پیام تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت ارتحال پدر شهید مدافع حرم پیکر پدر شهید مدافع حرم مرتضی عطایی در مشهد تشییع شد آیت‌الله علم‌الهدی رأی خود را به صندوق انداخت (۱۵ تیر ۱۴۰۳) | امام‌جمعه مشهد: مشارکت در دور دوم انتخابات، تکمیل برکت مشارکت در دور اول است + فیلم رونمایی از بسته محتوایی شعر ماه محرم ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی آغاز فرایند اخذ رأی مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در حرم امام‌رضا (ع) (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و تصاویر پدر شهید مدافع حرم «مرتضی عطایی» درگذشت +زمان و مکان تشییع  دیدار صمیمی اهالی قلم با تولیت آستان قدس رضوی| هنر نویسندگی؛ امتداد دهنده سیره ائمه اطهار(ع) در جامعه مشارکت در انتخابات؛ مصداق عمل منتظرانه همه آنچه باید پیش از ورود به ماه محرم بدانیم زمان ثبت‌نام اربعین اعلام شد + لینک آیت الله سیستانی دوشنبه را اول ماه محرم ۱۴۴۶ اعلام کرد برگزاری «کرسی تفسیر موضوعی قرآن کریم» در حرم امام‌رضا(ع) عزاداری هیئت‌های مذهبی سراسر کشور در "حسینیه حرم" زیارت دلیل رفاقت بود یادی از استاد کاظم مدیرشانه چی، چهره ماندگار علوم حدیث و استاد دانشگاه فردوسی مشهد برگزاری آیین سنتی «اذن عزا» حضرت سیدالشهدا‌(ع) در حرم امام‌رضا(ع) + جزئیات به کی رأی بدیم؟! آیینه‌ها، در عبادت یار | درباره هنر چهارصدساله آینه‌کاری در حرم امام‌رضا(ع) راز سجده
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مشهدالرضا (ع)؛ آماده جشن‌های دهه کرامت | برنامه‌های شهر مشهد برای دهه کرامت ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۷۰۲۳۹
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
مشهدالرضا (ع)؛ آماده جشن‌های دهه کرامت | برنامه‌های شهر مشهد برای دهه کرامت ۱۴۰۰
قائم‌مقام ستاد مناسبات‌های شهرداری مشهد از فضاآرایی و زیباسازی ویژه مشهد هم‌زمان با فرارسیدن دهه کرامت خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ قائم‌مقام ستاد مناسبات‌های شهرداری مشهد از فضاآرایی و زیباسازی ویژه مشهد هم‌زمان با فرارسیدن دهه کرامت خبر داد.
 
مهدی یعقوبی افزود: بخشی از این‌اقدامات شامل توزیع بیش از ۳ میلیون بوته گل فصلی در شهر، جانمایی ۵ نماد ویژه گل‌نوشته در میدان‌های شریعتی، بسیج، فلسطین، بیت‌المقدس و آیلند میانی بولوار احمدآباد و جانمایی ۱۲۶ فلاورباکس در محور‌های اصلی شهر است و مقرر شده است ۴ نماد ترکیبی با گل (گنبد و بارگاه)، ۱۰ نماد گل مناسبتی و ۱۰ نماد نوشتاری نیز در نقاط مختلف شهر نصب شود.
 
وی همچنین با اشاره به اکران ۳۴ نماد شمسه، ویژه تبریک دهه کرامت در معابر منتخب شهری افزود: در زمینه نورپردازی شبانه نیز ۱۵۰ نماد خورشیدی، نصب ۴۶ نماد نوری یارضا (ع) در محور‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و فعال‌سازی همه نورپردازی‌های شبانه شهری در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته است.
 
اجرای استیکر تلفیقی با نور در میدان بیت‌المقدس و میدان طبرسی، نصب و آماده‌سازی دالان‌های گل در میدان حججی و ورودی ره‌باغ و رفت‌وروب و نظافت ویژه این‌محور‌ها به‌صورت ویژه انجام خواهد شد و هماهنگی لازم برای تعویض بیش از ۱۲۵۰ لامپ روی پل‌ها و میدان‌های شهری صورت گرفته است.
 
نورافشانی ویژه در ۸ نقطه شهر، آذین‌بندی با استفاده از ۲۰۰ هزار متر طول ریسه رنگی، ۳۵۰۰ آویز ستونی، ۲۰۰ پرچم بیرقی در خطوط بی‌آرتی نیز بخش‌های دیگری است که به گفته معاون شهردار مشهد توسط مدیریت شهری برای این‌ایام تدارک دیده شده است.
 
به گفته یعقوبی، افزایش سرویس‌دهی و کاهش سرفاصله زمانی قطارشهری در شب میلاد امام رضا (ع) در خطوط یک و ۲، سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی در روز ولادت امام رضا (ع) در خطوط اطراف حرم، سرویس‌دهی ویژه ناوگان اتوبوس‌رانی برای نماز صبح روز ولادت امام رضا (ع) در خطوط اطراف حرم و نصب پرچم‌های مناسبتی بر روی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، پیش‌بینی شده است؛
 
ضمن اینکه بیش از ۱۰ هزار مترمربع اطلاع‌رسانی محیطی با موضوع دهه کرامت نیز در شهر صورت خواهد گرفت. وی ادامه داد: از دیروز و به مدت ۱۱ شب در میدان شهدا، میدان بیت‌المقدس، میدان جانباز، بوستان ملت، کوه‌پارک، بوستان اردیبهشت، تقاطع احمدآباد و چهارراه مخابرات قاسم‌آباد برنامه نورافشانی شبانه برگزار می‌شود.


گلباران حرم در روز دختر

هم‌زمان با آغاز دهه کرامت، حرم مطهر رضوی در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر گلباران شد. این‌مراسم از ساعت ١٧ تا ١٩ با اجتماع بانوان و دختران مشهدی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->