سومین همایش بزرگ "خانواده باشکوه" در مشهد برگزار شد | مشارکت ۵۲۵ مادر در پویش "نذر یک فرزند" طی سه سال مجازات قتل در تصادف رانندگی+ جزییات چند نکته مهم درباره بار زائران در فرودگاه‌های جده و مدینه نجات ۸ شهروند مشهدی از میان دود آتش‌سوزی (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۴۰۰ کیلوگرم مواد روانگردان شیشه اعترافات تکان دهنده درباره قتل پدر ثروتمند دادگاه رسیدگی به پرونده رستمی‌صفا برگزار شد پرونده عجیب قتل فجیع نوجوانی که در برابر شیطان مقاومت کرد گردشگری سلامت ایران در یک سال گذشته به اندازه ۲۰ سال پیشرفت کرد پدروپسر مامورنما در مشهد به دام افتادند (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کلاهبرداری با ترفند نرم افزار رایگان آموزش ارز دیجیتال (۱۲تیر ۱۴۰۳) گلابی؛ میوه‌ای مفید برای کاهش «کلسترول بد» خطر همه‌گیری بیماری تب دنگی در کشور ۵۰ درصد کودکان ایرانی بدخواب شده‌اند | ۳ فاکتور مهم شیوع ۳۶ درصدی اختلال خواب در کودکان تهرانی سرکه سیب؛ فراورده‌ای که برای کاهش وزن مفید است وزیر آموزش‌وپرورش: امسال به جذب ۱۷۶ هزار معلم نیاز داریم | واریز معوقات معلمان، در دست اقدام جزئیات اسیدپاشی در آلمان + فیلم امکان انتقال تب دنگی از طریق هر پشه به ۱۰ نفر زنانی که تابع این رژیم غذایی هستند، قلب سالم‌تری دارند توفان ۶۲۰ نفر را در سیستان‌ راهی بیمارستان کرد (۱۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سویه «مو» کرونا به دلیل افزایش فرار ایمنی ممکن است خطرناک شود

  • کد خبر: ۸۰۱۶۰
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
سویه «مو» کرونا به دلیل افزایش فرار ایمنی ممکن است خطرناک شود
آژانس دارویی اروپا اعلام کرده است سویه جدید کرونا موسوم به «مو» می‌تواند مایه نگرانی باشد، اگرچه هنوز اطلاعاتی مبنی بر پیشی گرفتن آن از گونه دلتا در دست نیست.

به گزارش شهرآرانیوز - «مارکو کاوالری» مدیر راهبرد واکسن آژانس دارویی اروپا گفت این نهاد که عمدتا بر گونه به‌شدت قابل انتقال دلتا متمرکز است، دیگر سویه‌های کرونا که ممکن است شیوع یابد همچون لامبدا و مو را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

 

وی افزود: مو سویه‌ای است که به دلیل افزایش فرار ایمنی که ممکن است نشان دهد، می‌تواند مایه نگرانی بیشتریبهتر  باشد.

 


بهتر است بخوانید:

مدت قرنطینه کرونا دلتا چند روز است؟ + پاسخ به چند سوال مهم درباره سویه دلتا

درباره انواع واکسن‌های کرونا و سویه‌های جدید کووید ۱۹


 

کاوالری تأکید کرد آژانس دارویی اروپا با تولیدکنندگان واکسن درباره تاثیر واکسن‌های فعلی برای مقابله با سویه مو مذاکره می‌کند.

 

سویه مو اولین‌بار در کلمبیا شناسایی شد و از نظر علمی به B.۱.۶۲۱ معروف است. همه ویروس‌ها از جمله ویروس SARS-CoV-۲ که عامل بیماری کووید – ۱۹ است، طی زمان جهش می‌کنند. اکثر جهش‌ها هیچ تأثیری ندارند یا تاثیرشان اندک است، اما برخی از آن‌ها می‌توانند بر خواص ویروس‌ها از جمله سهولت انتشارشان، شدت بیماری به‌وجود‌آمده و مقاومت در برابر واکسن‌ها تاثیرگذار باشند.

 

سازمان جهانی بهداشت به تازگی چهار گونه کووید – ۱۹ را مایه نگرانی برشمرد که گونه آلفا هم یکی از آن‌هاست. این گونه در ۱۹۳ کشور شیوع یافته و گونه دلتا در ۱۷۰ کشور مشاهده شده است.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->