زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نظر مخاطبان درباره سریال «نوروز رنگی» چیست؟

  • کد خبر: ۶۲۸۳۹
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
  • ۲۹
نظر مخاطبان درباره سریال «نوروز رنگی» چیست؟
«نوروز رنگی» از سریال‌هایی است که نوروز ۱۴۰۰ از شبکه ۵ سیما پخش شد و پخش آن در روز‌های آینده هم ادامه دارد. به‌گفته علی مسعودی این سریال از ابتدا در شرایطی ناعادلانه پخش شد. ببنیم بعد از گذشت دو سوم داستان مردم درباره این سریال چه می‌گویند.
مریم قاسمی | شهرآرانیوز - «نوروز رنگی» از سریال‌هایی است که نوروز ۱۴۰۰ از شبکه ۵ سیما پخش شد و پخش آن در روز‌های آینده هم ادامه دارد. این سریال از ابتدا در شرایطی پخش شد که به‌گفته علی مسعودی، کارگردان سریال، ناعادلانه بود. علی مسعودی در گفت‌وگویی با شهرآرانیوز گفته بود: «همین که سریالی از شبکه ۳ سیما پخش شود سه‌هیچ جلوست.» او در ادامه به این نکته اشاره کرده بود که پخش سریال نوروز رنگی از شبکه ۵ در مقایسه با دیگر سریال‌های نوروزی، موقعیتی شبیه به رقابت یک کشتی‌گیر ۶۰ کیلویی با کشتی‌گیر ۱۲۰ کیلویی قهرمان المپیک است. او حتی گفته بود اگر سریال نوروز رنگی شرایط مناسبی برای پخش داشت، حتی از سریال‌های پرمخاطبی، چون «پایتخت» هم پیشی می‌گرفت.
 
 
 
نظر مخاطبان درباره سریال «نوروز رنگی»

 

نگاهی به سریال «نوروز رنگی»


«نوروز رنگی» شروعی یکنواخت برای معرفی محله و شخصیت‌های سریال داشت. شروعی که بار آن بیشتر روی بازی بازیگرانی از جمله جواد خواجوی افتاده بود، اما با گذشت چند قسمت و مشخص‌شدن شخصیت‌های اصلی، این انرژی میان چند بازیگر جوان تقسیم شد. درواقع قسمت‌های ابتدایی سریال با بازی غلوشده بازیگران جوان این سریال سرپا بود تا اینکه اتفاق اصلی سریال، یعنی ورود تلویزیون رنگی به محله، رخ داد و از همان نقطه کشمش اصلی داستان نیز شروع شد.

سریال «نوروز رنگی» قصه بسیار ساده و ابتدایی را در پیش گرفته که همین ویژگی سبب شده است بازی بازیگرانی، چون جواد خواجوی (جواد) و رفقایش، حمید حافظ شجری (جعفر) و علی مسعودی (آقای مهدوی) که نقش همسایه خانواده حاج صادق را نیز برعهده دارد، بیشتر به چشم بیاید.

یک نکته مهم درباره سریال «نوروز رنگی» نمایش‌دادن تصویری دور از ذهن از مشهد دهه ۶۰ است. درحالی‌که عوامل این سریال می‌گویند سعی شده است فضای مشهد در دهه ۶۰ را ترسیم کنند، به‌نظر می‌رسد در این سریال بیشتر فضای محله‌ای دورافتاده در مشهد ترسیم شده است. برخی هم معتقدند که علی مشهدی در نمایش‌دادن فضای مشهد در آن دوره درست و دقیق عمل نکرده است و شاید بهتر بود برای واقع‌گرایی بیشتر، محله‌ای با قدمت تاریخی را برای این سریال انتخاب می‌کرد تا یک محله در حاشیه شهر.


