شلوغ‌بازار مشهد، همچنان شلوغ و پرهیاهو | بازار همدلی ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها سال ۱۴۰۴ از نظر تعداد روز‌های آلوده در مشهد منحصر‌به‌فرد خواهد بود انسداد ترافیکی یک‌ماهه در محور بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد ثبت یک روز آلوده دیگر در کلانشهر مشهد (۲۲ تیر ۱۴۰۴) سرویس‌دهی ویژه ناوگان اتوبوس‌رانی و مترو مشهد در روز‌های برگزاری آزمون سراسری (۲۶ و ۲۷ تیرماه ۱۴۰۴) ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین در دو محور شهید کلانتری و شهید سلیمانی مشهد + علت افزایش زباله در مشهد طی سه‌ماهه اول ۱۴۰۴ | لزوم مشارکت بیشتر شهروندان در تفکیک زباله از مبدأ رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد: اجرای گسترده پروژه‌های عمرانی در شهر تغذیه ۳ هزار و ۷۰۰ نوزاد ازطریق بانک شیر مشهد لزوم اهتمام شهرداری مشهد مقدس بر تسریع در روند اجرای پروژه تقاطع غیرهم‌سطح امام‌حسن(ع) رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد: تقاطع غیرهم‌سطح امام‌حسن(ع) زودتر از موعد تکمیل می‌شود هوای کلانشهر مشهد دوباره آلوده شد (۲۱ تیر ۱۴۰۴) همسر آیت‌الله عبادی، امام جمعه سابق مشهد دارفانی را وداع گفت تصویب برنامه‌های رفاهی و ورزشی کارکنان شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۴ توضیحات سرپرست سفارت ایران در کابل درباره بازگشت مهاجران و رابطه تهران_ کابل معاون اجتماعی شهرداری مشهد: یکی از دلایل اصلی طلاق، کمبود اطلاعات زوجین درباره مهارت‌های زندگی است شهردار مشهدمقدس: کار تیمی و تعامل، عامل تسهیل فرآیند‌های مدیریتی است مسئول سازمان بسیج شهرداری مشهد: روحیه بسیجی، می‌تواند بدون هیچ‌گونه وابستگی سیاسی در خدمت آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد حاجی‌بگلو: برای کمک به مدیریت شهر از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم| شرایطی نیست که بر اختلاف‌نظر‌ها تمرکز کنیم قصه شهرکی ۴۵ ساله در همسایگی «نخودک» مشهد
سرخط خبرها

نهضت پیاده‌روسازی در مشهد در راستای تحقق «شهر پیاده‌مدار»

  • کد خبر: ۵۱۱۶۴
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
نهضت پیاده‌روسازی در مشهد در راستای تحقق «شهر پیاده‌مدار»
بودجه پیاده‌روسازی امسال در لایحه اصلاح بودجه شهرداری رشد ۵/۲ برابری داشته است.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد از افزایش بیش از ۲ برابری بودجه مربوط به پیاده‌روسازی در اصلاح بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری مشهد خبر داد.
محمدهادی مهدی‌نیا در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در ۲ سال گذشته حجم وسیعی از پروژه‌های عمرانی در شهر در حال اجراست که بخش زیادی از آن‌ها پروژه‌های عمرانی حوزه حمل‌ونقل مانند ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح یا تعریض معابر است، ادامه داد: در راستای برقراری توازن بین پروژه‌های حمل‌ونقلی و پروژه‌هایی که اولویت را به عابرپیاده می‌دهند، در ۲ سال گذشته اعتبارات خوبی برای پروژه‌های پیاده‌روسازی مصوب و اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان در موضوع پیاده‌روسازی مصوب شد که صددرصد آن جذب و حجم درخور توجهی از پروژه‌های پیاده‌روسازی در معابر اجرا شد، تصریح کرد: امسال این رقم بیش از ۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه در اصلاح بودجه سال ۱۳۹۹ افزایش بیش از ۲ برابری دارد و به ۱۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

مهدی‌نیا در ادامه به اولویت بندی معابری که باید در آن‌ها پیاده‌روسازی انجام شود، اشاره کرد و گفت: اولویت نخست ما در موضوع پیاده‌روسازی با توجه به مصوبه شورا مبنی بر معابر ویژه‌ای که نقش اجتماعی آن‌ها از نقش حمل‌ونقلی آن‌ها بیشتر است، پیاده‌روسازی در این معابر است.
 
