افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیام فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مهروموم ۱۹ کافه سنتی و کافی‌شاپ در مشهد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیاده‌سازی امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت در ۶ بانک اعلام قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی بازار مسکن همچنان در رکود تعطیلات آخر هفته همچنان یک روز است وزیر صمت: حجم واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم | افزایش قیمت خودرو به دلیل نوسانات دیگر بازار است
سرخط خبرها

شرایط دریافت وام مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ + جزئیات

  • کد خبر: ۷۰۰۴۴
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
  • ۱۷
شرایط دریافت وام مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ + جزئیات
وام مسکن روستایی که امسال به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، دوره بازپرداخت ۲۰ ساله دارد. در ادامه شرایط دریافت وام مسکن روستایی را مشاهده می کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، افزایش وام مسکن روستایی ۱۴۰۰  هفته گذشته ابلاغ شد. بر این اساس وام روستایی مسکن به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. شرایط وام مسکن روستایی نیز اعلام شده این وام باری نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی، حاشیه شهر‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر است. سقف وام مسکن روستایی ۱۴۰۰ مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۲۰ ساله است. بر اساسا مصوبه دولت تسهیلات مسکن روستایی به صورت یارانه‌ای و با نرخ ۵ درصد است است. البته سازمان برنامه و بودجه مکلف شده است مابه‌التفاوت این نرخ سود را با نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار که در حال حاضر ۱۸ درصد است، از محل بودجه سنواتی به بانک مرکزی بازپرداخت کند.

 

انواع وام مسکن روستایی

نهاد‌های مختلفی برای تحت پوشش قرار دادن گروه‌های خاصی از روستاییان،  وام مسکن روستایی ارائه می‌دهند، مانند بانک مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران.

 

وام مسکن روستایی بانک مسکن

بانک مسکن یکی از مراجع اصلی اعطای تسهیلات بانکی به منظور تامین مسکن برای متقاضیان فاقد مسکن در مناطق شهری و روستایی است.

 

وام مسکن روستایی چقدر است

وام مسکن روستایی ۱۴۰۰  به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله بوده و با نرخ سود ۵ درصد خواهد بود.

 

شرایط بازپرداخت وام مسکن روستایی ۱۴۰۰

وام مسکن روستایی ۱۴۰۰  به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله بوده و با نرخ سود ۵ درصد خواهد بود.

 

جزئیات ابلاغ وام مسکن روستایی ۱۴۰۰

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیئت وزیران در خصوص تسهیلات مسکن روستایی را به وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه بانک مرکزی مکلف است نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه هر کدام برای بهسازی و نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی، حاشیه شهر‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر اقدام کند. نوع ضمانت این تسهیلات، سفته زنجیره‌ای تعیین شده است. سقف تسهیلات مذکور در سال جاری، ۱۰۰ میلیون تومان و دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله خواهد بود. بر اساس مصوبه مذکور، تسهیلات مسکن روستایی به صورت یارانه‌ای و با نرخ ۵ درصد است؛ سازمان برنامه و بودجه نیز مکلف خواهد شد مابه‌التفاوت این نرخ سود را با نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار که در حال حاضر ۱۸ درصد است، از محل بودجه سنواتی به بانک مرکزی بازپرداخت کند.

بنیاد مسکن نیز مکلف به همکاری با بانک مرکزی در زمینه تعیین سهمیه هر استان مبنی بر تعداد واحد‌های مسکونی مشمول دریافت این تسهیلات در آن استان، شده است.

 

شرایط دریافت وام مسکن روستایی بانک مسکن

وثیقه قابل‌قبول برای دریافت و گرفتن وام مسکن روستایی، سند مالکیت زمین در دست احداث، اموال غیر منقولی که قابلیت گرو گذاشتن داشته باشد یا سفته زنجیره‌ای سه نفره به میزان ۱۲۰ درصد مجموع اصل تسهیلات اعطایی و سود دوران مشارکت و دوران بازپرداخت سفته اخذ می‌شود. چنانچه زمین در دست احداث فاقد سند رسمی باشد، پرداخت تسهیلات با وثیقه مازاد انجام می‌شود. همچنین افراد مجردی که متقاضی دریافت تسهیلات مسکن روستایی هستند باید ۲۵ سال یا بیشتر داشته باشند یا به استناد تایید شورای محل، سرپرستی خانوار را بر عهده دارند، نیز می‌توانند از تسهیلات مسکن روستایی استفاده کنند.

