برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟
سرخط خبرها

دستیابی به فناوری تولید نبات رژیمی کم کالری در مشهد

  • کد خبر: ۴۵۰۶۷
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
دستیابی به فناوری تولید نبات رژیمی کم کالری در مشهد
رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در مشهد از دستیابی به فناوری تولید نبات رژیمی کم کالری برای نخستین بار در جهان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، روابط عمومی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی روز سه‌شنبه به نقل از دکتر قدیر رجب زاده گزارش داد: این فناوری حاصل اجرای پروژه مشترک این موسسه با بخش خصوصی است.

وی افزود: به دلیل پیچیدگی فرایند کریستالیزاسیون قند‌های کم کالری و تفاوت آن با ساکاروز، در این پروژه بعد از جایگزینی کامل ساکاروز با قند‌های کم کالری و اصلاح فرمولاسیون، فرآیند کریستالیزاسیون با قند‌های انتخابی طراحی و بهینه‌سازی شد.

رییس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ادامه داد: در این پروژه برای اولین بار در جهان کریستال بزرگ رشد یافته به هم پیوسته از قند‌هایی غیر از ساکاروز و با کالری کاهش یافته به شکل نبات تولید شد.

وی گفت: محصول نهایی تولید شده در این پروژه قابل مصرف برای همه افراد جامعه به ویژه افراد حساس به مصرف ساکاروز و قند‌های پرکالری می‌باشد.

مدیر گروه فرآوری مواد غذایی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و مجری این طرح پژوهشی نیز با بیان اینکه نبات علاوه بر ایران در آمریکا و برخی دیگر از کشور‌ها تولید می‌شود، گفت: یکی از محصولات پرمصرف که امروزه به صورت صنعتی تولید می‌گردد و در جهان و به ویژه در ایران به میزان بسیار به عنوان شیرین کننده نوشیدنی‌هایی نظیر چای استفاده می‌شود، نبات است.

دکتر  سمیرا یگانه زاد  افزود: نبات کریستال رشد یافته ساکاروز می‌باشد که مکان اولیه تولید آن ایران و هندوستان ذکر شده است، در فرآیند تولید نبات کریستال‌های درشت ساکاروز در اثر سردشدن محلول فوق اشباع شکر تولید می‌گردند.

وی ادامه داد: عوامل مختلفی نظیر دما، درجه فوق اشباعی و تلاطم در زمان فرآیند، بر شکل، اندازه و ظاهر کریستال نهایی موثر است.

عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: از آنجا که ساکاروز قند اصلی تشکیل دهنده این محصول می‌باشد، مصرف آن برای بسیاری از افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و افراد مبتلا به عارضه چاقی و اضافه وزن مضر می‌باشد. این درحالی است که می‌توان با تولید نبات حاوی قند‌های کم کالری این مشکل را برطرف نمود.

منبع: صدا و سیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->