تأکید معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی بر لزوم مشارکت شبکه بانکی در پروژه‌های آزادراهی + فیلم پورشه 911 توربو S مدل 2026 رونمایی شد + مشخصات فنی و امکانات | نیرومندترین نسخه در تاریخ قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) | افزایش ۶۰ میلیونی تویوتا کرولا بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) | دنا پلاس چقدر شد؟ چنددرصد بازار خودروهای ایران را وارداتی‌ها تشکیل می‌دهند؟ تولید بی‌سابقه حوزه زنبورداری در خراسان رضوی پیش‌بینی افزایش تدریجی تولید تخم‌مرغ برای امسال در شهرستان مشهد خرید انواع رله و سنسور صنعتی از بایا کنترل ۸۹ درصد زوج‌های خراسان رضوی در صف دریافت وام ازدواج + فیلم شورای رقابت عرضه خودروهای مشمول قیمت‌گذاری در بورس کالا را غیرقانونی اعلام کرد طلافروشی‌های مشهد فردا (۱۹ شهریور ۱۴۰۴) تعطیل هستند معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی: نرخ بیکاری خراسان رضوی در بهار ۱۴۰۴ به ۴/۹ درصد رسید بورس به تعادل رسید | حجم و ارزش معاملات رشد کرد (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) قیمت تخم‌مرغ در مشهد اعلام شد | شنیسل مرغ، ماهی، جگر و کله‌پاچه چند؟ (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) + جدول یک نماینده مجلس: به‌زودی شاهد تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در کشور خواهیم بود |  «قرارداد معین» در راه است (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌بینی آینده قیمت طلا در سه سناریوی مختلف  | چرا قیمت طلا در ایران سریع‌تر از اونس جهانی بالا می‌رود؟ سکه پارسیان امروز چند؟ (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت واکنش رئیس سازمان بورس به آینده بازار بورس: امیدوارکننده خواهد بود آخرین مهلت پیش‌فروش سکه تا ساعت ۱۴ امروز (سه شنبه، ۱۸ شهریور ۱۴۰۴) + جزئیات بیت‌کوین در آتش | سیگنال خطرناک برای بازار ارز دیجیتال (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) معطلی ۳ ماهه تولیدکنندگان در صف دریافت ارز طلای ۱۸ عیار امروز در مشهد چقدر قیمت دارد؟ (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) دلار در مشهد به کمتر از ۱۰۰ هزار تومان نزول کرد (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) گزارشی از رکود در صنعت مبلمان | نشستن تورم بر بازار مبلمان جزئیات عرضه خودروهای داخلی و خارجی در بازار سرمایه | بورس مسئول نظارت بر رمز دارایی می‌شود قیمت جهانی طلا امروز (سه شنبه، ۱۸ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) | انگور ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان افت ۷ درصدی ارزش بازار سهام در پنج ماهه اول ۱۴۰۴
سرخط خبرها

تفاوت میان ترمز‌های جلو و عقب خودرو در چیست؟

  • کد خبر: ۵۲۳۲۲
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
تفاوت میان ترمز‌های جلو و عقب خودرو در چیست؟
در این گزارش قصد داریم تفاوت میان ترمز عقب با ترمز جلو را بررسی کنیم.
به گزارش شهرآرانیوز، بسیاری از مواقع پیش آمده که به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده باشیم و از خرابی ترمز عقب خودرو مطلع شویم، اما ندانیم که فرق ترمز عقب با جلو در چیست؟

بسیاری در پاسخ به این سوال می‌گویند قطعا تنها تفاوت آن‌ها در این است که ترمز‌های جلو در جلو خودرو و ترمز‌های عقب در عقب خودرو قرار دارند، اما این پاسخ کاملاً گمراه کننده است. مقایسه ترمز‌های جلو و ترمز‌های عقب با اصطکاک و گرما ارتباط دارد.

ترمز‌های جلو در مقابل ترمز‌های عقب
از دیدگاه فیزیک، ترمز‌های اتومبیل برای تبدیل انرژی جنبشی وسیله نقلیه در حال حرکت به انرژی گرمایی، از طریق اصطکاک طراحی شده اند. نتیجه این تبدیل انرژی، باعث توقف ماشین و گرمای حاصل به محیط منتقل می‌شود. اینجاست که تفاوت عمده این ۲ ترمز خود را نشان می‌دهد که آن مقدار گرمای تولید شده است.

با نگاهی به ترمز‌های جلو و ترمز‌های عقب، به ویژه اندازه و وزن روتور‌های ترمز، کولیس‌های ترمز و سطح لنت ترمز متوجه می‌شویم که ترمز‌های جلو نسبت به ترمز‌های عقب بسیار سنگین‌تر هستند و این باعث می‌شود بتوانند ترمز‌های عقب را بگیرند.
 
اما چرا ترمز‌های جلو نیاز به کنترل گرمای بسیار بیشتری دارند؟. هنگامی که به جلو حرکت می‌کنید و ترمز می‌گیرید، مرکز ثقل خودرو به جلو حرکت می‌کند و وزن و حرکت بیشتری را بر روی لاستیک‌های جلو می‌گذارد؛ بنابراین لاستیک‌های جلو کشش بیشتری پیدا می‌کنند و می‌توانند نیروی ترمز بیشتری را متوقف کنند تا ماشین متوقف شود. از آنجا که ترمز‌های جلویی تا ۷۵ درصد نیروی توقف خودرو را ایجاد می‌کنند، در ترمزگیری شدید بیش از ۵۰۰ درجه فارنهایت گرما تولید می‌کنند.

این امر توسعه چند ویژگی مشترک طراحی را ضروری کرده است. فشار هیدرولیکی بالا، تقسیم شده توسط سیلندر اصلی، نیروی توقف بیشتری را ایجاد می‌کند. از طرفی کولیس‌های ترمز بزرگتر و چند پیستونی نیروی توقف بیشتری را نیز ایجاد می‌کنند. سطح لنت ترمز بیشتر باعث افزایش اصطکاک می‌شود و مواد لنت ترمز نیز اصطکاک را افزایش می‌دهد.

روتور‌های ترمز با قطر بزرگ‌تر برای گشتاور توقف بیشتر، روتور‌های ترمز ضخیم‌تر در دما‌های بالا شکل خود را حفظ می‌کنند. روتور‌های ترمز هواکش سریع‌تر گرما را پراکنده می‌کنند. ویژگی‌های آیرودینامیکی در بدنه و زیر ماشین باعث عبور هوا از طریق ترمز می‌شود و به اتلاف گرما کمک می‌کند.

اکثر ترمز‌های عقب هرگز نباید بیش از ۴۰ درصد قدرت توقف خودرو را در هر زمان مشخص تأمین کنند. ترمز‌های عقب تقریباً به اندازه ترمز‌های جلو گرما تولید نمی‌کنند. اگر اینگونه طراحی نشده بودند، هر بار که پدال ترمز را می‌گیرید، ترمز‌های عقب قفل می‌کرد و یا سیستم ضد قفل ترمز (ABS) دائماً فعال می‌شود.
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->