 

بیشتر بخوانید:
 
 
 

 

باحال‌ترین سریال نوروز

 
آن‌گونه که از بازخورد‌های این سریال در فضای مجازی برمی‌آید و همان‌طور که تا حدودی پیش‌بینی می‌شد، بیشتر مخاطبان سریال «نوروز رنگی» را مشهدی‌ها و خراسانی‌ها تشکل می‌دهند. این را می‌شود از نظر‌هایی که مخاطبان پای پست‌های اینستاگرامی جواد خواجوی و علی مشهدی گذاشته‌اند، دید؛ مخاطبانی که نظر‌های مثبت و منفی زیادی درباره این سریال دارند.

در بین نظر‌های مخاطبان، تعداد زیادی از سریال خوششان آمده است. جملاتی از جمله «عالی بود»، «خسته نباشید واقعا سریال سرگرم‌کننده‌ای ساختید» به‌وفور دیده می‌شود. برخی مخاطبان هم به متفاوت‌بودن سریال اشاره کرده بودند: «واقعا که سریال متفاوتی ساختید. دمتان گرم.»، «به جرئت می‌گم یکی از باحال‌ترین سریال‌های نوروزه. عالی بودین. موفق باشید.»، «هر شب می‌بینیم و کلی می‌خندیم. دمتان گرم.»

دراین‌میان، برخی از زیادبودن دُز طنز سریال صحبت کرده‌اند و اینکه این سریال خنده را به‌معنای واقعی روی لب‌های آن‌ها آورده است: «فوق‌العاده بود. خیلی وقت بود این‌طوری نخندیده بودم.» یا «من این‌قدر خندیدم که همه به خنده‌های من می‌خندند.»
 

نظر مخاطبان درباره سریال «نوروز رنگی»

همیشه بدرخشی همشهری

 
در میان بازخورد‌های مثبتی که درباره سریال «نوروز رنگی» در فضای مجازی وجود دارد، نظر‌ها درباره بازی جواد خواجوی بسیار زیاد است. خیلی‌ها بازی او را بسیار خوب و عالی توصیف کرده‌اند: «کار آقاجواد بیسته»، «کارت عالیه. همیشه بدرخشی همشهری.» برخی معتقدند حضور جواد خواجوی مهم‌ترین دلیل موفقیت سریال است: «جواد خواجوی بهترین است. اگر نبود سریال می‌خوابید.»


چرا این‌قدر پرسروصداست؟

اما نقد‌هایی هم به سریال وجود دارد. به‌ظاهر برخی مخاطبان سریال را دوست نداشتند و مطابق میلشان نبوده است. یکی از آن‌ها نوشته است: «سریال خوبی نیست. با کمال احترام.»، «نمی‌فهمم چرا این سریال این‌قدر شلوغ و پرسروصداست!»، «به‌نظرم سریال خیلی ضعیف است»، «نمی فهمم این سریال چرا این‌قدر بد ساخته شده است. حرف‌ها معلوم نیست و بازی‌ها غلو شده است.»

 

نظر مخاطبان درباره سریال «نوروز رنگی»

 

مشهدی‌ها را زشت نشان دادید

 
در میان نظر‌های مخاطبان سریال «نوروز رنگی»، برخی به این نکته نقد کرده‌اند که در این سریال چهره مشهدی‌ها خوب نشان داده نشده است. یکی از مخاطبان این سریال می‌گوید:
 
«درست است که اتفافات در دهه ۶۰ می‌گذرد، اما دوست نداشتیم چهره مشهدی‌ها این‌قدر زشت نمایش داده شود. به‌نظر می‌رسد کارگردان نخواسته است هیچ تصویر زیبایی از مشهد و مشهدی‌ها نشان دهد. این درحالی است که می‌شد تصاویر زیبایی از مشهد در دهه ۶۰ ارائه کرد.»

یکی‌دیگر از مخاطبان از نبود فیلم‌نامه قوی در سریال انتقاد می‌کند و می‌گوید:
 
«سریال به‌گونه‌ای است که آدم فکر می‌کند عده‌ای دورهم نشسته‌ا‌ند و همان‌جا فیلم‌نامه را نوشته‌اند. برای همین است که عمق ندارد. به‌نظرم فیلم‌نامه باید قوی‌تر از این می‌بود و شخصیت‌ها را با چالش‌های جدی‌تری روبه‌رو می‌کرد.»
 
