تعامل شهرآرا و ۱۳۷؛ در راستای اطلاع‌رسانی مسائل شهری به شهروندان طهوریان عسکری: پیشتازی مشهد در توسعه خطوط فیبر نوری در ۳ سال گذشته جزئیات ۲ مصوبه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا برای مشهد (۱۷ آبان ۱۴۰۳) آغاز بهره‌برداری از طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها در مشهد (۱۷ آبان ۱۴۰۳)+ویدئو کاهش ۶۷ روزه زمان انتظار صدور پروانه ساختمان در مشهد | ۶۵۹ پروژه زودبازده در محلات حاشیه‌شهر مشهد احداث می‌شود برقراری کمک‌هزینه مسکن برای مادران شاغل در شهرداری مشهد (۱۷ آبان ۱۴۰۳) آخرین نشانه‌های وجود بخشی از تاریخ مشهد | قبر «خواجه روشنایی» متروکه و مخروبه شهروند خبرنگار | درخواست افزایش واگن‌های خط یک قطارشهری مشهد + پاسخ بررسی مشکلات منطقه ۴ مشهد در دیدار مردمی شهردار این منطقه | نهضت آسفالت برای حاشیه شهر الزامات تخصصی توسعه متوازن شهر شهردار مشهد: ارزان‌ترین خدمات شهری در مشهد ارائه می‌شود تسهیل پاسخگویی به املاک دارای کاربری‌های صنعتی در حریم شهر مشهد قول استاندار برای جبران کمبود‌های حوزه درمان خراسان رضوی امضای تفاهم‌نامه مشترک مدیریت شهری مشهد با دانشگاه آزاد اسلامی (۱۶ آبان ۱۴۰۳) شهردار مشهد: هوشمندسازی، راهبرد مدیریت شهری است| افزایش سرعت اینترنت مشهد تا یک گیگ بر ثانیه آیین اختتامیه همایش ملی حقوق فضای مجازی برگزار شد | تدوین بیش از ۱۲ پایان‌نامه تخصصی درباره هوش مصنوعی در مشهد کاهش هزینه‌های اداره شهر مشهد با افزایش تعاملات با دانشگاه‌ها همراهی دانشگاه و مدیریت شهری مشهد برای توسعه خدمات شهروندی هشدار هواشناسی مشهد | آماده‌باش نیرو‌ها و استقرار تجهیزات خدمات‌ شهری در سطح شهر (۱۶ آبان ۱۴۰۳) ناصحی: شهرداری مشهد ظرف دو روز آینده، گزارشی از نحوه پرداخت طلب پیمانکاران به شورا ارائه دهد
سرخط خبرها

توسعه متوازن شهری از منظر حمل و نقل

  • کد خبر: ۵۲۸۴۴
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
توسعه متوازن شهری از منظر حمل و نقل
علی باخرد - مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد
بی‌شک بدون درنظرگرفتن اهمیت حمل‌ونقل درون‌شهری اعم از ناوگان مسافربری و ناوگان حمل‌ونقل کالا نمی‌توان تعریف جامع و درستی از معنای توسعه شهری به‌دست داد. این مهم زمانی بروز و ظهور بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم در دنیایی که تبدیل به دهکده جهانی شده است، سرعت تبادل اطلاعات به‌همراه فرصت کم شهروندان، مدیران این حوزه را بیش‌ازپیش بر لزوم برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت بر این ناوگان همراه با توسعه متوازن با دیگر بخش‌های مدیریت‌شهری ترغیب و تشویق و به این امر ملزم می‌کند. از سوی دیگر، تبادل کالا در حوزه تعریف‌شده شهری اگر با سامان‌دهی مناسب و چابکی لازم همراه نباشد، با گسترش پهنه شهری، علاوه بر ایجاد ترافیک در حمل‌ونقل، باعث افزایش هزینه‌های تبعی می‌شود و در توزیع کالا اخلال ایجاد می‌کند.
 
از این رو، اهمیت سامان‌دهی زمانی بیشتر نمایان خواهد شد که بدانیم یکی از وظایف اصلی دولت‌ها اطمینان از توزیع متوازن و آسان کالا به‌ویژه کالا‌های اساسی و ضروری به‌دنبال نیازمندی بازار به تنظیم و عدالت‌محوری در توزیع این کالاهاست. وجود شبکه‌های مویرگی در تنظیم بازار و انتقال کالا‌های اساسی تا حصول اطمینان رسیدن به دست مصرف‌کننده، نیاز ضروری به سامان‌پذیری حمل‌ونقل و نقش آن در مدیریت صحیح شهری را دوچندان‌ می‌کند.

بیست‌و ششم آذر روز ملی «حمل‌ونقل و رانندگان» بهانه‌ای است که با مرور دوباره و چندباره اهمیت نقش حمل‌ونقل در مدیریت‌شهری، نگاه دوباره‌ای به کمبودها، بیشبودها، الزامات و نیز استفاده از آخرین فناوری‌های مؤثر در این حوزه داشته باشیم و با استفاده از جزئی از ارکان مدیریت، به نقش مصرف‌کنندگان و افزایش رضایتمندی ایشان از ناوگان حمل‌ونقل در حوزه شهری، اهمیت بیشتری بدهیم و ضمن ارزش‌گذاری و ارج‌نهادن به جایگاه رانندگان و مدیران بخش‌خصوصی در این حوزه، با رفع کاستی‌ها و تقویت نقاط‌قوت و ارائه گزارش به مردم به‌عنوان بالاترین شاخص در تشخیص درستی یا نادرستی عملکرد مدیران این بخش شهری، اهمیت ناوگان حمل‌ونقل بیش‌ازپیش تبلیغ و ترویج کنیم.
 
در این میان، وضع قوانین و دستورالعمل‌های بالادستی در تسهیل امور حمل‌ونقل و نیز پشتیبانی و حمایت مدیریت‌شهری از اموری که منجر به اقتصادی‌شدن ناوگان مرتبط می‌شود، به‌همراه افزایش رضایتمندی در استفاده‌کنندگان از خدمات حمل‌ونقل، جزو جدایی ناپذیر از وظایف همه مدیرانی است که دل در گرو توسعه متوازن کلان‌شهر مشهد مقدس دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->