 

مدارک لازم برای دریافت وام مسکن روستایی بانک مسکن

نحوه درخواست وام مسکن روستایی اکنون به صورت آنلاین است. متقاضی با مراجعه به سایت بانک مسکن، به ترتیب با وارد کردن اطلاعات تسهیلات، اطلاعات هویتی، اطلاعات ملک و اطلاعات وثیقه، درخواست خود را ثبت می‌کند.

تسهیلات مسکن بانک مسکن در قالب خرید، فروش اقساطی، جعاله تعمیر و مشارکت مدنی ارائه می‌شود.

 

وام مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلات مسکن خود را در قالب طره ویژه بهسازی و مسکن روستایی، تسهیلات بازسازی و تسهیلات قرض الحسنه ارائه می‌کند.

منبع: راهبردمعاصر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شعیب قادری شیزنی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
0
0
درخواست وام مسکن روستایی
علی نام آور
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
0
0
منزل 40,ساله با نظر کارشناس بنیاد مسکن سپیدان استان فارس تخریب کردیم که نوسازی کنیم بعد از مدت یکسال که ما را آزار دادن حالا میگویند توطرح هادی هست ولی باید منابع طبیعی واگذار کند به شما واداره منابع طبیعی و بنیاد مسکن میگویند کارشناس نداریم از بس کرایه دادیم بیچارمون کردن وبا صد میلیون الان پی پستون وسقف هم نمی‌تونیم بزنیم
فف
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
0
0
وام مسکن روستایی درشهرهم میتوان گرفت یا حتما باید درروستااقدام کرد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
0
1
رو سر طبقه اول ساخت وام تعلق میگیرد
موحدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
بله ولی باید مهندس ناظر طبقه همکف براتون تایید کنند
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
0
0
چرا خبری از وام تعمیری نیست
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
0
0
سلام .. برای وام مسکن روستایی کدام بانک بهتر است؟ چه بانکی زود تسهیلات میدهد؟
عزیز
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
0
0
سلام میلگرد 16خریدم برای سه طبقه می خواهم ستون آزاد بزنم حالا وام بگیرم طبقه اول بزنم ستون آزاد وریشه برای طبقات بعدی بزارم ناظر تایید می کنه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
0
0
میخاستم وام بگیرم میگن باید زیر سازی کنی رفتم پرسیدم از بنا میگه چهل ملیون باید داشته باشی بدهی به ما تا ته خانه که پنجاه متر است را آلمتور بندی وبتن بریزیم اولم پولش را میگیریم من که ندارم همچین پولی قرض هم کسی نمیده
بنیاد مسکن گرمسار در خواست دادم وام هست اما نمیتونم بگیرم چون پول ندارم زیر سازی کنم لطفا کمک کنید راهنمایی کنید من چه کنم خونه ندارم آواره ومستاجرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
0
فقط بانک مسکن وام نگیرید بیچاره میکند ادم را
حامد
Netherlands
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
0
0
سلام.‌بعد از سه ماه دوندگی تو بنیاد. نامه دادن به بانک کشاورزی. رفتم بانک کشاورزی. میگه ۳ تا ضامن.دوتا کارمند و یک کاسب. موندم چیکار کنم. فقط یک ضامن دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
0
وام مسکن به همه کس نمیدن فقط به فامیلا وآشنایان خودشون
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
0
سلام خانه ام قدیمی ساخت بخاطرطرح هادی دیوارپشت خانه ام خراب کردم تاطرح هادی اجراشود والان اجراشده ایامیتونم وام بگیرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
س.۱۰۰میلیون براچندمترزیربناهسته بعدشم یه سندتک برگ مالکیت بزاری رهن بانک براضمانت کافی
سردار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
1
0
ایاوام مسکن قسطش راچه جوری پرداخت میکنند ماهانه یاسالانه
مرضیه شیخعلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
0
0
والاگرفتارم خونه ندارم چکار کنم شوهرم بیکاره نمیدونم چکار کنم دوتا بچه هم داره مجبورمستاجر هستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
0
سلام چرا وام مسکن روستاییرا فقط به کسانی که هنوز هیچ ساختی در زمین خود انجام نداده اند تعلق میگیره الان من تو روستا زندگی میکنم خانه ام را تا زیر سقف رسانده‌ام الان پولی ندارم که سقف آن را بریزم که قبل از تسهیلات روستایی بوده الان من برای گرفتن وام مراجعه کردم وام برای من پرداخت نمیشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->