تقدیر فرماندار مشهدمقدس از مدیریت تأمین کالا‌های اساسی در فروشگاه‌های شهرما خدمات‌رسانی شهرداری مشهد در ۳ حوزه خدمات‌شهری، فرهنگی و حمل‌ونقل در اربعین ۱۴۰۴ تأکید قلندرشریف بر استفاده تخصصی از نیروها و عملیاتی‌شدن برنامه‌ها در جهت تأمین منابع شهرداری مشهد قاضی‌زاده هاشمی: بهسازی و تعریض جاده میامی در تابستان شروع خواهد شد شهردار مشهد مقدس: لندفیل مهندسی-بهداشتی دفع زباله‌های بیمارستانی، استانداردترین مرکز در کشور و منطقه است + فیلم بهره‌برداری از سه کارخانه در حوزه پسماند تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد احمد الشرع: سوریه از جنگ نمی‌ترسد و آماده جنگیدن است | تجزیه کشور را نمی‌پذیریم بهره‌برداری از سالن ورزشی چندمنظوره شهید زاهدی در مشهد | لندفیل مهندسی-بهداشتی دفع زباله‌های بیمارستانی به بهره‌برداری رسید نخستین تیزر فیلم‌ «زن و بچه» با بازی پریناز ایزدیار و پیمان معادی + فیلم هشدار سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درباره ۱۶۹ ساختمان ناایمن رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد مقدس: افتتاح سالن چندمنظوره «شهید زاهدی»، گامی به سوی توسعه ورزشی در روستا‌های محور مشهد-میامی است برگزاری اردوی تیم ملی فلوره در مشهد مقدس مراسم نکوداشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مشهد برگزار شد (۲۵ تیرماه ۱۴۰۴) پیشنهاد ارائه طرحی درخصوص احداث نخستین دهکده گردشگری ویژه دهیاری‌های کشور ادامه فعالیت عمرانی خط ۳ مترو مشهد، با وجود کمبود منابع مالی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: دولت باید اختیارات لازم را به مدیران محلی واگذار کند شهردار مشهد مقدس خبر داد: افتتاح مجموعه ورزشی به همراه لندفیل مهندسی بهداشتی ویژه دفع پسماند‌های بیمارستانی امکان استفاده نوجوانان ۱۵ساله مشهدی از دوچرخه‌های بایدو فراهم شد تأکید فرماندار مشهد بر ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن آلودگی هوای کلانشهر مشهد، برای دومین روز پیاپی (۲۵ تیر ۱۴۰۴) علیزاده: انتظار داریم شهرداری مشهد با قوت بیشتری در تامین منابع مالی پروژه‌های شهری عمل کند
سرخط خبرها

اتوبوس برقی مشهد تا پایان سال پلاک‌گذاری می‌شود

  • کد خبر: ۸۶۲۳۳
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
اتوبوس برقی مشهد تا پایان سال پلاک‌گذاری می‌شود
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: تا امروز این اتوبوس ۷۰ درصد مراحل استاندارد را پیش برده است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ دوازدهم خرداد امسال بود که اولین اتوبوس برقی ساخت داخل کشور در مشهد به حرکت درآمد. این اتوبوس که با همکاری مشترک شهرداری مشهد، گروه مپنا و یکی از شرکت‌های سازنده اتوبوس طراحی و ساخته شده است، پس از رونمایی در مشهد، چند روزی در این کلان شهر ارزیابی و پس از آن برای مراحل نهایی گرفتن استاندارد‌های سازمان‌ها و نهاد‌ها متولی و درنهایت پلاک گذاری به تهران ارسال شد و حالا مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اعلام کرده است که تا امروز این اتوبوس ۷۰ درصد مراحل استاندارد را پیش برده است.

علی اصغر نیشابوری در گفتگو با شهرآرا، اظهار کرد: این اتوبوس پس از رونمایی، ۴ روز در خطوط اتوبوسی مشهد ازجمله خط یک بی آرتی آزمایش میدانی و پس از دریافت تأییدیه‌های مربوط به استاندارد و شماره گذاری، به تهران ارسال شد.
وی افزود: براساس اطلاعاتی که از شرکت سازنده دریافت کرده ایم، تا امروز حدود ۷۰ درصد از تأییدیه‌های استاندارد مربوط به این اتوبوس برقی دریافت شده است و برخی استاندارد‌های دیگر باید به تأیید برسد تا درنهایت بتوان این خودروی ملی را پلاک گذاری کرد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه احتمالا تا پایان سال دیگر موارد مربوط به استاندارد‌های این اتوبوس انجام می‌شود و تا قبل از سال جدید نیز پلاک گذاری انجام خواهد شد، تصریح کرد: اولویت ما در شهرداری مشهد و البته بنا بر قرارداد این بوده است که ابتدا باید از استاندارد‌های مربوط به این خودرو و درنهایت پلاک گذاری آن مطمئن شویم و پس از آن اتوبوس دوباره در مدار آزمایش ما در خطوط اتوبوس رانی قرار گیرد تا بتوانیم پس از طی این مراحل به سمت انعقاد قرارداد تولید انبوه  برویم. در عین حال، بهره مندی از اتوبوس برقی به دلیل آلاینده نبودن این خودرو جزو اولویت‌های ماست.

وی با اشاره به اهمیت انجام آزمایش‌های لازم برای اولین اتوبوس برقی کشور، گفت: بی شک انجام آزمایش‌های لازم برای این اتوبوس می‌تواند به رفع ایراد در تولید اتوبوس‌های دیگر کمک کند.

نیشابوری درباره هزینه‌های ساخت این اتوبوس نیز گفت: با توجه به اینکه اتوبوس رونمایی شده در مشهد اولین اتوبوس برقی کشور به حساب می‌آید، به طبع هزینه ساختش زیاد است، اما با توجه به اینکه قرارداد امضاشده بین شهرداری مشهد، گروه مپنا و شرکت سازنده، قراردادی پژوهشی، نوآورانه و مشارکتی بوده، ۵۰ درصد هزینه ساخت این اتوبوس بر عهده شهرداری و ۵۰ درصد بر عهده شرکت سازنده خواهد بود.

وی افزود: با توجه به این موضوع ها، ساخت این اتوبوس برای شهرداری مشهد ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه داشته، اما درمجموع هزینه ساخت آن حدود دوبرابر این رقم بوده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تأکید کرد: بی شک با افزایش تولید انبوه اتوبوس، هزینه‌های تمام شده تولید نیز کم خواهد شد.

نیشابوری در پاسخ به این پرسش که آیا چنین قیمتی برای خرید اتوبوس مقرون به صرفه است یا نه، گفت: هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس دیزلی حدود ۵ میلیارد تومان است، اما باید به این نکته توجه کرد که هزینه نگهداری اتوبوس برقی در زمان بهره برداری به مراتب کمتر از هزینه نگهداری اتوبوس دیزلی است و در عین حال اتوبوس برقی آلایندگی ندارد و سود استفاده از این اتوبوس زیاد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->