اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

رئیس شورای شهر مشهد: همدلی و همراهی مدیریت شهری مشهد با استاندار جدید خراسان رضوی ادامه دارد

  • کد خبر: ۴۷۲۵۴
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
رئیس شورای شهر مشهد: همدلی و همراهی مدیریت شهری مشهد با استاندار جدید خراسان رضوی ادامه دارد
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ورود به ماه ربیع‌الاول را تبریک می‌گویم و امیدوارم در این ماه بتوانیم مانند گذشته در خدمت مردم باشیم و همچنین هفته نیروی انتظامی را بر دلاورمردانی در نیروی انتظامی که امنیت کشور را تأمین می‌کنند، تبریک می‌گوییم.

لیلا جانقربان | شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری در صدودهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز ۲۸ مهرماه برگزار شد، افزود: طول مرزی ما و تهدیداتی که وجود دارد، با توانمندی ناجا حفظ می‌شود و ناجا خدمات بسیاری ارائه می‌دهد. موضوع نظم اجتماعی نیز از دیگر مسائلی است که برعهده این ارگان است و ما تعاملات خوبی با نیروی انتظامی داریم.


وی در ادامه با بیان اینکه هیئت‌دولت نیز روز گذشته درباره استاندار خراسان رضوی تصمیم گرفت، افزود: در دوره رزم‌حسینی تعاملات خوبی شکل گرفت و برای معتمدیان آرزوی توفیق می‌کنیم.


وی در ادامه با اشاره به ۲۹ مهرماه، روز صادرات، گفت: برای فعالان این عرصه آرزوی توفیق می‌کنیم. در این شرایط صادرات غیرنفتی بسیار مهم است و امیدواریم فعالان این عرصه همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.


رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در مدیریت شهری در حوزه عمران و فناوری اطلاعات عملکرد خوبی داشته‌ایم که این روز را هم به همکاران تبریک می‌گویم. اتفاقات این حوزه با رویکرد مشهد شهر امید و هوشمند شکل گرفته است و فعالیت‌های خوبی انجام شده است. همچنین در موضوع شهروندسپاری، استارتاپ دیجیتال و کارخانه نوآوری، اتفاقات خوبی رخ داده است و همه شرکت‌های فناور با امتیازاتی آنجا مستقر خواهند شد.


حیدری ادامه داد: تدوین برنامه عملیاتی دیگر برنامه ما بوده که به نتیجه رسیده و اپلیکیشن شهر من بسیار خوب پیش رفته و به کمک شهروندان آمده است.


وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه حمل‌ونقل هوشمند و کاهش امضا‌ها نیز اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: موضوع شهروندسپاری تا پایان سال تکمیل خواهد شد.


وی در ادامه این جلسه گفت: ۳ آبان‌ماه سالگرد میرزا جواد آقای تهرانی است. این عارف بسیار برجسته بود و قبری بدون نام و نشان دارد. آدم‌های بزرگ نشانشان در بی‌نشانی است. ۴ آبان‌ماه نیز شهادت امام عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت، ولی عصر (عج) است که سبک زندگی این بزرگوار با تمام محدودیت‌ها الگویی برای همه ماست.


گفتنی است این جلسه با حضور دکتر جهانگرد، نماینده رئیس جمهور، و دکتر سید ستار هاشمی، نماینده وزارت ارتباطات، درحال برگزاری است.

 

آماده‌سازی نقشه سه بعدی مناطق ثامن و توس شهرداری مشهد

در ادامه این جلسه، رجائیان، مدیر سازمان فاوای شهرداری مشهد، با بیان اینکه در راستای گسترش بسترهای فناوری در شهر مشهد فعالیت‌های بسیاری انجام شده است، گفت: ایجاد بستر سه‌بعدی برای منطقه ثامن و توس، تصویربرداری حریم شهر ۸۶ هزار هکتار، تصویربرداری با پهپاد با دقت یک‌پانصدم، نظارت هوشمند بر ساخت‌وسازها در حریم و مقایسه بین روش سنتی و هوشمند در ساخت‌وسازها از جمله این اقدامات بوده که امیدواریم با حمایت‌های شورا جایگزین روش سنتی شود.


به‌گفته وی، باتوجه‌به تصاویر سه‌بعدی که برداشته شد، نقشه سه‌بعدی در 2 منطقه یادشده درحال آماده‌سازی است. پیش از این نقشه‌های دوبعدی در دسترس بود.


