین گوشی

  • کد خبر: ۴۴۰۷۸
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
جاسوسی از کاربران اینستاگرام با دوربین گوشی
اوایل ماه گذشته گزارش‌هایی در رسانه‌ها مبنی بر دسترسی غیرمجاز اینستاگرام به دوربین آیفون منتشر شد. طبق این گزارش‌ها، این شبکه اجتماعی حتی در زمان غیرفعال بودن دوربین نیز از آن استفاده می‌کرد و همین موضوع باعث شکایت جدیدی علیه این شرکت شده است.
شهرآرانیوز - اوایل سال ۹۱ شرکت فیسبوک تصمیم به خرید اپلیکیشن اینستاگرام گرفت و سیاست‌های تازه‌ای در این برنامه محبوب پیاده کرد، سیاست‌هایی که گاهی با حاشیه‌های فراوانی همراه شد. در تازه‌ترین مورد از این حاشیه‌ها، فیسبوک به جاسوسی از کاربران اینستاگرام متهم شده و این‌بار، برای دستیابی به هدف خود، به صورت غیرمجاز از دوربین گوشی افراد استفاده کرده است.
 
اوایل ماه گذشته گزارش‌هایی در رسانه‌ها مبنی بر دسترسی غیرمجاز اینستاگرام به دوربین آیفون منتشر شد. طبق این گزارش‌ها، این شبکه اجتماعی حتی در زمان غیرفعال بودن دوربین نیز از آن استفاده می‌کرد و همین موضوع باعث شکایت جدیدی علیه این شرکت شده است.
 
این اتفاق در گذشته هم سابقه داشته است. قبلا فیسبوک این گزارش‌ها را تکذیب، دلیلش را یک باگ اعلام کرده، و مدعی شده بود آن را برطرف کرده است. به گفته این شرکت، یک باگ موجود در اینستاگرام به اشتباه نوتیفیکیشنی مبنی بر دسترسی این برنامه به دوربین آیفون برای کاربران ارسال می‌کرد. در شکایتی که به‌تازگی در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ثبت شده، یک کاربر اینستاگرام به نام بریتانی کوندیتی ادعا کرده این برنامه با هدف جمع‌آوری اطلاعات سودآور و ارزشمند از کاربران خود به دوربین دسترسی پیدا کرده است و جز این روش، از راه دیگری نمی‌توانسته است به آن‌ها دسترسی داشته باشد.
 
این کاربر در شکایت خود اعلام کرده است: با جمع‌آوری اطلاعات بسیار شخصی افراد شامل حریم شخصی آن‌ها در خانه، اینستاگرام و فیسبوک قادر به جمع‌آوری بینش ارزشمند و همچنین تحقیق درباره بازار هستند.
هنوز فیسبوک درباره این شکایت اظهارنظری نکرده، با این حال این شرکت تا امروز چندین بار به نقض حریم شخصی کاربران متهم شده است. یک ماه پیش هم در شکایت دیگری، فیسبوک به استفاده از فناوری تشخیص چهره برای جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات بیومتریک بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام متهم شد. البته این شرکت چنین ادعایی را تکذیب و اعلام کرد اینستاگرام از فناوری تشخیص چهره استفاده نمی‌کند.
البته همان‌طور که گفته شد، اینستاگرام مدت‌هاست که به سوءاستفاده از اطلاعات کاربران متهم شده است نزدیک به یک ماه پیش نیز مشخص شد تصاویر و پیام‌های حذف‌شده تا یک سال در اینستاگرام باقی می‌مانند. ماجرا از آنجا آغاز شد که یک محقق امنیتی از اینستاگرام درخواست یک کپی از تصاویر و پیام‌های دایرکت خود را کرد و اطلاعاتی که در اختیارش قرار گرفت، بیش از یک سال قبل پاک شده بودند. همین موضوع نشان می‌دهد آن‌ها به صورت کامل از سرور‌های این اپلیکیشن اشتراک تصاویر پاک نشده‌اند.
 
اگر فیسبوک در پرونده تازه‌ای که در این مورد تشکیل شده است مجرم شناخته شود، باید به هر کاربر ۱۰۰۰ دلار غرامت پرداخت کند و احتمال افزایش آن به ۵۰۰۰ دلار نیز وجود دارد. حالا باید دید این جریمه‌ها در کنار اعتراض کاربران، در نهایت باعث تغییر سیاست‌های فیسبوک درباره احترام به حریم خصوصی کاربران اینستاگرام خواهد شد یا در آینده باز هم شاهد رسوایی‌های دیگری در این زمینه خواهیم بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->