یکی‌دیگر از مخاطبان سریال هم از فضا‌های شلوغ در سریال گله می‌کند و می‌گوید:
 
«در سریال دقیقا مشخص نشده است حاشیه شهر مشهد به نمایش درآمده است یا این سریال نمادی است که فضای کلی مشهد در دهه ۶۰ را نشان می‌دهد. تا جایی که من به‌خاطر دارم، دهه ۶۰ مشهد این شکلی نبود.»
 
نظر مخاطبان درباره سریال «نوروز رنگی» چیست؟
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
4
سریال نوروز رنگی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی بوده
نیماراسخ
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
0
0
نوروز رنگی با قصه ای ناتمام و به سرانجام نرسیده...چرا اینقدر مبهم و بد تمام شد؟ برای من لذتبخش ترانه ی «عزیزبشینه کنارم» بود که در پایان هر قسمت پخش می شد.بسیار جالب و جذب کننده بود.
داود ورشوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
0
0
سلام
خدا قوت آقای علی مسعودی
دستت درد نکنه با شاهکارت
انشالله ادامه داشته باشه
1 و 2 و 3 و ... همینجور بسازیش
از صف نونوایی گفتی ولی بن و کوپن فروشای میدان شهدا
صف کوپن . صف نفت . صف شیر کارتی و... یادت رف
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
0
0
عالی بود
صحرایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
آقای مشهدی
یعنی آبروی ما مشهدی هارو بردین
ولی خیلی خوب بود
کل مشهد نکاه میکرد
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
0
1
نقش اون پسره ویجی حالم بهم زد اصلا گند ترین نقش بود وراج و بدرد نخور بود حیف این سریال که این ادم وراج داخلش بود
عطیه مهاجر
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
0
0
بسیار عالی
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
0
1
سریال خوبی بود. درسته زیاد حرفه ای نبود ولی خیلی از مردم رو شاد کرد و تقریبا حال و هوای دهه شصت رو زنده کرد. ولی کاش شخصیت یوسف تیموری نمیبود. اخه خیلی خسته کننده و تکراری و بی ربط بود. واقعا نقشش بیخود بود.
مجیددرخشان
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
0
0
سریال بسیارزیباوجذاب وقشنگی بودمن یادخاطرات دوران بچهگیم انداخت باسپاس فراوان
امیرمرادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
0
0
بسیار عالی من خودم دهه ۶۰هستم و فیلم درست مثل واقعیت است
کرمی از همدان
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
0
0
مزخرف تر و بیخود تر از این فیلم تا به حال ندیده بودم واقعا حیف به این همه بودجه و وقت و انرژی که پای این سریال حرام شده،خواهشا هر فیلم و سریال مزخرفی به خورد بینندگانتان ندید.
باتشکر
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
0
1
تصویر بدی از مشهدی ها نشان داده بخصوص علی مشهدی و کارگردان از بازیگران نامتقارن مانند رابعه اسکویی یوسف تیموری و .... در بین مشهدی ها استفاده کرده که هم بی‌مزه و هم نامربوط هستند ضمن اینکه محله مشهد رو هم خیلی ضعیف نشون داده
ن.س
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
0
0
ن حی
امین فریمانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
0
0
این سریال بسیار عالی بود و البته هستند کسانی که با روحیه و مزاجشون سازگار نباشه و از دید نقد نگاهش کنن و ضمن احترام به همشون اگر با همین زاویه دیدشون به پایتخت یک و دو سه و دیگر سریالهای این چنینی نگاه کنن متوجه میشن و همچنین پخشش از شبکه سوت و کور ۵ هم مزید بر علت شد و اینکه با همه اینها سریال جایگاه خودشو پیدا کرده و دورود به اعتماد به نفس کارگردان علیرضا مسعودی گرچه که انتقادهایی هم وارده از حضور یوسف تیموری تا بسیجی ها و دیگر مشکلات فیلم نامه که انشالله با کارهای دیگه ای که از هنرمندان دیگه مون ببینیم تا مجبور به رویت کارهای پول در آر تهرانی ها و کارگردانان مطرح نباشیم و انگیزه ای برای دیگر هنرمندان استانی باشه تا شاهد پیدایش استعداد های زیادتری باشیم .اظهار نظر منطقیت و بدون حب و بغضت آرزوی من است.