وی در ادامه پیاده‌روسازی در مسیر‌های تشرف به حرم‌مطهر را نیز جزو اولویت‌های پیاده‌روسازی در سال ۱۳۹۹ بیان کرد و گفت: همچنین اولویت دیگر ما در بخش پیاده‌روسازی، اجرای این پروژه‌ها در خیابان‌های دارای مسیر دوچرخه است. وی افزود: ما در برخی خیابان‌ها با مفهوم خیابان کامل مواجهیم که هم مسیر دوچرخه، هم مسیر ویژه حمل‌ونقل عمومی و هم مسیر تردد خودرو‌های شخصی و عابر پیاده در آن‌ها وجود داشته باشد؛ از همین رو یکی از اولویت‌های ما اجرای پروژه پیاده‌روسازی در این معابر است تا بتوانیم شعار «شهر پیاده‌مدار» و داشتن خیابانی کامل را محقق کنیم.

مهدی‌نیا در پایان به برش منطقه‌ای اعتبارات پروژه‌های پیاده‌روسازی اشاره کرد و گفت: اعتبارات پروژه‌های پیاده‌روسازی براساس مساحت هر منطقه اختصاص می‌یابد و این امر سبب خواهد شد تا عدالت در توزیع منابع و اجرای پروژه‌ها در شهر مشهد نیز وجود داشته باشد؛ بنابراین همه مناطق به‌نسبت مساحت خود سهمی از این اعتبارات دارند.


نهضت پیاده‌روسازی در مشهد

همچنین مدیرکل نظارت بر نگهداری، تعمیرات و بهره‌برداری تأسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ برای موضوع پیاده‌روسازی رقمی بیش از ۷۰ میلیارد تومان اختصاص یافت، اظهار کرد: در این راستا و با هدف پیاده‌روسازی، ایجاد بخشی از مسیر‌های دوچرخه و مناسب‌سازی برای افراد کم‌توان، ۲۹۰ هزار مترمربع از پیاده‌رو‌های شهر مشهد بهسازی شد.

بهنام خیاط با بیان اینکه شهر مشهد دارای ۶ میلیون مترمربع مسیر پیاده‌رویی است که قابلیت بهسازی دارد، گفت: از سال ۱۳۸۸ تا امروز حدود یک‌میلیون‌و ۲۰۰ هزار مترمربع از پیاده‌رو‌های معابر شهر بهسازی شده است، اما در دوره پنجم مدیریت شهری و در سال ۱۳۹۷ بیش از صدهزار مترمربع، در سال ۱۳۹۸ بیش از ۲۹۰ هزار مترمربع و در سال ۱۳۹۹ بیش از ۳۳۰ هزار مترمربع پیاده‌روسازی داشته‌ایم که این حجم از کار حدود تمام کار انجام‌شده در سال‌های گذشته از فعالیت شورای پنجم است. وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر مشهد برای سال ۱۳۹۹ نیز ۶۱ میلیارد تومان اعتبارات مربوط به پیاده‌روسازی را تصویب کرد که تاکنون ۴۰ درصد آن اختصاص یافته است، ادامه داد: خوشبختانه این رقم در اصلاح بودجه ۱۵۰ میلیارد تومان شده است و با توجه به اینکه احتمال دارد رقم پایه اعتبارات پیاده‌روسازی برای سال ۱۴۰۰ به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد، نهضتی بزرگ در امر پیاده‌روسازی در شهر مشهد، شکل گرفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->