شرط نکونام برای اردوی خارجی استقلال استقلالی‌ها اجازه تماشای المپیک را ندارند! پیش بینی جالب بازیکنان پرسپولیس: سه مدال طلا در کشتی می‌گیریم رحمتی قول نیمه بالای جدول را نداد دستور ویژه به استقلال و پرسپولیس: مالیات بازیکنان خارجی را ندهید اولتیماتوم عالیشاه به سروش رفیعی چهار روز سخت برای شاگردان گاریدو ستاره‌هایی که توسط بادامکی رد می‌شوند! نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اسپانیا و ازبکستان در فوتبال المپیک پاریس (۳ مرداد ۱۴۰۳) | شکست یاران اورونوف نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرژانتین و مراکش در فوتبال المپیک ۲۰۲۴ | فرار دقیقه نودی آلبی‌سلسته از شکست در افتتاحیه بلاتکلیفی دستیاران نکونام| ۲ اسپانیایی در فهرست ورود ناراحتی حجازی از انتخاب عالمی به عنوان سرپرست استقلال تیم ملی بدون لژیونر‌ها در مقدماتی جام جهانی به مصاف رقبا می‌رود؟ حضور قلی‌زاده در پرسپولیس منتفی شد؟ قهرمانی آزادکاران جوان ایران در آسیا ترابی نیم فصل سرباز می‌شود؟ میرشاد ماجدی: از خودم مطمئنم و ریالی مال غیر در زندگی‌ام نیست
سرخط خبرها

هوادار به لیگ برتر صعود می‎‌کند؟| ۴ گام عنایتی تا رستگاری

  • کد خبر: ۷۱۶۵۷
  • ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
هوادار به لیگ برتر صعود می‎‌کند؟| ۴ گام عنایتی تا رستگاری
هوادار با سرمربی مشهدی خود لحظه‌به‌لحظه به رؤیای صعود به لیگ برتر نزدیک‌تر می‌شود.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ شلیک مرگ‌بار امید جهانبخش به قلب تیم عنایتی آن‌قدر کاری بود که سرمربی مشهدی در رختکن با فریاد بازیکنانش را به گلادیاتور‌هایی تشبیه کرد که باید نیمه دوم به میدان مبارزه بروند و شانس بازگشت را از دست ندهند. تیم فوتبال هوادار درحالی توانست در چهارچوب هفته سی‌ام لیگ دسته یک فوتبال کشور مقابل گل‌ریحان قعرنشین به برتری ۴ بر ۱ برسد که شاگردان رضا عنایتی نیمه اول را غافل‌گیر و بهت‌زده به رختکن رفتند. تک‌گل ستاره البرزی‌ها با ضربه دقیقش در نیمه اول تیم عنایتی را بیدار کرد.

 

بازیکنان هوادار در نیمه دوم نمایشی متفاوت را رقم زدند و توانستند ۴ بار به‌وسیله مجتبی محبوب‌مجاز، صادق رضانیا، سجاد دانایی و عرفان پورافراز به گل برسند تا با این برد پرگل نه‌تن‌ها در امتیاز، بلکه در تفاضل گل هم تیم بادران را بگیرند و به صدر تکیه بزنند. بااین‌همه سرمربی مشهدی هوادار به‌خوبی می‌داند که تیمش برای رسیدن به لیگ‌برتر ۴ نبرد سخت دیگر را در پیش دارد و به همین دلیل به‌قول عنایتی فقط یک روز فرصت شادی دارند.


گام اول | جهنم بوشهر در انتظار هوادار

رضا عنایتی برای رسیدن به رؤیای صعود به لیگ‌برتر باید ابتدا در چهارچوب هفته سی‌ویکم عازم بوشهر شود. هوادار درحالی باید با شهرداری این شهر بازی کند که تیم بوشهری در هفته‌های گذشته نتایج خوب و البته اقتصادی گرفته و توانسته است خودش را به منطقه شانس صعود برساند. شاهین شهرداری بوشهر ۴۹ امتیازی است و با ۴ امتیاز کمتر از هوادار و بادران ۵۳ امتیازی در جایگاه سوم جدول ایستاده است.

 

بوشهری‌ها در ۸ بازی گذشته خود شکستی را تجربه نکردند و ۵ برد و ۳ تساوی در کارنامه دارند. کار شاگردان عنایتی وقتی سخت‌تر می‌شود که بدانید هوادار باید در گرمای ۵۰ درجه بوشهر مقابل شاهین به میدان برود؛ یک دیدار خارج از خانه سخت. شاهین در دیدار رفت هم توانسته بود ۱ بر ۰ هوادار را شکست بدهد و این کار عنایتی و تیمش را به‌مراتب دشوارتر می‌کند.