یک مشهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
0
0
سریال نوروز رنگی تا قسمت ۷ درخشان بود اما بعدش مقداری از ریتم افتاد. واقعا بامزه و طنز قوی و یک کار خلاقانه و عالی مخصوصا نقش های جعفر و جواد و احمد عالی بودن اما نقش دایی ویجی مقدار قابل توجهی به کار ضربه زد . صحنه های حرم هم سوتی بود چون اصلا مربوط به دهه ۶۰ نبود. همچنین بهتر بود این سریال داخل یک منطقه حاشیه شهر و روستا مانند اجرا نمی‌شد. آن زمان که مشهد آنقدر حاشیه نداشته که. مشهد دهه ۶۰ یعنی محله های اطراف حرم که جذابیت های خوبی برای نمایش دارند اما در این سریال زیبایی های مشهد و مشهدی ها خیلی در کار برجسته نبود. و اگر کار در ۱۵ قسمت بسته میشد خیلی بهتر بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
0
0
فیلم رو تراب کرده یوسف تیموری ،چراااا اخه اونو آوردن کل سریال واقعا خراب شد
مهدی میردادیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
0
0
لطفا بازیگر یوسف تیموری در نقش ویجی رو از فیلم حذف کنید خیلی خیلی بی معنی هست و فیلم رو خراب کرده
.....
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
0
0
عالییییییییی بودی اقا جواد گل
الیاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
0
0
فیلم تا اونجایی که یوسف تیموری نبود عالی بود یعنی ویجی ببینه اینو خودکشی میکنه خیلی صداش رو مخه
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
0
0
موتور هندا هم سال 60 بوده مگه.....خخخخخخ
عبدالله شریفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
0
0
واقعا سریال خوبی بود ولی نقش و بازی آقای تیموری اصلا به این سریال نمی اومد، کاری کردن که تو هر سریالی ایشون رو میبینیم از دیدنش منصرف میشیم
محمد کمیزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
0
1
بسیارعالی امیدوارم ادامه داشته باشه بچه ها ی کوچک هم خیلی دوست داشتن پسر خودمن هم خیلی دوست داشت حتما نباید همیش مابزرگترها نظربدیم اقای تیموری هم عالی بودن دمشون گرم دمتون گرم تفاوت بودن نقش دایی جان عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
1
سریالی که هر لحظه با آن خندیدم عالی بود آمدن آقای یوسف تیموری بسیار کار حساب شده و درجه یکی بود موفق باشید
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
0
0
خوب نیست مزخرف ترین سریال هست که توی عمرم دیدم لطفا پخشش متوقف بشه و دیگه پخش نشه
جلیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
0
0
سریال عالی وپر طرفدار بود امدن بی مورد یوسف تیموری خرابش کرد
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
0
0
نگاه کنن برارا مو هر موقع باشه چه نهار چه شام باید نوروز رنگی رو ببینوم امکان ندره این اتفاق نیفته سریال بسیار قشنگیه یره
محسن
United States of America
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
0
0
کارآقاجوادوعلی جان حرف ندره
پارسا شیری
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
0
سلام خیلی خیلی عالی هست این سریال یکی از بهترین سریال های ایران هست فقط حیف که پخش نمی کننده من تقاضا دارم در شبکه ای از صدا و سیما پخش کنید ممنون ۱۴۰۲/۵/۹
محمد
Germany
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
0
0
عالیییییییی ای کاش ۲ شو می ساختن ❤❤❤❤❤❤❤
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->