به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی یوسفی رئیس پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص نظرسنجی رضایت مردم و نخبگان از عملکرد شورای شهر و شهرداری مشهد گفت: طی توافق شورای اسلامی شهر، شهرداری مشهد و دانشگاه فردوسی مشهد، عملکرد شورا و شهرداری با سه هدف مهمترین انتظارات مردم، میزان رضایت مردم و روند تغییر رضایت ارزیابی گردید.
وی افزود: این نظرسنجی در ۸ موج پیش بینی شده و تا به امروز نتایج ۷ موج آن مورد پایش قرار گرفته است.
این محقق با اشاره به روش این تحقیق که براساس یک روش پیمایش بوده، بیان کرد: تحقیقات در میان مردم و نخبگان انجام گردیده و تمامی ملاکهای علمی یک نظرسنجی رعایت شده است.
رئیس پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در جمع نخبگان ۳۸۸ نفر از کارشناسان و متخصصان مورد مصاحبه قرار گرفته اند و بیش از ۱۶ هزار نفر از مردم جامعه در این نظرسنجی شرکت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه کرانه خطا نظرسنجی تحقیقاتی بسیار ناچیز است و افراد به صورت تصادفی انتخاب شده اند گفت: در این تحقیق کاملا براساس یک تعریف مشخص علمی از مردم مناطق شهر و نخبگان نظرسنجی شده است.
دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: خدمات شهرداری بسیار بالا میباشد، اما برای این تحقیق یک سری خدمات خاص که شامل ۱۲ حوزه که بیشتر مردم میتوانند قضاوت کنند ملاک این نظرسنجی بوده است.
یوسفی بیان کرد: براساس جمع آوری و پایش دادهها، مهمترین انتظار و خواسته کنونی مردم از شورای شهر مشهد، توجه به خواستههای مردم و نظرات جامعه بوده است و همچنین مهترین انتظار مردم از شهرداری، توجه ویژه به نظافت و پاکیزگی شهر در کانون توجه نظرسنجی بوده است.
این محقق افزود: براساس نظرسنجی انجام شده در سطح نخبگانی و کارشناسی، مهمترین خواسته وانتظار نخبگان از شورای شهر، نظارت بیشتر بر عملکرد شهرداری و تصویب برنامههای بهتر برای شهر میباشد.
وی گفت:در حوزه عملکرد شهرداری، بیشترین انتظار عموم مردم توجه به نظافت و پاکیزگی شهر و در سطح نخبگان، تقریبا تاکید عمده بر خواستهها و نظرات مردم و همچنین کاهش ترافیک و توجه ویژه به پاکیزگی شهر میباشد.
دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به افزایش رضایت نسبی مردم از عملکرد شورا و شهرداری گفت: در مجموع قضاوت و رضایت مثبتی نشان میدهد و مهمترین حوزه که بالاترین میانگین نمره را در نظرسنجی کسب کرده است، بخش نظافت و پاکیزگی شهر میباشد.