سرخط خبرها

اکران تصاویر شهدا در بالاخیابان و پایین‌خیابان مشهد

  • کد خبر: ۴۴۳۲۶
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
اکران تصاویر شهدا در بالاخیابان و پایین‌خیابان مشهد
رئیس اداره فرهنگی‌واجتماعی شهرداری منطقه ثامن گفت: در آستانه هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا ۷ مهرماه، ۱۰ سازه قاب عکس شهری مزین به تصاویر شهدای دفاع مقدس در منطقه نصب شد
منشادی | شهرآرانیوز؛ گرامیداشت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس در منطقه ثامن حال‌وهوای خاصی دارد. اداره فرهنگی‌واجتماعی منطقه ثامن هرسال به‌منظور پاسداشت سالروز این حماسه شگرف، برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کند و امسال نیز برنامه‌های متفاوتی برنامه‌ریزی کرده است و در یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها، شهدای دفاع مقدس در قاب تصویر جلوه‌گری می‌کنند.
 
در همین رابطه رئیس اداره فرهنگی‌واجتماعی شهرداری منطقه ثامن گفت: در آستانه هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا ۷ مهرماه، ۱۰ سازه قاب عکس شهری مزین به تصاویر شهدای دفاع مقدس در منطقه نصب شد. این قاب‌ها متناسب با ظرفیت مکانی منطقه در ۲ خیابان اصلی منطقه بالاخیابان و پایین‌خیابان نصب شده‌اند.
مهدی دانشمند درباره شاخص انتخاب تصاویر شهدا برای اکران در قاب‌های دهگانه منطقه بیان کرد: شاخص‌های متنوعی برای اکران این تصاویر در این ۲ خیابان در نظر گرفته شده و تصاویر شهدا با وجود شاخص‌های شغلی و حضور اقشار مختلف جامعه در رشادت‌های ۸ سال دفاع مقدس انتخاب شده است، اما ۲ شاخصه مهم برای تصاویری که در این قاب‌ها در ۷ روز اکران می‌شوند، داشتن تصاویر باکیفیت یا تصاویر شهدایی است که خانواده‌هایشان در منطقه سکونت دارند.
وی افزود: شمار شهدان منطقه بسیار زیاد است. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم که هر دوسه روز یک‌بار تصاویر قاب‌ها تعویض شوند.
 
 

تجدید بیعت با شهدای دفاع مقدس

رئیس اداره فرهنگی‌واجتماعی شهرداری منطقه ثامن در ادامه صحبت‌هایش درباره دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این اداره در هفته دفاع مقدس گفت: فضاآرایی کوچه و محل زندگی شهدا و همچنین نصب تصاویر شهدای منطقه در ساختمان ورودی شهرداری از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در این هفته است.
دانشمند افزود: تجلیل و تجدید بیعت با خانواده‌های شهدا را امسال با اجرای برنامه‌ای متفاوت در تنها مدرسه شاهد منطقه، مدرسه شاهد آل‌طاها، برگزار می‌کنیم. این برنامه با رعایت کامل آیین‌نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود و در این مراسم از خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران تجلیل می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری طرح «هرکوچه شهید، یک حسینیه» در منطقه گفت: امسال طرح «هرکوچه شهید، یک حسینیه» از دیگر ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که با همت سازمان اجتماعی‌وفرهنگی شهرداری مشهد و با هدف تجدیدبیعت با شهدای دفاع مقدس برگزار می‌شود. در این طرح مراسم روضه‌خوانی مقابل منازل شهدای دفاع مقدس برگزار می‌شود.
 
دانشمند با بیان اینکه بیشتر روضه‌خوانی‌های محلی در منطقه ثامن توسط مادران شهدا بنیان‌گذاری شده است، بیان کرد: روضه‌های خانگی در ماه محرم و صفر که توسط مادران شهدا و ایثارگران منطقه انجام می‌شود، در فضای آزاد و محله‌های سکونت خانواده شهدا با رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
 
 

برگزاری فینال مسابقات فوتسال کارکنان منطقه

رئیس اداره فرهنگی‌واجتماعی شهرداری منطقه ثامن از برگزاری فینال مسابقات فوتسال کارکنان منطقه هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: فینال مسابقات فوتسال جام فجر۴۱ ویژه کارکنان منطقه ثامن نیز با آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد.
دانشمند افزود: این مسابقات یادبود مرحوم سیدسجاد فیاضی بود و فینال آن با قضاوت داوران بین‌المللی فوتبال ایران، حسن کامرانی‌فر و رضا سخندان، برگزار شد.
وی گفت: در پایان این مسابقات علاوه بر اهدای جوایز به تیم‌های برتر، یاسر صادقی از تیم مالی به‌عنوان بهترین بازیکن، مجید خسروی از تیم مالی به‌عنوان بهترین دروازه‌بان و محمد محمودی از تیم خدمات‌شهری به‌عنوان بازیکن اخلاق انتخاب شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->