بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۸ مرداد ۱۴۰۳) | کاهش ۱۲ میلیونی پژو محبوب جوانان قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۸ مرداد ۱۴۰۳) | افزایش قیمت‌ها در بازار طلا شرایط ثبت نام خودرو برقی ایران خودرو اعلام شد + جزئیات (۸ مرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد اعلام شد (۸ مرداد ۱۴۰۳) | هلو انجیری چند؟ درگیری در جنوب لبنان و گسترش منازعات در خاورمیانه هراس به جان بازارهای جهانی انداخت ۶۸ درصد مشترکان گاز خراسان رضوی مشمول پاداش شدند جریمه سد معبر با وسایل نقلیه چقدر است؟ رشد نسبی عملکرد دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی عبور مصرف برق از بدبینانه‌ترین سناریوی پیش‌بینی شده حل مشکلات تولید با اتکا بر نیروی جوان و مهندسی معکوس  افزایش بیش از حد مصرف برق به بخشی از شبکه برق مشهد خسارت زد (۷ مرداد ۱۴۰۳) قیمت موبایل‌های آنر امروز چند شد؟ (۷ مرداد ۱۴۰۳) انتصاب مدیرعامل جدید منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزایش ۸ درصدی مصرف برق مشهد نسبت به سال گذشته | شبکه‌های برق تحت فشارند اما قطعی گزارش نشده است ۸۱ درصد حجم مخازن سد‌های خراسان رضوی خالی از آب است موجودی خزانه دولت در زمان تحویل به دولت چهاردهم چقدر است؟ ورود شورای رقابت به افزایش قیمت جدید خودروسازان داخلی فروش غیرحضوری ارز اربعین از امروز یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳) آغاز شد + جزئیات پلمب ۴۱ واحد صنفی به‌دلیل به‌کارگیری اتباع خارجی در مشهد (۷ مرداد ۱۴۰۳) دلار در کانال ۵۸ هزار تومان در روز تنفیذ رئیس جمهور جدید | قیمت طلا، سکه و ارز دیجیتال (۷ مرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۷ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت لاماری ایما ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۷ مرداد ۱۴۰۳) | استارت قیمت‌ها رو به افزایش زده شد + جدول افزایش ۲۹ درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی طی ۴ ماه نخست سال جاری آیا آب جیره بندی می‌شود؟ افزایش ده‌درصدی تولید گوشت قرمز توسط عشایر خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ رونق اقتصادی در منطقه با تصویب اساسنامه مناطق آزاد سرخس و دوغارون
سرخط خبرها

چه عواملی شاخص بورس را تهدید می‌کند؟

  • کد خبر: ۸۶۴۰۷
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
چه عواملی شاخص بورس را تهدید می‌کند؟
چند عامل مهم در روز‌های آینده در روند بازار موثر هستند؛ مثل عرضه  حجیم اوراق بدهی در بازار سرمایه که به  منظره جبران بخشی از کسری بودجه دولت انجام می‌گیرد، نرخ اوراق بدهی که روندی افزایشی تا ۲۲درصد دارد و در آخر، افزایش نرخ بهره بین بانکی تا آستانه ۲۰درصد که می‌توانند روند بازار را از وضعیت فعلی هم بدتر کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بورس اوراق بهادار تهران دیروز یک روند روبه رشد به خود گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش ۱۴هزارو۶۶۶واحدی به رقم یک میلیون و۳۷۶هزارو ۸۱ واحد رسید.

کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که دولت چه راهکاری را باید برای بهبود بازار سرمایه در پیش گیرد، گفت: اکنون قیمت و P/E بسیاری از سهم‌ها به بهار ۹۸ برگشته است و بسیاری از سهام، سطوح حمایتی خود را به راحتی از دست داده اند. در شاخص هم وزن نیز در چند ماه اخیر هیچ رشدی وجود نداشته است و بیشتر شرکت‌های کوچک با ریزش بسیاری مواجه بوده اند، به طوری که تنها برخی سهام شرکت‌های بزرگ، رشد خوبی را تجربه کردند. ادامه این روند به سود دولت و سهام داران خرد نخواهد بود و سهام داران خرد باقی مانده نیز بعد از مدتی، خسته و از بازار سرمایه خارج خواهند شد.

وی بیان کرد: در حوزه نرخ گذاری نیز اظهارنظر‌های بسیار گوناگونی از بخش‌های مختلف سیاست گذاری دولت به گوش می‌رسد، اما هنوز هم بعد از گذشت سه ماه، در زمینه آزاد و شفاف شدن پروسه فروش شرکت‌ها و قیمت گذاری محصولات با مشکل مواجه هستیم.

همچنین مهدی میرزایی، دیگر کارشناس بازار سرمایه، در پاسخ به این پرسش که دولت به غیر از فروش اوراق بدهی از چه راه‌های دیگری می‌تواند تامین مالی کند که بازار سرمایه را در این حد تحت تأثیر خود قرار ندهد، بیان کرد: یکی از کار‌های نادرستی که دولت برای تامین کسری بودجه انجام داد، تامین کسری از طریق درآمد‌های ناپایدار بود؛ درآمد‌های ناپایداری مثل فروش نفت و فروش اوراق بدهی که پشتوانه خوبی ندارد و برای دولت نیز هزینه بر است. دولت از دو سال قبل برای تامین کسری بودجه به سمت فروش اوراق بدهی رفته است که بهره سنگینی نیز به آن تعلق می‌گیرد و می‌تواند ضربه‌هایی را به بازار سرمایه وارد کند.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه، هم به تجارت نیوز گفت: چند عامل مهم در روز‌های آینده در روند بازار موثر هستند؛ مثل عرضه  حجیم اوراق بدهی در بازار سرمایه که به  منظره جبران بخشی از کسری بودجه دولت انجام می‌گیرد، نرخ اوراق بدهی که روندی افزایشی تا ۲۲درصد دارد و در آخر، افزایش نرخ بهره بین بانکی تا آستانه ۲۰درصد که می‌توانند روند بازار را از وضعیت فعلی هم بدتر کنند.

وی افزود: عرضه‌های بلوکی سهام عدالت هم می‌تواند منجر به ایجاد صف فروش در بازار شود. چشم انداز توافقات هسته‌ای و حصول نتیجه در مذاکرات برجام و احتمال کاهش نرخ ارز، عوامل دیگری است که بازار سرمایه را تهدید می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->