راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: ما برحضور افراد کارآمد این شورا همچنان تأکید داریم

  • کد خبر: ۶۷۴۰۶
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: ما برحضور افراد کارآمد این شورا همچنان تأکید داریم
رئیس شورای اسلامی شهر گفت: درخصوص انتخابات شوراها دغدغه‌ها را قبلاً بیان کردیم و انتظار داشتیم دلسوزان کشور و نظام ورود پیدا کرده و جلوی برخوردهای سلیقه‌ای را بگیرند که متأسفانه این اتفاق رخ نداده و چهره‌های تأثیرگذار این شورا به رقابت بازنگشتند.

جانقربان| شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری، رئیس پنجمین شورای اسلامی شهر مشهد در صدوسی‌ویکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که امروز برگزار شد، با اشاره به اتفاقات اخیر در فلسطین گفت: هیچ راهی برای برون‌رفت از این شرایط به‌جز به‌رسمیت‌شناختن فلسطین نیست و حمایت ملت ما همچنان ادامه خواهد داشت.

حیدری در ادامه با اشاره به مناسبت‌های این هفته افزود: روز بزرگداشت حکیم فردوسی را داشتیم که اقدامات خوب و ارزشمندی انجام شد. به‌نظرم یکی از ویژگی‌های شاخص این دوره کمیسیون ویژه توس بود که اقدامات خوبی انجام داد.
وی در ادامه با اشاره به موضوع انتخابات شورا‌های شهر خاطرنشان کرد: درباره انتخابات شورا‌ها نیز دغدغه‌ها را قبلا بیان کردیم و انتظار داشتیم دل‌سوزان کشور و نظام وارد شوند و جلو برخورد‌های سلیقه‌ای را بگیرند که متأسفانه این اتفاق رخ نداد و چهره‌های تأثیرگذار این شورا به رقابت بازنگشتند.
وی با بیان اینکه فضا باید باز باشد تا همه جریان‌ها وارد شوند و مردم به مشارکت تشویق شوند، افزود: امیدواریم تا فرصت باقی است، موضوع مشارکت حداکثری با ابزار‌های مورد نیاز فراهم شود. ما بر حضور افراد کارآمد این شورا همچنان تأکید می‌کنیم و امیدواریم در این رویه تجدید نظر شود.
به‌گفته وی، فاز اول تقاطع غیرهمسطح زندگی دیروز افتتاح شد که در راستای عدالت‌محوری، شعار شورای پنجم، بوده است. همچنین پروژه‌های دیگری نیز در روز‌های آینده در راستای همین شعار افتتاح خواهد شد.
حیدری در ادامه گفت: چند تذکر هم برای شهرداری دارم که یکی از موضوعات آن منابع انسانی است. تعیین تکلیف منابع انسانی مشکلی کشوری است که بخشی از آن به دولت و مجلس بازمی‌گردد. کار‌های خوبی با مشارکت شهرداری در حوزه‌های مختلف انجام شده و در حد توان به‌ویژه در حوزه خدمات درمانی اقدامات خوبی انجام شد. اما رویه‌های نامتعارفی از قبل درحال انجام است که باید اصلاح و امنیت خاطر برای همه کارکنان فراهم شود.
وی ادامه داد: نکته دیگر درباره اکران‌های تبلیغاتی است که اتفاقات خوبی دراین‌زمینه رخ داده و از اهمیتی ویژه برخوردار است. تأکید کرده‌ایم کمیسیونی از صاحب‌نظران تشکیل و همه جوانب سنجیده شود. نباید شاهد اتفاقاتی باشیم که شورا در جریان آن نیست. باتوجه‌به حساسیت‌هایی که پیش رو داریم، باید ملاحظاتی انجام شود و مسئولیت آن را جمعی بپذیرند.
به‌گفته وی، شورا باید نقش نظارتی خود را در این حوزه ایفا کند و نظر شورا باید در این حوزه کسب شود. بعضی اتفاقات پذیرفتنی است و ضرورت دارد به این موضوع توجه شود.
وی در ادامه به برگزاری ۳ دوره مسابقات نقالی شاهنامه اشاره کرد و گفت: این اقدام از اقدامات خوب بود که سومین جشنواره در روز‌های گذشته انجام شد و برگزیدگان در رده سنی نوجوانان مشهدی بودند که امروز در شورا حضور دارند و اجرای کوتاهی خواهند داشت.
گفتنی است در ادامه کیانا رهنورد، یکی از برترین‌های این دوره، به شاهنامه‌خوانی در صحن علنی شورای شهر پرداخت.
از ۳ برگزیده این دوره از جشنواره نیز در ادامه تقدیر شد.

