ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳ افزایش ۵/۵ برابری دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
سرخط خبرها

فاز اول پروژه تقاطع غیر همسطح زندگی (مصلی) به بهره برداری رسید

  • کد خبر: ۶۷۲۸۴
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
فاز اول پروژه تقاطع غیر همسطح زندگی (مصلی) به بهره برداری رسید
عملیات اجرای این پروژه در بهمن سال ۹۸، و در راستای ساماندهی محدوده شهرک شهید رجایی و باهنر در کنار احداث دو بوستان با هدف کاهش مشکلات این منطقه کم‌برخوردار آغاز شد، بعد از ۱۵ ماه فاز یک به بهره برداری رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، رمضانعلی فیضی رییس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد، در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح زندگی گفت: این پروژه ۱۲ سال معطل مانده بود و، اما با همت شهردار و همکارانش اجرایی شد. ما خادم حاشیه‌ایم و با کاسبان حاشیه مرزبندی داریم.
به گفته وی، در این دوره ۶۸ پارک با مساحت ۱۰۳ هکتار احداث شد که در دوره قبل ۵۴ پارک به مساحت ۵۲ هکتار ساخته شده بود.
وی ادامه داد: همچنین ۲۹پلاک در این دوره باز شد که ۱۴۱ درصد نسبت به دوره قبلی بیشتر است.
فیضی خاطرنشان کرد: در دو دوره سه و چهار یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع پیاده سازی شده بود که ۲۴ درصد مربوط به حاشیه بود، اما در این دوره به تنهایی یک میلیون مترمربع بوده و ۳۳ درصد حاشیه بوده است.

گام دوم اتصال شهرک شهید رجایی به شهر تا کمتر از دو ماه دیگر

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، نیز در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح زندگی گفت: این پروژه نیز مانند پروژه دوربرگردان شهید برونسی دشوار بود. از پلیس راهور، اعضای شورای شهر و همکارانم تشکر می‌کنم.
وی افزود: اگر این تقاطع اجرا نمی‌شد خودرو‌ها باید ۳ تا ۴ کیلومتر بیشتر برای تغییر مسیر مسافت طی می‌کردند.
به گفته وی، برای تکمیل این پروژه باید حداکثر سرعت را به کار ببریم. از پیمانکار می‌خواهم هیچ استراحتی نباشد و ۴۵ روزه به اتمام برسد.
شهردار مشهد با بیان اینکه امیدوارم پروژه شهید هریری به کال نیز همزمان با این پروژه افتتاح شود، افزود: نام این پروژه بسیار زیباست، از شورا ممنونم که نام "زندگی" را انتخاب کردند.
به گفته وی، در فاز دوم بولوار شهید هریری را که دسترسی دوم به شهرک شهید رجایی است افتاح می‌کنیم تا بخشی از مشکل دسترسی مردم این منطقه به حمل و نقل عمومی جبران شود.

فاز اول تقاطع زندگی به بهره‌برداری رسید

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک نیز در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح زندگی گفت: عملیات اجرای این پروژه در بهمن سال ۹۸، و در راستای ساماندهی محدوده شهرک شهید رجایی و باهنر در کنار احداث دو بوستان با هدف کاهش مشکلات این منطقه کم‌برخوردار آغاز شد، بعد از ۱۵ ماه فاز یک به بهره برداری رسید.
وی افزود: تا دو ماه دیگر نیز سطح دوربرگردان از شمال به جنوب و برعکس به بهره برداری می‌رسد و به شهرک شهید رجایی متصل می‌شود.
وی ادامه داد: طول این پروژه ۲.۱ کیلومتر بود، اما معارضات بسیاری داشت، ۲ کیلومتر خطوط گاز جابه‌جا شد، کال قره خان، کابل‌های قطارشهری، دکل مخابرات و کانال اصلی فاضلاب شهر خط اصلی پروژه را عوض کرد.
کاظمی ادامه داد: این مسیر برای پروژه‌های آینده، اما دیگر معارضاتی ندارد. سامانه‌ای طراحی شد تا مجوز‌هایی به شرکت‌های خدماتی بدهیم که بتوانند تاسیسات خودشان را جانمایی و اجرا کنند.در این پروژه فضای سبز ۳.۵ هکتاری و نورپردازی اجرا شد، اعتبار آن تا انتهای پروژه حدود ۱۱۵ میلیارد تومان است.

آیین افتتاح زیرگذر تقاطع غیرهمسطح زندگی (مصلی)

زندگی 1 زندگی 1 زندگی 1 زندگی 1 زندگی 1 زندگی 1 زندگی 1 زندگی 1 زندگی 1 زندگی 1 زندگی 1 زندگی 1 زندگی 1 زندگی 1 زندگی 1 زندگی 1 زندگی 1 زندگی 1 زندگی 1 زندگی 1 زندگی 1 زندگی 1

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->