اجرای طرح حذف دلالان و ممنوع شدن فروش بلیت در پایانه امام رضا(ع) از ۲۶ آذر قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و ارز امروز در مشهد ۹۸/۰۸/۲۲ سیدجلال فیاضی مشاور پدیده شد آزادی ۶۲۹ زندانی جرائم غیر عمد در استان شرکت پدیده آماده برگزاری مجمع عمومی شده است بی خطرسازی پسماند‌های عفونی بیش از ۱۰۰۰ مطب در مشهد کیفیت هوای مشهد در وضعیت هشدار انفجار خونین خانه همسایه کشف احتکار بیش از ۱۳۰ تن موادغذایی نهمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد برگزار می‌شود متن‌نگاری در حاشیه اضافه شدن ۵۳ دوربین ثبت‌ تخلف رانندگی به شهر مواد شیمیایی در فاضلاب شهر ۲۵ جایگاه سی اِن جی روی هوا آورده ۴۰هزار میلیاردی مثلث اقتصادی درد نهان «نُه دره» پایتخت‌نشینان نباید حکمرانی محلی را خلع سلاح کنند رونمایی قدیمی‎‌ترین نسخ خطی مربوط به پیامبر اسلام (ص) در مشهد پیوند عضو جان شش بیمار مشهدی را نجات داد برپایی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان و تأسیسات در مشهد
خبر ویژه

شهرداری الکترونیک در گام دوم

  • کد خبر: ۷۳۸۸
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶
سیدرحمان میرزائیان

تصمیم مدیران در دستیابی به شهر هوشمند و داشتن شهروندان هوشمند، نوید روزهایی خوب برای شهر را می دهد. کاهش مشکلاتی ازقبیل ترافیک و آلودگی هوا از یک سو و بهبود دسترسی به خدمات شهری، ارتقای بهداشت زیست محیطی و افزایش ارتباطات محله محور از سوی دیگر می توانند در ارتقای کیفیت زندگی مردم تأثیر بسزایی داشته باشند و با مشارکت هرچه بیشتر شهروندان، دستاوردهایی از شهر هوشمند به حساب آید.
امروزه و پس از نزدیک به 2دهه تلاش فراوان، شاهد آن هستیم که جوانه های شکل گیری شهرهایی با رویکرد هوشمندانه و با کمک فناوری اطلاعات، این بار هم در شهرداری ها در حال روییدن است.
شهرداری الکترونیک که قسمتی از پروژه عظیم دولت الکترونیک است، اولین قدم ها در تحقق شهر هوشمند است و می کوشد بستر متنوع خدمات شهرداری ها را با بهره گیری از فناوری اطلاعات در 24 ساعت شبانه روز و در هر مکان و هر زمان، حتی در منازل شهروندان و در ساعات مختلف شبانه روز به ایشان ارائه کند؛ اقدامی که می تواند رضایت شهروندان را با رفع مشکلات هرچه بیشتر فراهم آورد.


ارائه خدمات شایسته به شهروندان
راه اندازی شهرداری الکترونیک خدمتی است که آورده های فراوانی برای متولیان اداره شهر نیز در بر خواهد داشت. درحقیقت بهره گیری صحیح از قابلیت های فناوری سبب می شود متولیان شهر بتوانند فعالیت های خود را به نحو شایسته ارائه دهند و در کنار آن با حذف بروکراسی های زائد اداری ، خدمت رسانی بهتری به شهروندان خود داشته باشند و افزایش رضایت را سبب شوند . فساد اداری ، پارتی بازی و عدم اجرای صحیح ضوابط و مقررات که موضوعات اصلی گلایه های مردمی است نیز قاعدتا با ورود فناوری رفع می شود و گام های مؤثری برای تحقق شفاف سازی و عدالت اجتماعی برداشته خواهد شد.
هر چند شهرهای زیادی تاکنون به سوی شهرداری الکترونیک حرکت کرده اند و حتی شهرداری مشهد نیز از گذشته تا امروز با نگاه ویژه مدیران شهری این مهم را به نوعی محقق ساخته است، در چند روز گذشته، خبر الکترونیکی شدن دومین منطقه شهرداری مشهد به گوش رسیده است؛ اتفاقی که پیش از این در منطقه 12 به انجام رسیده است و حالا منطقه 8 شهرداری مشهد قرار است به عنوان دومین منطقه شهری مجهز به زیرساخت‌های شهرداری الکترونیک شود.


منطقه 8 شهرداری الکترونیکی می شود
راه اندازی منطقه ای با ارائه تمام خدمات الکترونیکی ، که در آن شهرداری می کوشد با پشتوانه پیاده سازی صحیح تمام خدمات در بستر فناوری اطلاعات، درهای شهرداری را برای انجام خدمات حضوری ببندد و صرفا پاسخ گویی را از طریق سامانه ها و درگاه هایی که دراختیار شهروندان قرار داده است، ارائه کند، هدفی است که در روزهای پایانی تیرماه امسال، در منطقه 12 شهرداری مشهد توسط سازمان فاوای شهرداری و درقالب ارائه 40 خدمت و با رویکرد شهروند محوری اجرا شده است و با تکیه بر تجربه های برگزاری این پروژه در منطقه 12، اجرای آن در منطقه 8 نیز آغاز شده و به زودی این طرح در تمام مناطق شهرداری مشهد به اجرا درخواهد آمد. در آینده نیز بستر موبایلی آن توسط نرم افزار «شهر من» فراهم خواهد شد؛ مجموعه اقداماتی که با گسترده شدن بین شهروندان می تواند نوید روزهایی خوب برای شهر را بدهد و سر آغاز حرکتی جدید باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
سرخط خبرها

{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}