آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

فوتی‌های کرونا در خراسان رضوی به زیر ۲۰ نفر رسید

  • کد خبر: ۸۱۸۷۹
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
فوتی‌های کرونا در خراسان رضوی به زیر ۲۰ نفر رسید
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون استان خراسان رضوی از نظر پایین بودن ابتلا به کرونا در کشور شرایط خوبی دارد و رتبه هشتم به لحاظ کاهش مبتلایان را داراست. تعداد فوتی های ناشی از کرونا در استان نیز به ۱۹ نفر در روز کاهش یافته است که ۱۵ نفر از این تعداد مربوط به شهر مشهد است.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون استان خراسان رضوی از نظر پایین بودن ابتلا به کرونا در کشور شرایط خوبی دارد و رتبه هشتم به لحاظ کاهش مبتلایان را داراست.

دکتر مهدی قلیان اول روز شنبه در نشست خبری پس از جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای خراسان رضوی افزود: استان سیستان و بلوچستان پایین ترین میزان ابتلا به کرونا را در بین استانهای کشور به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی در بین مبتلایان سرپایی، بستری شدگان و فوتی ها همچنان روند کاهشی دارد.

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان سرپایی کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اوج موج پنجم تا بیش از سه هزار و ۷۵۰ نفر رسید که این میزان اکنون نصف شده است.
قلیان خاطرنشان کرد: همچنین تعداد بستری شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی دیروز به ۲۳۶ نفر رسید که نشان از کاهش قابل توجه آن نسبت به هفته گذشته دارد.

وی با بیان اینکه ۳۳۴ بیمار بدحال کرونایی اکنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند، گفت: تعداد فوتی های ناشی از کرونا در استان نیز به ۱۹ نفر در روز کاهش یافته است که ۱۵ نفر از این تعداد مربوط به شهر مشهد است.

وی افزود: با ادامه روند کاهش تعداد مبتلایان، نتایج مثبت تست های کرونا در بیماران بستری به ۳۴ درصد کاهش یافته است، در حالی که این میزان در خیز موج پنجم بالاتر از ۷۰ درصد بود.

۵۴ درصد از جمعیت خراسان رضوی واکسینه شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره  به شتاب گرفتن واکسیناسیون در خراسان رضوی گفت: هم اکنون بیش از ۵۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که تا پیش از آبانماه این رقم به بالاتر از ۷۰ درصد خواهد رسید.

دکتر قلیان افزود: در برخی از شهرستانهای استان مانند بردسکن، پوشش واکسیناسیون بالا و اکنون تا ۷۰ درصد نیز رسیده است.

وی تاکید کرد: بهترین واکسن، در دسترس ترین واکسن است و مردم منتظر واکسنی که هنور وارد نشده و موجود نیست نباشند و بدانند که  همه واکسن های موجود ۸۰ درصد ایمنی دارند و از بیماری شدید در صورت ابتلا به کرونا پیشگیری می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه  واکسیناسیون مادران باردار نیز از ابتدای شهریور در خراسان رضوی آغاز شده است، گفت: کرونا میزان مرگ و میر مادران باردار را در این استان و کشور طی سالهای ۹۹ تا ۱۴۰۰ به میزان بیش از ۷۰ درصد افزایش داده است.

وی گفت: واکسن هراسی در بین مادران باردار، علمی نیست و طبق تحقیقات، تزریق  واکسن هیچ مشکلی برای جنین و مادر ایجاد نمی کند بلکه در صورت ابتلا به کرونا از خطر مرگ و میر افراد پیشگیری می کند.

قلیان ادامه داد: وضعیت بیماری کرونا در کشور در آبان ماه امسال دچار ابهام است و برای پیشگیری از تلفات جانی و اوج گیری موج بعدی باید پوشش واکسیناسیون در بین تمامی گروههای هدف فراگیر شود.
وی در مورد ممموعیت سفر به مشهد در ایام اربعین و دهه پایانی ماه صفر، گفت: در این راستا با ستاد ملی کرونا مکاتباتی انجام شده است که در صورت تصویب اجرایی خواهد شد.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۵۱۹ هزار و ۷۲۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۸۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۱۹ هزار و ۷۲ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون چهار میلیون و ۹۲۰ هزار و ۹۷۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->