افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند کشف بیش از ۳ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک عطاری درمشهد (۵ تیر ۱۴۰۳) امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر به ۲۲۸ نفر سیل‌زده در اردبیل آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۵ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۵ تیر ۱۴۰۳) | خراسان‌رضوی گرم‌َتر می‌شود واریز معوقات فروردین مستمری بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ادامه دارد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه متناسب‌سازی ربطی به بازنشستگان کارگری ندارد | تامین اجتماعی «مکلف» به اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از داروخانه‌ها انسولین قلمی برای دیابتی‌ها ندارند

  • کد خبر: ۶۴۵۱۶
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از داروخانه‌ها انسولین قلمی برای دیابتی‌ها ندارند
انسولین قلمی دوباره از دسترس بیماران دیابتی خارج و کمیاب شده است. اگرچه کمبود انواع دارو در این شرایط حساس در داروخانه‌های مشهد چیزی دور از انتظار و دور از ذهن نیست، اما شاید بعد از کمبود دارو‌های کرونا این بار کمبود انسولین قلمی برای بیماران دیابتی که آسیب پذیرترین افراد در برابر کووید ۱۹ هستند اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ انسولین قلمی دوباره از دسترس بیماران دیابتی خارج و کمیاب شده است. اگرچه کمبود انواع دارو در این شرایط حساس در داروخانه‌های مشهد چیزی دور از انتظار و دور از ذهن نیست، اما شاید بعد از کمبود دارو‌های کرونا این بار کمبود انسولین قلمی برای بیماران دیابتی که آسیب پذیرترین افراد در برابر کووید ۱۹ هستند اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.

صاحبی دکتر داروساز یکی از داروخانه‌های شبانه روزی در بولوار پیروزی مشهد است. او با اشاره به اینکه موضوع کمیاب شدن انسولین گریبان داروخانه داران و به خصوص بیماران دیابتی را گرفته است می‌گوید: با وجود تقاضای مداوم، انسولین قلمی به داروخانه‌های خصوصی نمی‌رسد و اولویت با داروخانه‌های دولتی است، اما چندروزی است که به اکثر داروخانه‌های دولتی هم انسولین برای توزیع نمی‌رسد.


نوومیکس موجود نیست

زیارتی یکی از شهروندانی است که به انسولین نوومیکس نیاز دارند. او نیز دراین باره می‌گوید: برای تهیه انسولین مورد نیاز باید روزانه از منزل خارج شوم. در این شرایط سیاه کرونا واقعا تردد برای بیمار دیابتی خیلی خطرآفرین است.
او با بیان اینکه انسولین قلمی حتی در داروخانه‌های دولتی هم پیدا نمی‌شود می‌افزاید: تنها داروخانه‌ای که توانستم در آن انسولین پیدا کنم داروخانه ۲۲ بهمن بود که آنجا هم فقط ۳ انسولین «نوراپید» با نسخه دفترچه می‌دهند.
این شهروند با بیان اینکه هرروز باید برای تجویز ۳ انسولین به پزشک مراجعه کنم، تأکید می‌کند: برخی روز‌ها انسولین مورد نیاز را از نوعی که احتیاج دارم پیدا نمی‌کنم.


حدود ۲ ماه است کمبود داریم

پناهیان نیز نسخه پیچ یکی از داروخانه‌های شبانه روزی در خیابان گاز مشهد است. او با بیان اینکه حدود ۲ ماه است که هیچ نوع انسولینی به دست ما نمی‌رسد می‌افزاید: هربار درخواست می‌دهیم، اعلام می‌کنند که اولویت توزیع با داروخانه‌های دولتی است و این در حالی است که وقتی بیماران مراجعه کننده را به داروخانه‌های دولتی هدایت می‌کنیم، یا آنجا هم انسولین پیدا نمی‌کنند یا به تعداد محدود به دستشان می‌رسد.


کمیاب است؛ نایاب نیست

دراین باره معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گوید: وضع تهیه و توزیع انسولین در مشهد نسبت به یکی دو ماه گذشته خیلی بهتر شده است.
جبرائیل موفق با بیان اینکه کمبود ممکن است برخی روز‌ها به وجود بیاید، اما نایاب شدن دارو ممکن نیست، می‌افزاید: برخی روز‌ها ممکن است در تهیه برخی از انواع انسولین کمبود پیدا شود. او ادامه می‌دهد: به محض کمبود نوعی از انسولین موضوع گزارش می‌شود و در کمترین زمان ممکن دوباره انسولین می‌رسد. در برخی موارد گاهی دارو در مرحله ترخیص قرار دارد. اکنون انسولین «لانتوس» به حد کافی موجود است.
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان می‌کند: چندماه قبل درباره تهیه انسولین قلمی در مشهد وضعیت خوب نبود و کار به تشکیل صف هم کشیده بود. این گفته‌ها در حالی است که وقتی با سامانه اطلاع رسانی تهیه دارو ۱۹۰ تماس می‌گیریم، پاسخ کارشناس این سامانه درباره آدرس نزدیک‌ترین داروخانه برای تهیه انسولین «نوومیکس» در مشهد چنین است: متأسفانه اکنون آدرس داروخانه‌ای برای تهیه انسولین قلمی «نوومیکس» به ما ارائه نشده است. باید مجددا پیگیر باشید؛ شاید اعلام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->