فضاسازی ویژه ماه رمضان در مشهد انجام شد ساخت مسجد «هفت درب» در مشهد آغاز شد تشدید پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی | برگزارنشدن نماز جماعت در صحن‌های مرکزی و تعطیلی چایخانه‌ها تغییر ساعات کاری ایستگاه‌های مبادله پسماند‌های خشک در ماه رمضان بازخوانی وقف‌نامه‌های برجای‌مانده در آستان‌قدس رضوی درباره ماه رمضان گزارشی از مشکلات محله «خلج» مشهد که کمبودهایش همچنان ادامه دارد مدیریت شهری این دوره توانسته است به خوبی شهر مشهد را اداره کند احسان اصولی: منتقدان حوزه فرهنگی برای ادعاهایشان شاخص بیاورند شهرسازی هوشمند در مشهد به خان آخر رسید آغاز عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس مشهد پس از ۵ سال شهروند خبرنگار| آبیاری فضای سبز بلوار فرامرز عباسی در مشهد خیابانی در مشهد به نام استاد فرشچیان نامگذاری می‌شود  بارش‌های رگباری در راه خراسان رضوی بوستان «مهریز» مشهد؛ تحقق مطالبه ۳۰ ساله ۷۰ درصد بودجه شهر مشهد برای پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود تحویل موتورسیکلت‌های برقی مشهد تا پایان فروردین ۱۴۰۰ تعطیلی نصفه و نیمه مشهد در وضعیت قرمز کرونایی هشدار؛ ۲۱ گسل فعال در خراسان‌رضوی | احتمال بروز خسارت بسیار ناشی از تکانه سنگین آیت‌الله علم‌الهدی به کرونا مبتلا شد
خبر فوری

ودیعی: انقلاب در حوزه قطار شهری مشهد

  • کد خبر: ۶۰۵۸۳
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
ودیعی: انقلاب در حوزه قطار شهری مشهد
رئیس کمیسیون اقتصادی،  سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در حوزه قطارشهری انقلابی شکل گرفته است، گفت: یکی از مصداق‌های توسعه شهری ایجاد و راه اندازی حمل و نقل ریلی است.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون اقتصادی،  سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در حوزه قطارشهری انقلابی شکل گرفته است، گفت: یکی از مصداق‌های توسعه شهری ایجاد و راه اندازی حمل و نقل ریلی است. با اینکه احداث این خطوط پر هزینه شده است و از ۲۵۰ میلیارد تومان به ۱۰۰۰ میلیارد تومان به ازای هر کیلومتر رسیده است، مدیریت شهری مشهد در این حوزه موفق عمل کرده است.

محمدحسین ودیعی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تکمیل خط ۲ قطارشهری با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در این دوره مدیریت شهری انجام شده است.
 
همچنین امسال حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای عملیات خط ۳ قطارشهری اختصاص داده شده است که عملیات اجرایی آن به شدت و با سرعتی مثال زدنی در حال انجام است. وی تصریح کرد: اگر پیمانکار به وعده‌های خود عمل کند، قرار است در تیرماه سال آینده فاز اول خط ۳ قطارشهری به بهره برداری برسد. رئیس کمیسیون اقتصادی،  سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای شهر افزود: دستگاه حفار خط ۴ قطارشهری نیز برای آغاز عملیات حفاری در حال استقرار است. راه اندازی این خط نقش حائز اهمیتی در بهبود وضعیت مناطق کم برخوردار ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: تدوین برنامه چهارساله اولین گام اعضای شورا پس از استقرار در شورای پنجم بود؛ برنامه‌ای که در ۷ حوزه مأموریتی هدف گذاری‌ها را در دستورکار قرار داد و کارنامه‌ای قابل دفاع برای شورا به ارمغان آورد.
وی افزود: توسعه حمل ونقل، عمران، ترافیک شهری، محیط زیست، فضای سبز و هوشمندسازی اقدامات، از مهم‌ترین بند‌های این برنامه است. ودیعی تأکید کرد: در بسیاری از مضامین راهبردی برنامه ۴ ساله را عملیاتی کردیم و در ماه‌های آینده با حرکتی پرشتاب درهمین راستا دیگربرنامه‌های مدیریت شهری را تحقق می‌بخشیم.
 
وی بیان کرد: به اقرار همه کارشناسان، یکی از معضلات و مشکلات کلان شهر‌هایی مثل مشهد موضوعات محیط زیستی است، مسائلی از قبیل هوای پاک، آلودگی آب، خاک و هوا و آسیب به محیط زیست به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرنشینان تبدیل شده است. ودیعی با اشاره به اینکه در این حوزه اقدامات‌شایان توجهی انجام شده است، ادامه داد: طبق بررسی‌ها و آمار، هردرخت سالانه ۲۲‌کیلو دی اکسید کربن به خود جذب می‌کند و مقدار شایان توجهی اکسیژن تولید می‌کند. یکی از روش‌های مقابله مؤثر با آلودگی هوا توسعه و گسترش فضای سبز و درخت کاری است.
 
عضو شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر اینکه در زمینه تولید هوای پاک اقدامات گسترده‌ای انجام شده است که با اقدامات دوره‌های گذشته مقایسه پذیر نیست، اظهار کرد: عملیات کاشت درخت و توسعه کمربندسبز جنوبی و شمالی شهر در این دوره با جدیت زیادی پیگیری شد، به طوری که سه چهارم پهنه‌های سبز موجود در این ۲ محدوده در این دوره مدیریت شهری ایجاد شده است و ادامه آن تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری پیگیری خواهد شد.


اقدامات بی نظیر مدیریت شهری در توسعه فضای سبز

وی با بیان اینکه اقدامات شهرداری در حوزه توسعه فضای سبز بی نظیر و بی سابقه بوده است، ادامه داد: با توجه به تأکید شورا بر درخت کاری و گسترش پهنه‌های سبز شهری در این دوره چهارساله، سالانه بیش از ۴۰۰ هزار اصله درخت به مجموعه درختان شهر مشهد افزوده شده است که نشان از تحقق اهداف مدیریت شهری دارد.
 
رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورا بیان کرد: شیوه حمل و نقل و فعالیت خودرو‌های شخصی یکی از مصادیق تولید آلاینده‌های مضر و اصلی شهری است؛ به همین دلیل با موضوع گسترش حمل و نقل عمومی برنامه ریزی ویژه‌ای انجام شده است. وی ادامه داد: شاید مهم‌ترین اقدام برای کاهش استفاده از خودرو‌های شخصی، ترویج بهره مندی از حمل ونقل عمومی است؛ مسئله‌ای که با توسعه و گسترش وسایل حمل و نقل عمومی میسر خواهد شد. وی افزود: در شرایطی که با مشکلات زیادی در تولید اتوبوس مواجه هستیم سالی بیش از ۲۰۰ مینی بوس به این ناوگان تزریق شده است و در طی چندمرحله نیز تعداد زیادی اتوبوس به ناوگان اتوبوس رانی مشهد اضافه کرده ایم.

ودیعی ادامه داد: اخیرا حدود ۲۰۰۰ دستگاه خودرو تاکسی به تاکسی رانان اهدا شده است و همچنین قرار است، طبق مصوبه شورا حدود ۲۰۰۰ تسهیلات نوسازی خودرو به دیگرتاکسی رانان پرداخت شود تا با این تسهیلات قرض الحسنه حجم زیادی از تاکسی‌های شهر نوسازی و بهسازی شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
پیشخوان شهرآرا
کیوسک
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}