آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

سقف وام دانشجویی تا سه برابر افزایش یافت

  • کد خبر: ۴۹۰۳۶
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
سقف وام دانشجویی تا سه برابر افزایش یافت
سرپرست اداره رفاه دانشجویان دانشگاه فردوسی گفت: دانشجویان می‌توانند طبق زمان‌بندی که اعلام خواهد شد درخواست وام مدنظر خود را به صندوق رفاه دانشگاه اعلام کنند.

گروه جامعه شهرآرانیوز | زهرا لاری با اعلام این خبر گفت: در گذشته تنوع وام‌های دانشجویی بسیار زیاد بود و حدودا ۲۱ نوع وام دانشجویی در دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شد. بر اساس تصمیم صندوق رفاه، وام‌های دانشجویی را با یکدیگر ترکیب کردند. به این صورت که وام‌های دانشجویی که افراد کمتری از آن‌ها استفاده می‌کنند حذف و تمام وام‌ها را در چند دسته بزرگ قرار دادند. 

وی افزود: اولین نوع وام، وام تحصیلی است که شامل دانشجویان روزانه می‌شود. نوع دیگری از وام، وام ضروری است که در موقعیت‌های خاص مانند تولد فرزند، از دست دادن نزدیکان، ابتلا به بیماری‌های خاص و پر هزینه و صدمه در حادثه‌ها اختصاص دارد. دانشجویان نوبت دوم و روزانه هر دو می‌توانند از وام ضروری استفاده کنند. درحالی که در گذشته دانشجویان نوبت دوم تنها می‌توانستند از وام شهریه بهره‌مند شوند. دانشجویان نمونه کشوری، قهرمان ورزشی، ازدواج و دانشجویان توان‌خواه نیز می‌توانند از وام ضروری بهره‌مند شوند. باتوجه به مقطع تحصیلی هر دانشجو مقداری مشخص از این وام‌ها را می‌تواند دریافت کند. 

سرپرست اداره رفاه دانشجویان دانشگاه فردوسی با اشاره به اینکه مبالغ وام‌های دانشجویی افزایش یافته است، ادامه داد: هر بند وام ۲ الی ۳ برابر افزایش قیمت پیدا کرده است. وام ودیعه مسکن در گذشته هشت میلیون تومان بوده که در حال حاضر افزایش خوبی داشته است. وام ودیعه مسکن برای کلانشهرهایی مانند مشهد ۲۰ میلیون تومان است. در گذشته امکان دریافت وام مسکن تنها در صورتی که سند ودیعه به نام خود فرد دانشجو می‌بود ممکن بود. همچنین در گذشته اصرار بر اجاره منزل در شهر محل دانشگاه بود، اما امروز باتوجه به شیوع کرونا این اجبار برداشته شده است. دانشجویان تنها یکبار قادر به دریافت وام مسکن هستند و حداکثر باید قبل از ترم آخر وام مسکن را دریافت کنند.

وی در خصوص وام‌های شهریه، بیان کرد: وام‌های شهریه به حساب بانکی دانشجو واریز نمی‌شود، بلکه به حساب دانشگاهی دانشجو و برای پرداخت شهریه واریز می‌شود. تغییر دیگری که در این زمینه انجام شد، در خصوص ضامن وام‌های شهریه است. در گذشته تنها ضامن، کارمند رسمی پذیرفته می‌شد که مسیر دریافت وام را دشوار می‌کرد. درحال حاضر کارمندان قراردادی و بازنشستگان نیز می‌توانند ضمانت دریافت وام دانشجویان را انجام دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->