خودکشی متهم سرقت از صندوق امانات بانک ملی ۱۲ هزار تماس مزاحمتی با آتش‌نشانی مشهد طی یک ماه! دستگیری پسری که مادرش را به خاطر سرزنش دیگران به قتل رساند + عکس موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد به دام افتاد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۱۱ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد ۱۰ فایده گریه کردن | تا چه حد مجازیم که گریه کنیم؟ انجام مشاوره‌ ژنتیک در مرحله‌ پیش‌ از ازدواج، به همه‌ زوجین توصیه می‌شود درباره لطفعلی خان زند از تاج گذاری تا مرگ | یک تراژدی خون بار در چهار پرده یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شد آیا ضعف در برقراری ارتباط با دیگران سبب جذب همزیستی با حیوانات می­ شود؟ آداب سفر در فصل گرما جزئیات شهریه مدارس؛ شروع از ۱۰ میلیون تومان | شهریه ۲۵ درصد مدارس بالای ۳۰ میلیون تومان ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد  روایت سرزده از اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد | رد خون انتشار نمرات دروس تصحیح شده امتحانات نهایی پایه دوازدهم از امروز (۱۶ تیر ۱۴۰۳) جزئیات پیش‌فروش بلیت‌های بازگشت زائران اربعین از مرزهای باشماق، خسروی و تمرچین با اجرای متناسب‌سازی، حقوق بازنشستگان چقدر افزایش می‌یابد؟ رتبه صعودی خانم‌های ایرانی در استفاده از لوازم آرایشی و چرایی آن | دفتر نقاشی‌هایی که راه می‌روند نگاهی به حوادث بهار سال ۱۴۰۳ به روایت آمار سازمان آتش نشانی مشهد ۵۶ درصد حجاج و عوامل به ایران منتقل شدند | جان باختن ۲۷ زائر ایرانی در عربستان
سرخط خبرها

شترهای آلوده به کرونا معدوم شدند

  • کد خبر: ۴۶۲۴۲
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
شترهای آلوده به کرونا معدوم شدند
مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از شناسایی محموله شتر آلوده به کرونا در استان خبر داد و گفت: این شترها بلافاصله معدوم شدند.
به گزارش شهرآرانیوز، حسین رشیدی با اشاره به اینکه بیماری مرس که همان بیماری کرونا در شتر است در استان کرمان نمونه‌گیری و آزمایش می‌شود، افزود: محموله شتر آلوده به کرونا شناسایی و با نمونه‌گیری تشخیص داده شد و بلافاصله این شتر‌ها معدوم شدند.

وی با بیان اینکه گوشتی که به دست مردم می‌رسد کاملا سالم بوده و تمام تلاش خود را برای سلامت مردم به کار خواهیم گرفت، گفت: بیماری تب کریمه کنگو در استان کنترل شده است و به موقع رسیدگی و بسیار کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان عنوان کرد: تمام کشتارگاه‌های استان به پیش سردکن مجهز هستند و از انواع بیماری‌ها در استان جلوگیری می‌شود و شهروندان مطمئن باشند که گوشتی که از طریق شبکه رسمی کشور در اختیارشان قرار می‌گیرد کاملا کنترل شده و مشکلی برای مصرف ندارد.

رشیدی با اشاره به اینکه پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان را در دستور کار داریم، افزود: کمک به بهداشت عمومی جامعه از وظایف دامپزشکی است که از تولید و خوراک دام تا کشتار و عرضه گوشت دام انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی اقداماتی برای پیشگیری از بیماری‌های دامی در استان انجام شده و یک تیم علمی این بیماری‌ها را رصد می‌کنند، گفت: برای اینکه بتوانیم موفق باشیم و خوب عمل کنیم تیم بررسی اپیدمیولوژیک بیماری‌ها در دامپزشکی استان کرمان تشکیل شده است.

اکنون طغیان بیماری‌های واگیردار در استان ۳۳ درصد کاهش یافته و تعداد آزمایش‌ها و داروخانه‌های دام و طیور در استان افزایش پیدا کرده است.
 
منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->