معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

دستیابی به فناوری تولید نبات رژیمی کم کالری در مشهد

  • کد خبر: ۴۵۰۶۷
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
دستیابی به فناوری تولید نبات رژیمی کم کالری در مشهد
رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در مشهد از دستیابی به فناوری تولید نبات رژیمی کم کالری برای نخستین بار در جهان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، روابط عمومی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی روز سه‌شنبه به نقل از دکتر قدیر رجب زاده گزارش داد: این فناوری حاصل اجرای پروژه مشترک این موسسه با بخش خصوصی است.

وی افزود: به دلیل پیچیدگی فرایند کریستالیزاسیون قند‌های کم کالری و تفاوت آن با ساکاروز، در این پروژه بعد از جایگزینی کامل ساکاروز با قند‌های کم کالری و اصلاح فرمولاسیون، فرآیند کریستالیزاسیون با قند‌های انتخابی طراحی و بهینه‌سازی شد.

رییس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ادامه داد: در این پروژه برای اولین بار در جهان کریستال بزرگ رشد یافته به هم پیوسته از قند‌هایی غیر از ساکاروز و با کالری کاهش یافته به شکل نبات تولید شد.

وی گفت: محصول نهایی تولید شده در این پروژه قابل مصرف برای همه افراد جامعه به ویژه افراد حساس به مصرف ساکاروز و قند‌های پرکالری می‌باشد.

مدیر گروه فرآوری مواد غذایی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و مجری این طرح پژوهشی نیز با بیان اینکه نبات علاوه بر ایران در آمریکا و برخی دیگر از کشور‌ها تولید می‌شود، گفت: یکی از محصولات پرمصرف که امروزه به صورت صنعتی تولید می‌گردد و در جهان و به ویژه در ایران به میزان بسیار به عنوان شیرین کننده نوشیدنی‌هایی نظیر چای استفاده می‌شود، نبات است.

دکتر  سمیرا یگانه زاد  افزود: نبات کریستال رشد یافته ساکاروز می‌باشد که مکان اولیه تولید آن ایران و هندوستان ذکر شده است، در فرآیند تولید نبات کریستال‌های درشت ساکاروز در اثر سردشدن محلول فوق اشباع شکر تولید می‌گردند.

وی ادامه داد: عوامل مختلفی نظیر دما، درجه فوق اشباعی و تلاطم در زمان فرآیند، بر شکل، اندازه و ظاهر کریستال نهایی موثر است.

عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: از آنجا که ساکاروز قند اصلی تشکیل دهنده این محصول می‌باشد، مصرف آن برای بسیاری از افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و افراد مبتلا به عارضه چاقی و اضافه وزن مضر می‌باشد. این درحالی است که می‌توان با تولید نبات حاوی قند‌های کم کالری این مشکل را برطرف نمود.

منبع: صدا و سیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->