آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

سویه «مو» کرونا به دلیل افزایش فرار ایمنی ممکن است خطرناک شود

  • کد خبر: ۸۰۱۶۰
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
سویه «مو» کرونا به دلیل افزایش فرار ایمنی ممکن است خطرناک شود
آژانس دارویی اروپا اعلام کرده است سویه جدید کرونا موسوم به «مو» می‌تواند مایه نگرانی باشد، اگرچه هنوز اطلاعاتی مبنی بر پیشی گرفتن آن از گونه دلتا در دست نیست.

به گزارش شهرآرانیوز - «مارکو کاوالری» مدیر راهبرد واکسن آژانس دارویی اروپا گفت این نهاد که عمدتا بر گونه به‌شدت قابل انتقال دلتا متمرکز است، دیگر سویه‌های کرونا که ممکن است شیوع یابد همچون لامبدا و مو را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

 

وی افزود: مو سویه‌ای است که به دلیل افزایش فرار ایمنی که ممکن است نشان دهد، می‌تواند مایه نگرانی بیشتریبهتر  باشد.

 


بهتر است بخوانید:

مدت قرنطینه کرونا دلتا چند روز است؟ + پاسخ به چند سوال مهم درباره سویه دلتا

درباره انواع واکسن‌های کرونا و سویه‌های جدید کووید ۱۹


 

کاوالری تأکید کرد آژانس دارویی اروپا با تولیدکنندگان واکسن درباره تاثیر واکسن‌های فعلی برای مقابله با سویه مو مذاکره می‌کند.

 

سویه مو اولین‌بار در کلمبیا شناسایی شد و از نظر علمی به B.۱.۶۲۱ معروف است. همه ویروس‌ها از جمله ویروس SARS-CoV-۲ که عامل بیماری کووید – ۱۹ است، طی زمان جهش می‌کنند. اکثر جهش‌ها هیچ تأثیری ندارند یا تاثیرشان اندک است، اما برخی از آن‌ها می‌توانند بر خواص ویروس‌ها از جمله سهولت انتشارشان، شدت بیماری به‌وجود‌آمده و مقاومت در برابر واکسن‌ها تاثیرگذار باشند.

 

سازمان جهانی بهداشت به تازگی چهار گونه کووید – ۱۹ را مایه نگرانی برشمرد که گونه آلفا هم یکی از آن‌هاست. این گونه در ۱۹۳ کشور شیوع یافته و گونه دلتا در ۱۷۰ کشور مشاهده شده است.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->