وی در ادامه با بیان اینکه پروژه کلیدی دیگر تصویربرداری پانوراما از شهر بود که با همکاری بخش خصوصی انجام شد، افزود: امیدواریم با همکاری و همراهی شورای اسلامی شهر مشهد و در راستای گسترش این پروژه‌ها و هوشمندسازی شهر، اقدامات گسترده‌تری انجام دهیم و پروژه‌های نوآورانه دیگری را نیز ایجاد کنیم.

 

نقشه‌های ۳ بعدی در حوزه تغییر درآمدها نقش مهمی دارد

 

نصرا... جهانگرد، نماينده ویژه رییس جمهور در امور دولت الكترونيك نیز در این جلسه با بیان اینکه مشهد در حوزه علمی پیشروست و در حوزه فناوری اطلاعات تلاش‌های بسیاری انجام شده است، گفت: مطالعات و تجارب بسیار خوبی در مشهد انجام شده است که مصوبه شورای شهر در حوزه ایجاد اطلاعات مکان‌محور سه‌بعدی از دستاوردهای بسیار خوب بوده است.


به‌گفته وی، با ناظر پلتفرم در این حوزه به نتایج خوبی رسیده‌ایم و سازمان جهانی به‌دنبال توانمندسازی دولت‌ها با اس‌تی‌آی به‌جای نقشه‌های سه‌بعدی پلتفرم مکانی مدیریت شهری است که در حوزه تغییر درآمدها نقش مهمی دارد.


جهانگرد خاطرنشان کرد: مدیریت بهینه در ترافیک، حمل‌ونقل، عمران و محیط زیست نیازمند این پلتفرم است. نظام‌های حقوقی نیز باید به کمک این پلتفرم بیایند و این داشته‌ها باید در مدیریت کالبدی و مدیریت دیگر نهادها به کار برده شود، زیرا برای بهینه‌شدن مدیریت نیازمند این پلتفرم یا اس‌تی‌آی هستیم.


به گفته وی، امیدوارم در سطح ملی نیز این الگو را به دیگر شهرها ارائه کنیم.

مسیر توسعه پایدار، فناوری است

سیدستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیز در این جلسه با بیان اینکه ما مشهد را به‌عنوان شهری با ۳ میلیون جمعیت نمی‌شناسیم، بلکه مشهد شهری به وسعت تمام ایران است و باید به‌عنوان الگویی برای تمام شهرهای ایران باشد، گفت: اقداماتی همچون ارائه خدمات الکترونیک در منطقه ۱۲ و کارخانه نام‌آوری و اپلیکشین شهر من از اقدامات بسیار خوب بوده است.


وی با اشاره به اینکه مسیر توسعه پایدار، فناوری است، افزود: درآمد کشورهایی که طلا استخراج می‌کنند، نیمی از درآمد شرکت‌های فناورانه است. کرونا نشان داد که نیاز به فناوری گسترده است و باید بسترهای آن فراهم شود. آن اندازه که ما از فناوری استفاده می‌کنیم، تمام ظرفیت موجود آن نیست.


در حوزه اس‌تی‌آی این نکته به‌نظرم تأمل‌برانگیز است و آن اینکه اس‌آی‌تی باید در فرایندهای سازمان لحاظ شود، زیرا به‌کارگیری آن باعث بلوغ سازمانی خواهد شد. همچنین به‌نظر می‌رسد نیاز است فرصت‌هایی را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهیم و تحول را به‌معنای واقعی رقم بزنیم.

 

قیمت پایه مترو مشهد ۷۵۰ تومان تعیین شد

در صد و دهمین جلسه شورای شهر مشهد تصویب شد؛ نرخ مترو مشهد براساس پیاده سازی کسب کرایه برمبنای مدل ترکیبی میزان مساحت، ناحیه و زمان لحاظ خواهد شد.

قیمت پایه مترو براساس این مصوبه ۷۵۰ تومان در نظر گرفته شد و نرخ کرایه هر دو ایستگاه افزایش ۵۰ تومانی خواهد داشت.

برای دانش آموزان تعداد ۲ سفر با تخفیف ۲۰ درصدی در روز اختصاص یافت و برای جمعیت تحت پوشش بهزیستی، سربازان، کارگران ساختمانی و سالمندان بالای ۶۵ سال نیز این شرایط لحاظ خواهد شد.

 

قرارداد تهاتر یکی از هتل های مشهد با برج های مسکونی شهرداری نیز از دیگر مصوبات امروز بود.

 

شورای شهر شورای شهر شورای شهر شورای شهر شورای شهر شورای شهر شورای شهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->