علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

اقلیم کردستان عراق قاچاق واکسن فایزر به ایران را تکذیب کرد

  • کد خبر: ۶۴۸۴۵
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
اقلیم کردستان عراق قاچاق واکسن فایزر به ایران را تکذیب کرد
وزارت بهداشت اقلیم کردستان عراق قاچاق واکسن کرونا از این خطه شمال عراق را به ایران تکذیب کرد و آن را شایعه بر اساس ساخت و پرداخت شبکه‌های اجتماعی دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، شبکه های اجتماعی یک ویدیو کلیپ از دوز واکسن های "Pfizer - Biontech" را منتشر کردند که ادعا می‌شد از منطقه کردستان به ایران قاچاق شده است.

 

وزارت بهداشت اقلیم کردستان عراق امروز با انتشار بیانیه‌ای رسما اعلام کرد؛ هرگونه ارتباط با یک کلیپ ویدیویی از نشت یک جعبه واکسن Pfizer به یکی از کشورها مردود است.

 

همچنین از نظر این وزارتخانه کلیپی که در آن نام کانال بی بی سی با علامت جعلی به نام وزارت بهداشت کردستان وجود داشت هم مردود است.

 

وزارت بهداشت اقلیم گفته "به محض پخش این ویدئو کلیپ ، تیم های نظارتی در وزارت بهداشت شروع به انجام تحقیقات مقدماتی در هماهنگی و ارتباط با وزارت بهداشت فدرال عراق ، تحت نظارت وزیران بهداشت عراق و کردستان و نماینده از شرکت تولید کننده واکسن Pfizer کردند"

 

در بیانیه مذکور به این نکته اشاره شده است که "تحقیقات نشان داده است که هیچ پایه ای برای این موضوع وجود ندارد و این بیانیه می خواهد برخی از حقایق را برای افکار عمومی روشن کند".

 

وزارت بهداشت اقلیم گفته واکسن فایزر هیچگونه فرم و مهری برای اقلیم کردستان ندارد زیرا مستقیماً به منطقه ارسال نمی شود بلکه فقط از طریق وزارت بهداشت عراق (بصورت متمرکز از بغداد) انجام می‌شود.

 

در این بیانیه ابراز نگرانی شده که تلاش هایی برای کارشکنی و ایجاد اضطراب در بین شهروندان انجام می شود، هدف آنها فقط هرج و مرج و ایجاد لکه سیاه با هدف خرابکاری در سیستم ارسال و توزیع واکسن در اقلیم کردستان عراق به شکلی که هدف آن ارسال نکردن این خدمات بشردوستانه برای شهروندان باشد.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->