راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

مدیران جوان و مشاوران پیشکسوت

  • کد خبر: ۸۲۸۳۹
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
مدیران جوان و مشاوران پیشکسوت
دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی

در بند هفدهم چرخش‌های تحول آفرین چشم انداز جهان شهر برکت و کرامت، موضوع «مدیران جوان و مشاوران پیشکسوت به جای مشاوران جوان»، بیان شده است. جوانگرایی و بهره گیری از ظرفیت و استعداد و خلاقیت نیروی جوان در مناصب کلیدی، موضوع بسیار مهمی است که در نظام مدیریتی ما در عمل به آن توجه چندانی نشده است.

هرچند از آغاز دولت اصلاحات به بعد بهره گیری از نام جوانان برای بسیاری از فرایند‌های تبلیغاتی مدیران مرسوم شد، متأسفانه جوان باوری و بهره گیری از فرصت نیروی جوان در کشور مغفول مانده است. افرادی که همیشه مدیر بوده اند، هیچ گاه حاضر نشده اند در زمان عرفی و استاندارد، کار را به نسل جدید تحویل دهند و خود نقش مشاور و راهبر را برعهده بگیرند. بر همین اساس، بسیاری از دهه شصتی‌هایی که اکنون به مرز چهل سالگی رسیده اند، هنوز برای نقش آفرینی در مسئولیت‌های مدیریت کشور کم تجربه و جوان محسوب می‌شوند.

به هرحال در دوره ششم شورای اسلامی شهر با درک این غفلت و با تغییر رویکرد‌ها در قالب چرخش‌های تحول آفرین چشم انداز، عزم بر آن است آن چنان که توصیه مقام معظم رهبری بوده است، توجه ویژه‌ای به جوانان مومن انقلابی بشود و در فرایند‌های مدیریتی نقش مهمی برای ایشان درنظر گرفته شود؛

امری که در سال‌های قبل به اشتباه عکس آن مدنظر بوده است. جایگاه و نقش مشاوران جوان و مدیران پیشکسوت قرار است جابه جا شود و نیروی چالاک و چابک جوانی که سرشار از انگیزه، انرژی و خلاقیت است، در موقعیت مدیریت و تصمیم گیری قرار گیرد. البته جوانی شرط کافی نخواهد بود و قبل از هرچیز بهره مندی از شرایط علمی و اخلاقی مورد نیاز برای احراز مسئولیت‌های مدیریت باید مورد توجه قرار گیرد.

عرصه مدیریت شهری به دلیل تنوع، تکثر، پیچیدگی، گستره وسیع و ماهیت اجرایی که دارد، معمولا به مدیرانی نیاز دارد که با شادابی و علاقه مندی در میانه میدان عملیات اجرایی حاضر باشند و با انرژی فراوان، امور اجرایی شهر را اداره کنند. بدون شک انتصاب جوانان در مناصب مدیریتی، نشاط اجتماعی، قدرت ریسک پذیری و انگیزه مضاعفی را برای جامعه شهری به ارمغان می‌آورد و در حل بسیاری از مشکلات شهر استفاده از توان و انگیزه سرشار جوانان موثر خواهد بود.

متاسفانه مرسوم بود بسیاری از سیاستمداران در یک اقدام نمایشی از مشاوران جوان استفاده کنند، اما واقعیت این است که باید از جوانان در جایگاه‌های مدیریتی بهره برد و مدیران کارکشته و باتجربه (اگر قصد خدمت دارند!) به عنوان مشاوران مدیران جوان منصوب شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->