انجام بیش از ۱۱۲ میلیون نفر سفر توسط ناوگان اتوبوسرانی مشهد اعلام شرایط متقاضیان فعالیت در سرویس مدارس دیدار وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی واکسیناسیون بیش از ۱۸ هزار نفر از کارکنان شهرداری مشهد نگاه تمدن ساز و جهان شهری هوای مشهد همچنان در حالت هشدار راهکار‌هایی برای کشاندن حاشیه به متن مردم مشهد به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت رأی دادند بهره‌برداری از فاز نخست ساختمان انتقال خون خراسان رضوی تا ۲ ماه دیگر شهردار مشهد: نگاه به افراد دارای معلولیت باید تغییر کند آزادسازی ۸۶ درصدی معابر بافت خیابان عامل مشهد شهردار مشهد تاکید کرد؛ سرعت بخشیدن به اجرای فاز یک خط سه قطارشهری | قرارگاه نیروی کار خود را به ۲۰۰۰ نفر افزایش دهد هوای مشهد در وضعیت هشدار موتور‌های پیشران در اداره شهر شهردار مشهد: آموزش لازمه عملیات موفق و چندین سال راه مداوم است شهردار منطقه ۱۰ مشهد منصوب شد دافعه تات(الیت سابق) برای مردم مشهد کمتر شود ۲۶ میلیون مترمکعب پساب به‌نفع فضای سبز مشهد
خبر فوری
خرید و بازسازی ۸۷ دستگاه اتوبوس تا پایان امسال در مشهد
براساس آیین نامه اجرایی ماده ۸ قانون هوای پاک، سن فرسودگی ناوگان دیزل، اعم از اتوبوس و مینی بوس ۸ سال و سن فرسودگی ناوگان گازسوز ۱۰ سال است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد گفت: امسال علاوه بر اینکه قرار است ۶۵ دستگاه اتوبوس فرسوده ناوگان اتوبوس رانی مشهد نوسازی شود، با استفاده از توان شرکت‌های خودروساز داخلی تا پایان سال هم ۲۲ دستگاه اتوبوس نو به چرخه اتوبوس‌های فعال در شهر مشهد اضافه خواهد شد.


سعید حسینقلی زاده مقدم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: براساس آیین نامه اجرایی ماده ۸ قانون هوای پاک، سن فرسودگی ناوگان دیزل، اعم از اتوبوس و مینی بوس ۸ سال و سن فرسودگی ناوگان گازسوز ۱۰ سال است.

فرسودگی نزدیک به ۶۰ درصد ناوگان اتوبوس رانی مشهد

وی با اشاره به آخرین وضعیت فرسودگی ناوگان اتوبوس رانی شهر مشهد، ادامه داد: اکنون از مجموع ۱۸۵۳ دستگاه اتوبوس و مینی بوسی که در بخش سازمانی و خصوصی سازمان اتوبوس رانی مشهد مشغول خدمات رسانی هستند، ۵۹.۸ درصد ناوگان، به تعداد ۱۱۱۰ دستگاه اتوبوس فرسوده است.


وی تأکید کرد: سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد باوجود تحریم‌های ظالمانه‌ای که سبب شده است قوای محرکه اتوبوس‌ها به سختی وارد کشور شود، تلاش کرده است عمر ناوگانش را مدیریت کند و در این راستا ما سعی می‌کنیم با تأمین ناوگان از شرکت‌های تولید اتوبوس این شرایط را جبران کنیم.

تحریم‌ها و معضل تولید

حسینقلی زاده مقدم ادامه داد: البته به دلیل تحریم‌ها هم بسیاری از شرکت‌های تولید کننده اتوبوس در کشور در موضوع تولید اتوبوس‌های درون شهری تولیدی ندارند و معضل تأمین ناوگان مختص به کلان شهر مشهد نیست و همه کلان شهر‌ها و شهر‌های کشور با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.


وی با اشاره به امضای دو قرارداد تأمین اتوبوس‌های نو در سال‌های اخیر برای شهر مشهد افزود: اکنون ما یک قرارداد برای ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را با یکی از شرکت‌های سازنده به امضا رسانده ایم و امیدواریم این اتوبوس‌ها تا پایان سال به ما تحویل داده شود، اما با توجه به تحریم ها، هنوز شرکت سازنده زمان دقیقی را برای تحویل اتوبوس‌ها به ما اعلام نکرده است.


مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی ادامه داد: همچنین سازمان اتوبوس رانی در سال ۹۸ قرارداد تأمین ۲۵ دستگاه اتوبوس را با یکی از شرکت‌های تولیدکننده به امضا رسانده بود که براساس این قرارداد تا به امروز ۳ دستگاه اتوبوس به ما تحویل داده شده است و پس از اینکه تأیید فنی این اتوبوس‌ها از سوی سازمان اتوبوس رانی به شرکت سازنده اعلام شد قرار است ۲۲ دستگاه اتوبوس دیگر مربوط به این قرارداد تا پایان سال به دست ما برسد و در نهایت به چرخه خدمت رسانی افزوده شود.


وی یکی از اقدامات خوب انجام شده در سال‌های اخیر را بازسازی ناوگان فرسوده بیان کرد و افزود: یکی از اهداف کاری ما در این سال‌ها بازسازی ناوگان فرسوده با کیفیتی مناسب و اضافه شدن این اتوبوس‌ها به چرخه خدمت رسانی بوده است که بر این اساس قرار است امسال ۶۵ دستگاه اتوبوس فرسوده ناوگان با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان بازسازی شود و به چرخه فعالیت بازگردد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}