پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد
سرخط خبرها

امتیاز سخت شهرخودرو از زمین نفت مسجد سلیمان

  • کد خبر: ۵۸۲۸
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
امتیاز سخت شهرخودرو از زمین نفت مسجد سلیمان
شهرخودرو با دشت یک‌‌امتیاز از باتلاق مسجدسلیمان فرار کرد

مرتضی اخوان - سرد، بی‌روح، اما پُرامید؛ این تمام سناریوی نبردی بود که مردان شهرخودرو در جهنم 34درجه‌ای مسجدسلیمان برابر تیم اول این شهر انجام دادند. دیداری از هفته پنجم لیگ برتر که قرار بود بعد از یک شکست غافل‌گیرکننده، شهرخودرو را به ریل پیروزی بازگرداند؛ اما دست‌‌آخر با یک تساوی یک‌بر‌یک و دشت یک‌امتیاز از آوردگاه شهید بهنام محمدی همراه شد. شاگردان یحیی گل‌محمدی در این دیدار برخلاف دیدار هفته قبل برابر فولاد که تعداد پاس‌های صحیحشان به یکدیگر شاید از عدد 5 هم تجاوز نمی‌کرد، توانستند با مالکیت توپ‌ومیدان و پاس‌های متعدد، عنان کار را در دست بگیرند؛ اما ضعف مفرط در خلق موقعیت، آن‌ها را از فتح دروازه مسجدسلیمان برای پیروزی باز داشت. شهرخودرویی‌ها در این دیدار بارها شمار پاس‌های درستشان به یکدیگر از 15 پاس بالاتر رفت؛ اما بیشتر این پاس‌ها در نیمه زمین خودی بود و خطری را در فاز هجومی بر روی دروازه میزبان ایجاد نمی‌کرد. درسوی‌دیگر مسجدسلیمانی‌ها که در 4 هفته گذشته با دشت 4 تساوی برابر مدعیانی چون استقلال، تراکتورسازی، سپاهان و نفت آبادان، نشان دادند نقشه و راه و روش فوتبال اقتصادی را بلدند، در این دیدار خانگی که بدون حضور تماشاگرانشان برگزار می‌شد، باز هم با فوتبال بابرنامه و حسابگرانه‌شان دست‌وپای حریف قدرتمند خود را بستند؛ دیداری که اگر نبود اشتباه مرگ‌بار گلرهای 2 تیم، شاید تا صبح هم اگر ادامه پیدا می‌کرد، گلی درپی نداشت. یک تساوی سرد و بی‌روح در ورزشگاه خالی از تماشاگر.

 

تئوری‌های نافرجام تیم یحیی
تیم یحیی گل‌محمدی در این بازی یک امیدواری بزرگ را به هواداران مشهدی تزریق کرد؛ هوادارانی که بعد از شکست هفته پیش، از خود می‌پرسیدند چرا شهرخودرو برابر فولاد آن فوتبال مالکانه و تماشاگرپسند را بازی نکرد؟ آیا تئوری‌های فوتبال زیبای گل‌محمدی بعد از یک فصل رؤیایی به باد رفته است و حریفان از او و تیمش شناخت کافی پیدا کرده‌اند؟ سؤالاتی که پاسخش در این دیدار تا حد زیادی به چشم آمد. شهرخودرو در این بازی دوباره به فوتبال مالکانه با پاس‌های متعدد برگشت؛ اما شاید بزرگ‌ترین مشکل گل‌محمدی در فاز تهاجمی و به‌ثمر‌نشستن این سبک بازی در این دیدار، عدم انتقال صحیح توپ از یک‌سوم دفاعی به یک‌سوم هجومی تیم بود. جایی که نه سروش رفیعی، نه امین قاسمی‌نژاد و نه فرشاد محمدی‌مهر، هیچ‌کدام از این 3 ستاره که به‌تازگی از بند مصدومیت رها شده‌اند، نتوانستند به وظایف خود به‌خوبی عمل کنند و ناهماهنگی آن‌ها با سایر بازیکنان در طول بازی سبب قطع ارتباط مؤثر میان خطوط تیم می‌شد. ازسوی‌دیگر اُفت عجیب سعید صادقی، ستاره 3 هفته ابتدایی شهرخودرو در خط هافبک، مزید بر علت شده است تا تیم مشهد در 2 هفته اخیر نتواند نمایش تهاجمی دلچسبی داشته باشد و به‌تبع‌آن تیمی که خوب بازی نکند، نتیجه نمی‌گیرد.

 

شاهکار گلرها دور از چشم تماشاگران
دیدار روز گذشته مسجدسلیمان و شهرخودرو به سبب محرومیت تیم میزبان از حضور تماشاگران در ورزشگاهی خالی برگزار شد؛ اتفاقی که نه‌تنها از جذابیت‌های تلویزیونی بازی کاست، بلکه بر کیفیت فنی عملکرد 2 تیم تأثیرگذار بود. اما نکته مهم‌تر در دیدار شب گذشته، اشتباه فاحش 2 گلر باتجربه هر 2 تیم بود که بازی سرد و بی‌روح را بدون گل نگذاشت. ابتدا این سوشا مکانی بود که بعد از درخشش خیره‌کننده هفته قبل در اصفهان و سیوهای بی‌نظیر برابر سپاهانی‌ها و بسته‌نگه‌داشتن دروازه‌ نفت مسجدسلیمان، این‌بار در همان دقیقه20 بازی روی ارسال فرشاد محمدی‌مهر که از قضا ارسال بدی هم بود، یک خروج عجیب داشت و همین فرصت را برای یونس شاکری مهیا کرد تا از غفلت او دروازه میزبان را باز کند. بعد از این سیدمهدی رحمتی که هفته گذشته هم با اشتباه دقیقه90 به‌اضافه2 خود، 3 امتیاز را دودستی تقدیم فولادی‌ها کرده بود، در دقیقه32 با خروج اشتباهش موجب گل‌زنی محمد ابراهیمی شد تا کار به تساوی کشیده شود. بااین‌همه شهرخودرو یک امتیاز دشوار را از زمین نفت به مشهد آورد تا جمعه هفته آینده میزبان پرسپولیس در ورزشگاه امام‌رضا‌(ع) باشد. دیداری که شاگردان یحیی فرصت این را دارند تا با نمایش زیبا و کسب نتیجه 2 هفته ناکامی خود را به دست فراموشی بسپارند و به مسیر خوشبختی بازگردند.

 

گل‌محمدی: تاکتیکی برای رهایی از مشکلات نداریم
یحیی گل‌محمدی بعد از این تساوی گفت: برای 3 امتیاز بازی کردیم اما در موقعیت‌سازی موفق نبودیم. وی افزود: دفاع نفت فشرده بود و این کار را سخت کرد. در مجموع از نتیجه راضی نیستم. گل‌محمدی در مورد اینکه برای ادامه فصل آیا تاکتیکی دارید تا از مشکلات رها شوید، تصریح کرد: نه، تاکتیکی ندارم!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->