قیمت گازوئیل سه‌نرخی می‌شود تحرکات کم حجم در بورس ادامه یافت | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی: «پدیده» تنها یک طرح عمرانی نیست؛ بلکه سرمایه جمع بزرگی از مردم و خانواده‌ها در آن نهفته است روزانه بیش از ۶۵۰ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی تولید می‌شود افت شدید قیمت طلا و سکه در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) بررسی قیمت امروز گوشت گوسفندی، گوساله و مرغ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | گوشت خورشتی در مشهد چقدر قیمت دارد؟ قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت کوین (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | سقوط دلار و طلا به کانال پایین‌تر قیمت جدید تخم‌مرغ برای سال ۱۴۰۴ اعلام شد واریز ۱۰ میلیارد دلار درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز به صندوق توسعه ملی بررسی فایل‌های اجاره ملک با رهن ۳۰۰ میلیون تومان در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) واکسیناسیون هاری امسال نیز بدون محدودیت در خراسان رضوی انجام می‌شود ۸۷ تن برنج و روغن خوراکی احتکارشده در مشهد کشف شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) ۵۰درصد ظرفیت شهرک‌های صنعتی به علت قطع برق تعطیل شده است بررسی وضعیت تسهیلات دهی بانک‌های خراسان رضوی | نسبت مصارف به منابع بانکی افزایش می‌یابد؟ قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | هلو و زردآلو به بازار آمد مقایسه قیمت گوشت در ایران و سایر کشورهای دنیا | آیا گوشت در ایران واقعا از همه کشور‌های دنیا گران‌تر است؟ گران‌فروشی نان، در صدر شکایات مردم طرح تعویض کولر‌های گازی برای عبور از بحران کمبود برق از سوی دولت | عملی خواهد بود؟ پیش بینی قیمت دلار (یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن | برای ۶۱۳ هزار واحد، پروانه صادر شد قطعی برق، بورس را مجبور به عقب‌نشینی کرد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) ارزش بازار فرابورس از ۳ هزار همت فراتر رفت ارائه تخفیف در خدمات نمایشگاهی به واحد‌های تولیدی مشهدی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | افت ۴۰ میلیونی هونگچی درآمد‌ها کجا دررفتند! قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | کوییک ۴۹۰ میلیون تومان قیمت جدید شکر تولید داخل و وارداتی اعلام شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعتراض صنایع به محدودیت ۹۰ درصدی برق در نامه به رئیس جمهور برق ۴۵۴ اداره و بانک پرمصرف در خراسان رضوی قطع شد
سرخط خبرها

تفاوت میان ترمز‌های جلو و عقب خودرو در چیست؟

  • کد خبر: ۵۲۳۲۲
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
تفاوت میان ترمز‌های جلو و عقب خودرو در چیست؟
در این گزارش قصد داریم تفاوت میان ترمز عقب با ترمز جلو را بررسی کنیم.
به گزارش شهرآرانیوز، بسیاری از مواقع پیش آمده که به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده باشیم و از خرابی ترمز عقب خودرو مطلع شویم، اما ندانیم که فرق ترمز عقب با جلو در چیست؟

بسیاری در پاسخ به این سوال می‌گویند قطعا تنها تفاوت آن‌ها در این است که ترمز‌های جلو در جلو خودرو و ترمز‌های عقب در عقب خودرو قرار دارند، اما این پاسخ کاملاً گمراه کننده است. مقایسه ترمز‌های جلو و ترمز‌های عقب با اصطکاک و گرما ارتباط دارد.

ترمز‌های جلو در مقابل ترمز‌های عقب
از دیدگاه فیزیک، ترمز‌های اتومبیل برای تبدیل انرژی جنبشی وسیله نقلیه در حال حرکت به انرژی گرمایی، از طریق اصطکاک طراحی شده اند. نتیجه این تبدیل انرژی، باعث توقف ماشین و گرمای حاصل به محیط منتقل می‌شود. اینجاست که تفاوت عمده این ۲ ترمز خود را نشان می‌دهد که آن مقدار گرمای تولید شده است.

با نگاهی به ترمز‌های جلو و ترمز‌های عقب، به ویژه اندازه و وزن روتور‌های ترمز، کولیس‌های ترمز و سطح لنت ترمز متوجه می‌شویم که ترمز‌های جلو نسبت به ترمز‌های عقب بسیار سنگین‌تر هستند و این باعث می‌شود بتوانند ترمز‌های عقب را بگیرند.
 
اما چرا ترمز‌های جلو نیاز به کنترل گرمای بسیار بیشتری دارند؟. هنگامی که به جلو حرکت می‌کنید و ترمز می‌گیرید، مرکز ثقل خودرو به جلو حرکت می‌کند و وزن و حرکت بیشتری را بر روی لاستیک‌های جلو می‌گذارد؛ بنابراین لاستیک‌های جلو کشش بیشتری پیدا می‌کنند و می‌توانند نیروی ترمز بیشتری را متوقف کنند تا ماشین متوقف شود. از آنجا که ترمز‌های جلویی تا ۷۵ درصد نیروی توقف خودرو را ایجاد می‌کنند، در ترمزگیری شدید بیش از ۵۰۰ درجه فارنهایت گرما تولید می‌کنند.

این امر توسعه چند ویژگی مشترک طراحی را ضروری کرده است. فشار هیدرولیکی بالا، تقسیم شده توسط سیلندر اصلی، نیروی توقف بیشتری را ایجاد می‌کند. از طرفی کولیس‌های ترمز بزرگتر و چند پیستونی نیروی توقف بیشتری را نیز ایجاد می‌کنند. سطح لنت ترمز بیشتر باعث افزایش اصطکاک می‌شود و مواد لنت ترمز نیز اصطکاک را افزایش می‌دهد.

روتور‌های ترمز با قطر بزرگ‌تر برای گشتاور توقف بیشتر، روتور‌های ترمز ضخیم‌تر در دما‌های بالا شکل خود را حفظ می‌کنند. روتور‌های ترمز هواکش سریع‌تر گرما را پراکنده می‌کنند. ویژگی‌های آیرودینامیکی در بدنه و زیر ماشین باعث عبور هوا از طریق ترمز می‌شود و به اتلاف گرما کمک می‌کند.

اکثر ترمز‌های عقب هرگز نباید بیش از ۴۰ درصد قدرت توقف خودرو را در هر زمان مشخص تأمین کنند. ترمز‌های عقب تقریباً به اندازه ترمز‌های جلو گرما تولید نمی‌کنند. اگر اینگونه طراحی نشده بودند، هر بار که پدال ترمز را می‌گیرید، ترمز‌های عقب قفل می‌کرد و یا سیستم ضد قفل ترمز (ABS) دائماً فعال می‌شود.
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->