سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ماجرای واردات واکسن چینی کرونا توسط «بنیاد برکت»

  • کد خبر: ۸۵۹۴۱
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
ماجرای واردات واکسن چینی کرونا توسط «بنیاد برکت»
روز گذشته روزنامه جهان‌صنعت با انتشار مطلبی از واردات ۲۰ میلیون دوز واکسن سینوفارم توسط بنیاد برکت خبر داده بود.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه جهان صنعت با انتشار مطلبی نوشت: اخیرا بنیاد برکت اعلام کرده که اسناد پژوهشی و علمی واکسن برکت را در مجله‌های معتبر پزشکی و دارویی جهان منتشر کرده و انتشار این اسناد و اطلاعات علمی را به مثابه تایید واکسن برکت از سوی مراجع معتبر علمی تلقی کرده است. حال «جهان‌صنعت» به نامه‌ای دست یافته که نشان می‌دهد وزارت بهداشت کشورمان خطاب به شرکت سینوفارم تقاضا کرده که ۲۰ میلیون دوز واکسن سینوفارم به بنیاد برکت بفروشد. در واقع این نامه، بنیاد برکت را به عنوان واردکننده رسمی و غیردولتی واکسن تایید می‌کند. در متن این نامه، بنیاد برکت به عنوان واردکننده واکسن با مسوولیت کامل معرفی و به این بنیاد برای برعهده گرفتن تمامی مسوولیت‌های خرید واکسن از جمله مسوولیت‌های اجرایی و مالی مجوز داده شده است.

تکذیب واردات واکسن چینی توسط بنیاد برکت

امروز ایرنا در خبری اعلام کرد؛ مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درمورد انتشار مطلبی در یکی از روزنامه‌های کشور مبنی بر واردات واکسن چینی توسط بنیاد برکت اعلام کرد که تنها مجموعه وارد کننده واکسن از چین به کشور، هلال احمر بوده است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم، روند تامین واکسن کرونا در کشور به خوبی پیش رفته و هلال احمر در کنار سایر دستگاه‌ها و شخص رییس جمهور و معاون اول وی، در این فرآیند نقش اساسی داشته است.

در ادامه این تکذیبیه تاکید شده است: مجموعه برکت در کنار سایر سازندگان واکسن داخلی، تلاش‌های ارزنده‌ای در جهت ساخت واکسن کووید۱۹ کرده و چنین حاشیه سازی‌هایی آن هم از سوی رسانه‌های رسمی کشور، تخریب تولید داخلی و اعتماد عمومی نسبت به واکسن ایرانی است بنابراین انتظار است رسانه‌ها در انتشار اخبار مهم به ویژه در حوزه واکسن و سلامت، دقت عمل داشته باشند و پس از بررسی صحت و سقم آن، نسبت به انتشار چنین اخباری اقدام کنند.

در تکذیبیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمده است: حالا که استقبال مردم عزیز و شریف ایران اسلامی از واکسیناسیون عمومی علیه کووید۱۹ نسبتا مناسب بوده، نیاز است برای افزایش پوشش واکسیناسیون و ایجاد ایمنی جمعی حاصل از واکسیناسیون رسانه‌ها در کنار گروه‌های مرجع، راهبرد تشویقی را بجای رویکرد تخریبی در پیش بگیرند تا کشور و مردم ایران زودتر از شر این ویروس منحوس رهایی پیدا کرده و شاهد رونق اقتصادی و بهبود وضعیت زندگی در جامعه باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->