هنر باید جریان داشته باشد

مسعود ریاضی در نطق پیش از دستور نیز گفت: اقداماتی در توس در ۳ حیطه عمرانی، هنری و اجتماعی انجام شده است. در حیطه اول پروژه‌های عمرانی از چند الک گذشت تا اجرا شد.
وی افزود: مسیر جلوخان با ۷ هکتار زمین و ۳۰ میلیارد تومان هزینه اجرا شد و مسیر کهندژ به جلوخان و دسترسی پیاده از هارونیه به جلوخان نیز بهره‌برداری شده است. پروژه کشف‌رود نیز درحال انجام است و چشم‌انداز خوبی برای گردشگران ایجاد خواهد کرد.
وی ادامه داد: در حوزه هنری نیز نظرم این است که هنر باید جریان داشته باشد و درآمد‌های بسیار زیادی در دیگر کشور‌ها از این حوزه کسب می‌شود و با ساخت ۴ انیمیشن نصف درآمد نفتی ما را کسب می‌کنند.در زمینه شاهنامه و فردوسی اتفاقات خوبی رخ داد که ادامه پیدا خواهد کرد و بیش از ۱۰ مجسمه دراین‌زمینه ساخته شد و در دیگر زمینه‌ها این اقدامات و زمینه‌های هنری جریان خواهد یافت. خوشبختانه فیلم‌سینمایی، تئاتر و کنسرت موسیقی نیز دراین‌زمینه داریم.
در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز یکی از کار‌های خوب، جشنواره نقالی در حوزه نوجوانان بوده است و خو‌ش‌حالیم که در مدارس ما زنگ شاهنامه اجرا می‌شود.
ریاضی خاطرنشان کرد: شاهنامه تا حدودی بین مردم جاری شده است و مسابقات و پویش‌های ورزشی خوبی با محوریت فردوسی انجام شد که متأسفانه به‌دلیل شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌ها به تأخیر افتاد.درباره ثبت جهانی توس نیز چند نکته را باید مطرح کنم. این مهم بستر‌های جهانی خوبی را برای گردشگر ایجاد می‌کند. اهتمام لازم برای ثبت جهانی توس نبوده است. خواستیم موانع را رسما مطرح کنند و قرار شد به ما مشاور معرفی کنند که با ۶۰ میلیون تومان این کار را انجام دهد، بعد شد ۱۲۰ و سپس ۶۰۰ میلیون تومان که آن را هم قبول کردیم، ولی اکنون رفته‌اند که مشاور معرفی کنند و تاکنون هیچ مشاوری معرفی نشده است.
به گفته وی، تا ثبت جهانی توس را پویش کردیم و شاید امروز دیگر به ثبت جهانی نیازی نیست و همه آن را شناخته‌اند. البته پیگیر آن هستیم، اما خود فردوسی و توس به یک برند جهانی تبدیل شده است.درباره طرح شهری توس نیز نکاتی وجود دارد ازجمله ناآگاهی مدیران، بوروکراسی پیچیده و نبود همت کافی برای توسعه توس که امروز صریح‌تر باید بگوییم عرصه برای این کار نیست! اگر مرز ۲ کشور بود تاکنون به نتیجه رسیده بود و امیدوارم اثرگذار باشد.

جلسه امروز با تذکر دکتر حاجیان در خصوص سوالات از شهردار و عدم حضور در جلسه علنی برای پاسخگویی وارد دستور شد.

مصوبات صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر عبارتند از:

  • تصویب لایحه نامگذاری سه خیابان فرعی به نام صنعتگران و فعالان اقتصادی در حوزه های کارآفرینی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی
    باتوجه به این مصوبه با حفظ شماره هنرستان ۸ به نام زنده یاد مجتبی هاشمیان، نسترن ۵ واقع در بلوار وکیل آباد بنام زنده یاد رضا ایمانی و خیابان حامد جنوبی ۵ در بلوار سجاد به نام زنده یاد پیروزه پور نام گذاری خواهد شد.
  • - تصویب نامگذاری بوستان ۵ هکتاری انتهای بلوار مهریز واقع در شهرک شهید رجایی به نام اردیبهشت
  • تصویب آیین نامه اجرایی کمیته نما
    در این کمیته تمامی موارد مربوط به زیباسازی و منظر شهری بررسی خواهد شد و ارتقای بصری و ارزش هنری نمای ساختمان های جدید الاحداث در شورای شهر بررسی و تصویب خواهد شد.
  • - تصویب لایحه اصلاحیه قرارداد پروژه مشارکتی علویه
  • - تصویب لایحه همکاری با آستان قدس رضوی در فرآیند صدور اسناد استیجاری و تصرفات صورت گرفته در اراضی آستان قدس رضوی در محلات هدف بازآفرینی
  • - تصویب طرح استفاده از خودروهای برقی در مسیرهای دسترسی مطب پزشکان منطقه احمدآباد
  • - تصویب لایحه اصلاح مصوبات خرید و تامین ناوگان اتوبوس رانی
    ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل شهری براساس این لایحه با مبالغ تعیین شده خریداری خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->