هشدار خود مراقبتی برای شهروندان کلانشهر مشهد صادر شد | مشهدی‌ها ماسک تنفسی بزنند (۳ دی ۱۴۰۳) «کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور اختصاص ۱۳۰ تاکسی ون به تاکسیرانی مشهد (۲۸ اذر ۱۴۰۳) یادگارهای کوهسنگی مشهد در دل سازه‌های شهر حل اختلاف میان وزارت کشور و ایران‌خودرو بر سر ۹۰ تاکسی ون شهرداری مشهد بررسی مشکلات ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در محلات حاشیه شهر مشهد | لنگرانداختن بسازوبفروش‌ها در بولوار توس آغاز اولین روز زمستان در مشهد با آلودگی هوا سرپرست شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد منصوب شد (یکم دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کاربری تفرجگاهی، سد پیش‌روی ساخت بزرگراه در کمربند جنوبی مشهد

  • کد خبر: ۸۷۰۶۸
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کاربری تفرجگاهی، سد پیش‌روی ساخت بزرگراه در کمربند جنوبی مشهد
عملیات عمرانی در ارتفاعات جنوبی مشهد وجود دارد، اما نه به عنوان کمربند، بلکه با عنوان کوه پارک و با هدف ایجاد محیط‌های تفرجی برای مردم.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ پس از اینکه در سال ۱۳۹۶ فعالان محیط زیستی درباره آثار ساخت کمربندجنوبی در ارتفاعات مشهد هشدار دادند و درنهایت با ورود دادستانی جلو این ساخت وساز‌ها گرفته شد، موضوع کمربندجنوبی در آن زمان به ستاد تدبیر استان فرستاده شد و با تدابیری که مسئولان استانی و شهری در آن مقطع اتخاذ کردند، قرار شد پروژه ساخت کمربند در ارتفاعات جنوبی مشهد متوقف شود، ساخت وساز‌های انجام شده با هدف تسهیل در رفت وآمد تفریحی شهروندان به پارکینگ تبدیل و از ارتفاعات جنوبی به عنوان فضای تفرجی استفاده شود.

در این راستا، عملیات ساخت کوه پارک مشهد آغاز شد و این فضای تفریحی در مدل‌های مختلف امروز در اختیار شهروندان مشهدی است، اما همچنان نگرانی‌هایی هست از اینکه آیا در آینده نیز این فضای تفریحی حفظ می‌شود یا اینکه دیگر نگاهی ترافیکی به این محدوده وجود ندارد.

در این‌باره، مدیرپروژه ارتفاعات جنوبی مشهد اعلام کرده است با بارگذاری‌هایی که در چند سال گذشته در این محدوده انجام شده و باتوجه به ابلاغ طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب مشهد، سد بزرگ برای ساخت کمربندی و پروژه‌های ترافیکی ایجاد شده است.

امیر رمضانی در گفتگو با شهرآرا، درباره آخرین وضعیت کمربندجنوبی مشهد و انجام عملیات عمرانی در این مناطق گفت: عملیات عمرانی در ارتفاعات جنوبی مشهد وجود دارد، اما نه به عنوان کمربند، بلکه با عنوان کوه پارک و با هدف ایجاد محیط‌های تفرجی برای مردم.

مدیر پروژه کمربندجنوبی مشهد با بیان اینکه خوشبختانه حدود یک ماه پیش طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب که ارتفاعات جنوبی و نحوه کاربری این مناطق را هم شامل می‌شود ابلاغ شده است، افزود: در این طرح برای کمربندجنوبی فضای سبز تعریف شده و دیگر موضوعات بزرگراهی و ترافیکی در این منطقه مطرح نیست و جای آن را کوه پارک گرفته است.

وی با بیان اینکه پس از تغییر رویکرد در پروژه کمربند سبز در سال ۱۳۹۶ و با هماهنگی‌هایی که انجام شد پروژه کوه پارک وارد مرحله اجرایی شد و پارسال شاهد افتتاح کوه پارک بودیم، ادامه داد: این پروژه برای بهره برداری در اختیار شهرداری منطقه ۹ است و اقدامات تکمیل پروژه کوه پارک مشهد نیز در دست طراحی و اجراست.

رمضانی افزود: معابر ساخته‌شده مربوط به کمربندجنوبی اکنون به عنوان فضای پارکینگی بهره برداری شده‌اند تا رفت‌وآمد شهروندان برای بهره مندی از ۳۵۰۰ هکتار ارتفاعات بالادست این کمربند که درخت کاری شده است، فراهم شود.

مدیر پروژه کمربندجنوبی مشهد با بیان اینکه اکنون نیز هیچ تغییر رویکردی برای این حوزه وجود ندارد، تصریح کرد: باتوجه به اینکه در طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب، در این محدوده کاربری فضای سبز دیده شده و البته باتوجه به اقداماتی که در حوزه موضوعات تفرجگاهی در منطقه درحال انجام است، به قطع رویکرد جدیدی برای این محدوده وجود نخواهد داشت و همه این موارد را می‌توان به نوعی سدی در مقابل ساخت بزرگراه در ارتفاعات جنوبی دانست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->