گام دوم | میزبانی از فجر در غدیر

مردان عنایتی در گام دوم این ۴ گام باقی‌مانده باید به تهران برگردند و در ورزشگاه خانگی از فجرسپاسی پذیرایی کنند. شاگردان کلانتری در فجر هم با ۴۸ امتیاز چهارم هستند و یکی از بخت‌های صعود به لیگ‌برتر محسوب می‌شوند. تیم دوست‌داشتنی شهر شیراز چند فصلی می‌شود که از لیگ‌برتر دور است و انتظار می‌رود امسال دیگر شاگردان کلانتری عازم لیگ آرزو‌ها شوند. البته فجری‌ها در فصل‌های گذشته همیشه جزو تیم‌های مدعی بودند و در گام‌های پایانی متزلزل ظاهر شدند و از صعود بازماندند. فجری‌ها در ۴ بازی گذشته شکستی را تجربه نکردند و ۲ برد و ۲ تساوی در کارنامه دارند. نماینده شیراز در بازی رفت مقابل هوادار در خانه به تساوی ۱ بر ۱ رسیده است.


گام سوم | دوئل با مس بدون مهاجری

مس بدون رضا مهاجری این هفته هم باخت تا همچنان در جدول روند نزولی داشته باشد. تیم ثروتمند شهر کرمان که هفته گذشته به‌دلیل نتایج ضعیف سرمربی مشهدی خود، محمدرضا مهاجری، را از کار برکنار کرد، با فرهاد کاظمی هم نتیجه نگرفت و فعلا با ۴۶ امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار دارد؛ تیمی که اگر می‌خواهد هنوز شانس‌های صعودش زنده بماند، باید در ۴ هفته باقی‌مانده فقط به پیروزی فکر کند.

 

شاگردان کاظمی در یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها باید به‌مصاف شاگردان رضا عنایتی بروند. ۲ تیم در بازی رفت به تساوی بدون گل رسیدند، اما روند ۹ بازی بدون شکست تیم عنایتی و ۶ بازی گذشته و ۵ شکست مس شرایط را دست‌کم فعلا و روی کاغذ به سود تیم عنایتی رقم زده است. البته تیم هوادار باید به‌خوبی به این مسئله واقف باشد که این بازی در زمین مس برگزار می‌شود و سختی‌های خاص خودش را دارد.


گام چهارم | جشن صعود در خانه؟

تیم فوتبال هوادار در آخرین بازی خود باید در ورزشگاه غدیر تهران به‌مصاف شهرداری آستارا برود؛ دیداری که شاید روی کاغذ از ۳ بازی دیگر آسان‌تر باشد، اما حقیقت آن است که شهرداری آستارا، قهرمان نیم‌فصل، با پایان رأفت توانسته بود در دور رفت ۱ بر ۰ هوادار را ببرد و همین موضوع وحشتی به دل بازیکنان تیم عنایتی می‌اندازد. البته شهرداری آستارا در نیم‌فصل دوم روندی متفاوت داشت و حالا با ۳۸ امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول قرار دارد، اما بازهم می‌تواند حریف دندان‌گیری برای تیم عنایتی باشد. بااین‌همه ممکن است تکلیف صعود هوادار تا آن‌موقع مشخص شده باشد و بازیکنان این تیم بدون دغدغه به میدان بروند.


چند دلیل برای درخشش تیم عنایتی

رضا عنایتی مالک و سرمربی تیم فوتبال هوادار است و این اولین دلیل موفقیت بنفش‌پوشان تهرانی است. شاگردان عنایتی در طول این فصل به‌ویژه در نیم‌فصل با مشکلات مالی جدی روبه‌رو بودند، اما این روز‌ها از تهران خبر می‌رسد پول به اردوگاه تیم عنایتی تزریق شده است و شاید یکی از علل نتایج خوب چند هفته گذشته همین مسئله باشد. از طرفی یکی‌دو بازیکن، چون حمید کاظمی، آقای گل فصل قبل، که به‌دلیل بدقولی‌های مالی دیگر دلش با تیم نبود، به بادران پیوست تا تیم عنایتی یکدست‌تر شود.

از طرفی نباید از نقش مشهدی‌های تیم عنایتی هم گذشت. هوادار یک دفاع راست مطمئن و حالا دیگر گل‌زن به‌نام سجاد دانایی را در ترکیب دارد که همشهری عنایتی است. دانایی در این فصل نمایش درخشانی برای تیم هوادار داشته و از همین حالا هواداران لیگ‌برتری زیادی پیدا کرده است. از سویی دیگر محمدحسین رجب‌زاده، دستیار و رفیق مشهدی قدیمی عنایتی، هم نقش خوبی در تمرین‌دهی بازیکنان داشته است. این‌ها همه بخشی از عواملی است که موفقیت این روز‌های تیم عنایتی را رقم زده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->