افزایش سرویس‌دهی خط ۳ مترو مشهد در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۴) ویدئو| تصاویر تکمیلی از لحظه تکان دهنده اصابت پرتابه های رژیم صهیونیستی در تجریش تهران افزایش ساعات ارائه خدمات در پارکینگ‌های مشهد در تاسوعا و عاشورای حسینی حجره‌های بازار رضا‌ (ع) مشهد همچنان میزبان یک پیشه تاریخی است | گل کاشتن روی مخمل‌های محرمی تمهیدات ترافیکی مشهد در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۴) تعطیلی اماکن ورزشی شهرداری مشهد به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی زنگنه: APA باید جنایات اسرائیل را محکوم کند الجزیره نوشت: حملات به ایران اشتباهی راهبردی بود پنتاگون: نیرویی در خاورمیانه جابه‌جا نمی‌کنیم سرویس‌دهی رایگان خطوط اتوبوس منتهی به حرم امام‌رضا(ع) در روز‌های تاسوعا و عاشورا (۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز «بسیار ناسالم» است (۱۲ تیر ۱۴۰۴) هشدار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دشمنان (۱۱ تیر ۱۴۰۴) شهردار مشهد: خدمات‌رسانی کاروان خدام‌الحسین(ع) به زائران اربعین در نجف اشرف باید ارتقاء پیدا کند برپایی محفل قرآنی «ام‌ابیها» یادبود شهیده زهرا نظری محدودیت‌های جدید ترافیکی در جاده‌های شمال اعلام شد | محدودیت‌ها تا ۱۶ تیر برقرار خواهد بود رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: ۱۳ پروژه تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۵ در دستور کار داریم فرماندار مشهد: شورای شهر و شهرداری در همه زمینه‌ها فعالیت بسیار خوبی دارند شهردار مشهد مقدس: شهر به یک کارگاه اجرایی و عمرانی تبدیل شده است معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: سال ۱۴۰۵ بزرگ‌ترین توقفگاه باری در مشهد افتتاح خواهد شد دود اعتیاد به چشم حاشیه شهر مشهد بهره‌برداری از ۲ توقفگاه ناوگان باری درون‌شهری در شهر مشهد | توقفگاه شهید مفتح بزرگ‌ترین توقفگاه ناوگان باری درون‌شهری است + فیلم
سرخط خبرها

شهرداری الکترونیک در گام دوم

  • کد خبر: ۷۳۸۸
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶
شهرداری الکترونیک در گام دوم
سیدرحمان میرزائیان

تصمیم مدیران در دستیابی به شهر هوشمند و داشتن شهروندان هوشمند، نوید روزهایی خوب برای شهر را می دهد. کاهش مشکلاتی ازقبیل ترافیک و آلودگی هوا از یک سو و بهبود دسترسی به خدمات شهری، ارتقای بهداشت زیست محیطی و افزایش ارتباطات محله محور از سوی دیگر می توانند در ارتقای کیفیت زندگی مردم تأثیر بسزایی داشته باشند و با مشارکت هرچه بیشتر شهروندان، دستاوردهایی از شهر هوشمند به حساب آید.
امروزه و پس از نزدیک به 2دهه تلاش فراوان، شاهد آن هستیم که جوانه های شکل گیری شهرهایی با رویکرد هوشمندانه و با کمک فناوری اطلاعات، این بار هم در شهرداری ها در حال روییدن است.
شهرداری الکترونیک که قسمتی از پروژه عظیم دولت الکترونیک است، اولین قدم ها در تحقق شهر هوشمند است و می کوشد بستر متنوع خدمات شهرداری ها را با بهره گیری از فناوری اطلاعات در 24 ساعت شبانه روز و در هر مکان و هر زمان، حتی در منازل شهروندان و در ساعات مختلف شبانه روز به ایشان ارائه کند؛ اقدامی که می تواند رضایت شهروندان را با رفع مشکلات هرچه بیشتر فراهم آورد.


ارائه خدمات شایسته به شهروندان
راه اندازی شهرداری الکترونیک خدمتی است که آورده های فراوانی برای متولیان اداره شهر نیز در بر خواهد داشت. درحقیقت بهره گیری صحیح از قابلیت های فناوری سبب می شود متولیان شهر بتوانند فعالیت های خود را به نحو شایسته ارائه دهند و در کنار آن با حذف بروکراسی های زائد اداری ، خدمت رسانی بهتری به شهروندان خود داشته باشند و افزایش رضایت را سبب شوند . فساد اداری ، پارتی بازی و عدم اجرای صحیح ضوابط و مقررات که موضوعات اصلی گلایه های مردمی است نیز قاعدتا با ورود فناوری رفع می شود و گام های مؤثری برای تحقق شفاف سازی و عدالت اجتماعی برداشته خواهد شد.
هر چند شهرهای زیادی تاکنون به سوی شهرداری الکترونیک حرکت کرده اند و حتی شهرداری مشهد نیز از گذشته تا امروز با نگاه ویژه مدیران شهری این مهم را به نوعی محقق ساخته است، در چند روز گذشته، خبر الکترونیکی شدن دومین منطقه شهرداری مشهد به گوش رسیده است؛ اتفاقی که پیش از این در منطقه 12 به انجام رسیده است و حالا منطقه 8 شهرداری مشهد قرار است به عنوان دومین منطقه شهری مجهز به زیرساخت‌های شهرداری الکترونیک شود.


منطقه 8 شهرداری الکترونیکی می شود
راه اندازی منطقه ای با ارائه تمام خدمات الکترونیکی ، که در آن شهرداری می کوشد با پشتوانه پیاده سازی صحیح تمام خدمات در بستر فناوری اطلاعات، درهای شهرداری را برای انجام خدمات حضوری ببندد و صرفا پاسخ گویی را از طریق سامانه ها و درگاه هایی که دراختیار شهروندان قرار داده است، ارائه کند، هدفی است که در روزهای پایانی تیرماه امسال، در منطقه 12 شهرداری مشهد توسط سازمان فاوای شهرداری و درقالب ارائه 40 خدمت و با رویکرد شهروند محوری اجرا شده است و با تکیه بر تجربه های برگزاری این پروژه در منطقه 12، اجرای آن در منطقه 8 نیز آغاز شده و به زودی این طرح در تمام مناطق شهرداری مشهد به اجرا درخواهد آمد. در آینده نیز بستر موبایلی آن توسط نرم افزار «شهر من» فراهم خواهد شد؛ مجموعه اقداماتی که با گسترده شدن بین شهروندان می تواند نوید روزهایی خوب برای شهر را بدهد و سر آغاز حرکتی جدید باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->