Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
سرخط خبرها

معرفی چند هارد اکسترنال خوب برای رهایی از مشکل کمبود حافظه رایانه و گوشی

  • کد خبر: ۸۰۶۴۵
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
معرفی چند هارد اکسترنال خوب برای رهایی از مشکل کمبود حافظه رایانه و گوشی
هارد‌های اکسترنال به نمونه‌های رایجی که در جیب جا می‌شوند و همه ما دیده ایم محدود نمی‌شوند. این حافظه جانبی مدل‌های بزرگ‌تر رومیزی هم دارد با ظرفیت چند ترابایتی که حتی می‌تواند قابلیت اتصال وای فای داشته باشد.

محمدرضا ضیاء | شهرآرانیوز - هارد‌های اکسترنال به نمونه‌های رایجی که در جیب جا می‌شوند و همه ما دیده ایم محدود نمی‌شوند. این حافظه جانبی مدل‌های بزرگ‌تر رومیزی هم دارد با ظرفیت چند ترابایتی که حتی می‌تواند قابلیت اتصال وای فای داشته باشد. با این قابلیت چند سیستم که به آن‌ها دسترسی داده ایم هم زمان می‌توانند از روی هارد اطلاعات بگیرند یا روی آن اطلاعات کپی کنند.

 

جدای از این، هارد‌های اکسترنال از نظر سرعت خواندن و نوشتن، درگاه‌هایی با نسل متفاوت یو اس بی، استاندارد‌های مختلف (مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و ضربه، که البته اصلا به آن‌ها اتکا نکنید) هم متمایز می‌شوند. به این نکته مهم توجه کنید که اگر می‌خواهید هاردتان و از همه مهم‌تر اطلاعاتتان نروند روی هوا، باید از هارد درست استفاده کرده و به ضد ضربه بودن و نبودن آن هم اعتنا نکنید. مثلا هارد همیشه باید به صورت افقی روی سطح قرار بگیرد، حتما قبل از قطع اتصالش با کامپیوتر باید با Safe Remove این کار را انجام دهید و هرگز آن را در حالت اتصال جابه جا نکنید.

این هارد‌ها را بخرید

نویسنده بر اساس تجربه و البته با نظر کارشناسان، هارد‌های توشیبا و وسترن دیجیتال را پیشنهاد می‌کند، هر چند ADATA و سیلیکون پاور از نظر رنگ و لعاب و استاندارد‌های تبلیغاتی و به دور از واقعیت ممکن است جذاب به نظر برسند. توشیبا برند مشهور ژاپنی به همراه وسترن دیجیتال و سیگیت، ۳ برند مادر هارد اکسترنال هستند. برند‌هایی مانند اِدیتا، از یکی از این سه برند برای قطعه اصلی هارد خود استفاده می‌کنند. در ادامه ۳ مدل هارد معرفی می‌کنیم از سه برند خوب و در خور اعتماد که امتحانشان را هم پس داده اند.

توشیبا Canvio Basics

 

معرفی چند هارد اکسترنال خوب برای رهایی از مشکل کمبود حافظه رایانه و گوشی

 

توشیبا Canvio Basics ساده‌ترین و اقتصادی‌ترین هارددیسک اکسترنال این شرکت محبوب محسوب می‌شود. این هارد با ظرفیت‌های مختلفی از ۵۰۰ گیگابایت تا ۴ ترابایت در بازار عرضه شده است و همه آن‌ها از بالاترین نسل استاندارد USB ۳.۲ پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین در تئوری می‌تواند با حداکثر سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه اطلاعات را انتقال دهد. طراحی این هارد مینیمالی بوده و به قدری کوچک است که به راحتی در کف دست جای می‌گیرد. بدنه این توشیبای شیک، روکشی کاملا مات دارد و اثرانگشت روی آن باقی نمی‌ماند؛ بنابراین ظاهر هارددیسک همیشه تمیز باقی می‌ماند. این هارددیسک فقط در رنگ مشکی عرضه شده است.

وسترن دیجیتال My Passport

معرفی چند هارد اکسترنال خوب برای رهایی از مشکل کمبود حافظه رایانه و گوشی

شاید این هارد، مشهورترین و محبوب‌ترین مدل وسترن دیجیتال در بازار باشد که سال هاست به روز شده و دوباره تولید می‌شود. ابعاد مناسب و عرضه در ظرفیت‌های یک، دو، چهار و پنج ترابایت وسترن دیجیتال My Passport را به هاردی مناسب و خوش اندازه از برندی معتبر تبدیل کرده است. در این حافظه، وسترن دیجیتال از درگاه Micro USB نوع B استفاده کرده و سرعت نوشتن و خواندن در آن درصورت اتصال به درگاه USB ۳.۰ بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ مگابایت خواهد بود.

سیگیت Expansion

 

معرفی چند هارد اکسترنال خوب برای رهایی از مشکل کمبود حافظه رایانه و گوشی

 

سیگیت Expansion یکی از هارد‌های اکسترنال جذاب بازار ایران است و در ۵ ظرفیت یک تا ۵ ترابایت عرضه شده است. این هارد اکسترنال فقط در رنگ مشکی روانه بازار شده و سیگیت از درگاه میکرو USB نوع B در این حافظه استفاده کرده است. طبق انتظار، از درگاه USB ۳.۰ هم پشتیبانی می‌کند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->