هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد
سرخط خبرها

مشهد آماده استقبال از زائران اربعین

  • کد خبر: ۷۱۱۵
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵
مشهد آماده استقبال از زائران اربعین
دستگاه‌های مختلف استان از آمادگی خود برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی و دهه آخر صفر گفتند

علیرضا ظهیری - با نزدیک شدن به روز‌های پایانی ماه صفر، استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد آماده میزبانی شایسته از زائرانی است که سواره و پیاده، قصد تشرف به حرم مطهر رضوی در ایام شهادت امام رضا (ع) را دارند. ازاین‌رو دیروز آخرین جلسه مشترک ستاد اربعین و دهه پایانی صفر استان به ریاست استاندار و شماری از مسئولان مرتبط با این موضوع برگزار شد تا درباره آخرین اقدامات برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر عزاداری‌های این ایام بحث و بررسی شود.
استاندار خراسان‌رضوی در این جلسه با اشاره به نظم‌دهی مناسب اعزام زائران اربعین و برنامه‌ریزی‌های مطلوب برای برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه پایانی صفر از سوی سازمان‌های متولی نسبت به سال گذشته، افزود: خوشبختانه امنیت مناسبی در مراسم اربعین و همچنین دهه پایانی وجود دارد.
علیرضا رزم‌حسینی تأکید کرد: باید موضوع حمل‌ونقل ویژه برای زائران بارگاه رضوی در دهه پایانی صفر به‌خوبی حل شود و با اقدامات مناسب تصادفات این ایام را به حداقل رساند. وی با اشاره به پیش‌بینی‌های ورود ۵۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه پایانی صفر گفت: به‌طور قطع این حجم از زائران پیاده در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت و از این رو باید مسیر‌های مشخصی برای تردد زائران پیاده با نصب تابلو‌های راهنما ایجاد شود. این اقدام می‌تواند در حفظ جان زائران بسیار مؤثر باشد.


مشکلات مربوط به حمل‌ونقل با تدبیر حل شود
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این جلسه اظهار کرد: مشکل حمل‌ونقل زائران در دهه پایانی صفر به‌ویژه در زمان برگشت باید با تدبیر حل شود و از این‌رو مسئولان رده بالا در کشور باید فکری برای این موضوع داشته باشند و مسئولان محلی نیز از تمام امکانات و ظرفیت خود در این‌باره استفاده کنند. مصطفی خاکسارقهرودی با تأکید بر ارائه خدمات مناسب تغذیه و اسکان ویژه زائران حرم رضوی در این ایام، افزود: آستان قدس رضوی نیز در این رابطه از امکانات زائرشهر برای پذیرایی از زائران بارگاه رضوی به‌ویژه زوار خارجی استفاده خواهد کرد.
مهدی یعقوبی، معاون خدمات‌شهری شهرداری مشهد، هم با اعلام آمادگی شهرداری درباره ارائه خدمات ویژه و مطلوب به زائران بارگاه رضوی در دهه پایانی صفر، گفت: مدیریت‌شهری مشهد در ارتباط با ایستگاه‌های صلواتی دیگر مجوزی را صادر نمی‌کند و به همین منظور در جلسه‌ای با نیروی انتظامی ۶۰۰ محل منتخب هیئت‌های مذهبی ارزیابی شد و حدود ۵۰۰ محل مکان‌یابی شده است. به گفته او، نتیجه این موضوع به فرمانداری مشهد اعلام شده است و از این به بعد این نهاد باید بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

طرح ویژه ترافیکی در دهه پایانی صفر
همچنین سرهنگ حمیدرضا دهنوی، رئیس پلیس راهور مشهد، با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی روز‌های پایانی ماه صفر در مشهد گفت: طرح ترافیکی ویژه ایام پایانی ماه صفر از اول آبان‌ماه تا دهم همین ماه در شهر مشهد اجرایی می‌شود و همچنین طرح ویژه اربعین نیز از بعدازظهر جمعه تا بعدازظهر شنبه به مرحله اجرا خواهد رسید.
در ادامه این جلسه، غلام‌عباس ارباب‌خالص، رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال و شرق کشور، و محمدتقی هاشمی، سرپرست اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، به بیان آخرین وضعیت تردد زائران خارجی اربعین پرداختند. مرتضی احتشام‌فر، دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی، و ابراهیم نصری، مدیرکل راهداری استان، نیز به بیان آخرین تمهیدات بهداشتی و حمل‌ونقل در دهه پایانی صفر پرداختند.
همچنین محمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌رضوی به تشریح اقدامات استان درباره اربعین و آخرین تهمیدات پیش‌بینی‌شده در رابطه با دهه آخر ماه صفر پرداخت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->