کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ با مشارکت ۹۸۰ کتابفروشی آغاز شد

  • کد خبر: ۸۸۶۹۲
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ با مشارکت ۹۸۰ کتابفروشی آغاز شد
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران از آغاز پاییزه کتاب ۱۴۰۰ با مشارکت ۹۸۰ کتابفروشی از سراسر کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز - علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، در گفتگو با ستاد خبری بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به روند برگزاری طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ اشاره کرده است: فراخوان ثبت‌نام از کتابفروشان برای حضور در طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ از روز پنجشنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و تا پایان روز دوشنبه ۲۴ آبان ادامه داشت.

در این دوره از طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) حضور ۹۸۰ کتابفروشی از سراسر ایران تایید شد. از این تعداد ۱۵۰ کتابفروشی در استان تهران و ۸۳۰ کتابفروشی در سایر استان‌ها فعالیت دارند. از تعداد ۸۳۰ کتابفروشی سایر استان‌ها، ۷۴۶ کتابفروشی در مراکز استان‌ها فعالیت دارند و ۴۱ کتابفروشی نیز در شهر‌های کمتر برخوردار هستند.

رمضانی درباره مدت طرح گفته است: اجرای طرح به مدت پنج روز، یعنی از روز شنبه ۲۹ آبان تا روز چهارشنبه سوم آذر ۱۴۰۰ خواهد بود. همانطور که در نشست خبری هفته کتاب نیز اعلام شد برای اجرای بهتر عدالت فرهنگی این طرح در شهر‌های کمتر برخوردار از کتابفروشی ۱۰ روز است؛ بنابراین روز پایانی طرح در این شهر‌ها پایان روز دوشنبه هشتم آذر خواهد بود.

وی در ادامه اضافه کرده است: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران برای تهیه کتاب‌ها کمک حال مردم سراسر ایران خواهند بود، اما در نظر گرفتن مولفه‌ها و ویژگی‌های کتاب خوب بر عهده خود مردم و مخاطبان است و البته رسانه‌ها نیز در روند این انتخاب نقش دارند. امیدوارم اجرای طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی را موجب شود.

علی رمضانی در پایان گفته است: در طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ خریداران می‌توانند کتاب‌های تالیفی را با یارانه ۲۰ درصدی و کتاب‌های ترجمه شده را با یارانه ۱۵ درصدی از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کنند. سقف مجاز خرید سیصد هزار تومان و سقف یارانه خرید برای هر خریدار شصت هزار تومان تعیین شده است. اسامی، مشخصات و آدرس کتابفروشی‌های عضو طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ نیز در tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.

بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا یکم آذرماه ١٤٠٠ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید

گزارشی از مراسم نکوداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مشهد


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->