اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

«خاقانی» به «نماز» رسید

  • کد خبر: ۸۵۱۷
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۲
«خاقانی» به «نماز» رسید
بر اساس خواست مردم و برای کاهش بار ترافیکی میدان شهید کاوه و بولوار پیروزی، از ادامه بولوار خاقانی تا بولوار نماز بهره‌برداری شد

زهرا اسکندریان - اگر نقشه مسیریابی مشهد را نگاهی بیندازید و در جنوب شهر قسمت خیابان خاقانی آن را بزرگ کنید، می‌‎بینید که یک فاصله نیم‌کیلومتری که تا همین چند روز پیش هنوز مسیری برای آن ترسیم نشده بود، سروسامان یافته و محوری جدید برای رفت‌و‌آمد شهروندان در یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مشهد ایجاد شده است. پنجشنبه گذشته پروژه اتصال ادامه خیابان خاقانی به بولوار نماز به بهره‌برداری رسید، مسیری نیم‌کیلومتری که حالا می‌تواند ترافیک را از خیابان پیروزی و میدان شهید کاوه بردارد تا شهروندان بتوانند به صورت مستقیم از خاقانی به بولوار نماز برسند. این دومین مسیری است که شهرداری آن را ایجاد کرده تا بار ترافیکی از بزرگ‌راه کلانتری به نماز منتقل شود. پیش از این هم با کلید خوردن تقاطع غیرهمسطح شهید ناصری، قرار شد تا بار ترافیکی به صورت مستقیم از کلانتری و میدان جمهوری برداشته شود و به وسیله بولوار شهید ناصری به نماز برسد. پروژه اتصال ادامه خیابان خاقانی به بولوار نماز که هنوز قرار است در وقت اضافه بودجه خود را از شورا بگیرد، به صورت کامل بهره‌برداری شده است. مسیر پیاده، مسیر دوچرخه، فضای سبز و ۲ باند نه‌و‌نیم‌متری در مجموع ۳۵ متر را در اختیار شهروندان قرار داده است تا الگویی باشد برای دیگر مسیر‌هایی که قرار است به بهره‌برداری برسند.


پنجشنبه‌های بهره‌برداری
روز‌های آخر اسفند‌ماه سال گذشته که شهرداری اجرای پروژه‌های عمرانی را با تقاطع آیت‌ا... رفسنجانی کلید زد، شهردار مشهد وعده داد که از این به بعد هر‌ماه یک پروژه عمرانی در شهر کلنگ‌زنی می‌شود. حالا محمدرضا کلائی پنجشنبه شب که به خاقانی آمد تا این مسیر را به بهره‌برداری برساند، وعده داد تا از این به بعد هر هفته یک پروژه به بهره‌برداری برسد. بر اساس گفته‌های او، پنجشنبه ۲ هفته گذشته تقاطع غیرهمسطح آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی به بهره‌برداری رسید، هفته پیش مسیر خاقانی به نماز زیر بار ترافیکی قرار گرفت و هفته‌های آینده ایستگاه‌های الندشت و کوهسنگی خط ۲ قطار‌شهری فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
او با بیان اینکه یکی از موضوعات دارای اهمیت در این پروژه، آینده فضای سبز این منطقه بود، اضافه کرد: ۴۳ هکتار از اراضی غرب بولوار خاقانی تا اراضی راه‌وشهرسازی در بولوار نماز به اضافه ۵۰ هکتار از جنوب بولوار نماز که در نزدیکی کمربند جنوبی هم قرار دارد جزو اولویت‌های شهرداری مشهد است تا به فضای سبز تبدیل شود.
به گفته کلائی با درخت‌کاری در این محدوده، لندمارک (نوعی شناسه شهری و طبیعی) و پروژه‌ای بسیار با ارزش ایجاد خواهد شد و با انتقال شبکه آب غیرشرب می‌توان با ۵ میلیون مترمکعب آب، این اراضی را آبیاری کرد.
به گفته شهردار مشهد تأمین امنیت و خواست شهروندان و همچنین مباحث توسعه‌ای از جمله علت‌های اجرای این پروژه بود که با همراهی و توافق آستان قدس رضوی به نتیجه رسید. اجرای فضای سبز و انتقال آب غیرشرب در این منطقه نیز با همکاری آستان قدس اجرا خواهد شد.
محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد، هم در پستی اینستاگرامی از اجرا و بهره‌برداری از این پروژه قدردانی کرد و نوشت: در پروژه اتصال بولوار نماز به بولوار خاقانی از همراهی آستان قدس رضوی در خصوص توافق برای حل مشکل زمین، از شهردار پرتلاش مشهد، معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک و حوزه‌های مالی و اقتصادی برای تأمین منابع و به‌ویژه از نیرو‌ها و کارگران خدوم و زحمت‌کش و مدیریت سازمان عمران شهرداری که این روز‌ها افتخار می‌آفرینند تشکر و قدردانی می‌کنم.

پیشرفت خوب پروژه‌های شهر
رئیـــــس کمیسیــــون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد هم در ادامه این مراسم اظهار کرد: در این مدت پروژه‌های بسیار خوبی از جمله بازگشایی خیابان‌های بسکابادی، محمد‌آباد به طرق و دوربرگردان غیرهمسطح آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده و برخی دیگر نیز در حال اجراست.
احمد نوروزی اضافه کرد: پروژه‌های سنگین و کلان عمرانی هم مانند احداث قطارشهری در کنار دیگر‌پروژه‌های شهر با قوت در حال اجراست و پیشرفت خوبی دارد. او با بیان اینکه این اتفاقات خوب در حالی افتاد که در زمان آغاز کار شورای پنجم، شهرداری بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان بدهی و دغدغه تأمین حقوق کارمندان را داشت، افزود:، ولی امروز شاهد بهره برداری از پروژه‌هایی هستیم که در همین دوره کلنگ زنی شده‌اند.

جزئیات پروژه
معاون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری مشهد هم درباره جزئیات این پروژه اظهار کرد: امنیت و خواست شهروندان از جمله علت‌های اجرای این پروژه بوده است، ضمن اینکه این مسیر بار ترافیکی را از بولوار پیروزی و کاوه برمی‌دارد.
به گفته خلیل‌ا... کاظمی برآورد زمان برای اجرای پروژه صدوبیست‌روزه بود، اما به دلیل حاصل نشدن توافق با آستان قدس، تحصیل حریم این منطقه حدود ۳۰ روز طول کشید که با وجود همین توقف، از زمان وعده داده شده فقط ۳ یا ۴ روز تأخیر در بهره‌برداری وجود داشته است.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری هم در گفتگو با شهرآرا اظهار کرد: برای اجرای این پروژه حدود ۴۰۰۰ متر مکعب آسفالت استفاده و ۵ میلیارد تومان نیز هزینه شده است.
همچنین به گفته احسان عظیمی برای اجرای این پروژه بودجه‌ای تصویب نشد و قرار شده است تا در اصلاح بودجه شورای شهر مشهد تخصیص اعتبار صورت گیرد.
او با اشاره به اینکه مشاور پروژه زمان لازم برای بهره‌برداری پروژه را ۸ ماه اعلام کرده بود، افزود: تأکید شهردار مشهد این بود که با فعالیت دو شیفته، پروژه در مدت ۱۲۰ روز به بهره‌برداری برسد، اما با توجه به اینکه برخی معارضات باعث توقف یک ماهه پروژه شده بود، فعالیت‌های عمرانی در پروژه به صورت سه شیفته ادامه یافت تا بولوار خاقانی در موعد مقرر یعنی همان ۱۲۰ روز به بولوار نماز برسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->