آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

رسول دانیال زاده ملقب به «سلطان فولاد» کیست؟

  • کد خبر: ۸۹۹۱
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
  • ۸
رسول دانیال زاده ملقب به «سلطان فولاد» کیست؟
این متهم با دریافت وام های کلان از طریق پرداخت رشوه، اقدام به فعالیت های غیر تولیدی و دلالی می کرده است، از رسول دانیال‌زاده به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد ایران یاد می کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، این بدهکار بانکی در دهه هفتاد بیشتر تمرکز خود را بر شعبه فردوسی بانک ملی گذاشت. اخذ وام و ال سی های کلان به اسم کارخانه نورد سمنان که در اغلب موارد با تخلف در اسناد و محل مصرف همراه بود، رشد سریع مالی او را رقم زد.

حمایت مالی از برخی مدیران بانکی و سرویس گرفتن در تسهیلات بانکی شگرد وی بوده است. شگردی که تنها معوقات او به بانک ملی را از سقف ۳۰۰۰ میلیارد تومان گذرانده است! او با این ترفند منابع لازم برای خرید فولاد کاویان و مجتمع فولاد گیلان بدست آورد و علاوه بر آن املاک و برجهای عظیمی در داخل و خارج بهم زد. دانیال زاده بخش عمده این تسهیلات بانکی را صرف برج سازی در داخل و خارج کشور کرده که از جمله آن برجهای فوق سلطنتی در کامرانیه تهران است!
برخی از اخبار حکایت از آن دارد که این بدهکار بانکی اسپانسر بزرگ ستادی بوده است که به تازگی کمک های بابک زنجانی به آن توسط رئیس قوه قضائیه رسانه‌ای شد.
 
این خدمات در انتخابات ۹۲ و ۹۴  صورت گرفته و البته در ازای خدمات، از امتیاز دریافت تسهیلات سفارشی برادر یکی از مقامات دولتی هم بهره مند شده است. او در دولت تدبیر مشمول گشایش اقتصادی شد و از بانکهای تحت سلطه یک باند خاص تسهیلات کلان دریافت کرد و البته پورسانت این تسهیلات را نیز به خوبی به این برادر پرحاشیه پرداخت کرده است. پورسانتی که شناسایی گوشه ای از آن توسط دستگاه نظارتی بزودی پای وی را به ندامتگاه سایر مفسدین اقتصادی خواهد گشود.
 
هدیه ۱۶ میلیاردی به همسر برادر رئیس جمهور از محل خیریه
حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی؛ با اشاره به صحبت‌های اخیر سخنگوی دستگاه قضا مبنی بر ارتباط دانیال‌زاده با حسین فریدون اظهار داشت: دانیال‌زاده یک خانه‌ای را به قیمت ۱۶ میلیارد تومان در تجریش خریداری می‌کند و به فردی به نام “الف غ” که همسر آقای فریدون است هدیه می‌کند.
وی افزود: دانیال‌ زاده به همراه بعضی افراد که نمی‌خواهم از آن‌ها نام ببرم موسسه خیریه‌ای داشتند که در این محل کارهای پولشویی انجام می‌دادند و این خانه ۱۶ میلیاردی هم از محل همین موسسه خیریه هدیه شده است.
نماینده مردم شاهین‌شهر گفت: این بدهکار بانکی با استفاده از خلاء‌های قانونی موجود، پرداخت بدهی خود را به تعویق می‌انداخته و از طرفی گزارش داده شده که وام‌ها را برای تولید و اقتصاد استفاده می‌کند که این موضوع کاملا کذب است.
حاجی‌دلیگانی ادامه داد: در یک مورد، از نهادی با بانک تماس می‌گیرند و دانیال زاده را برای دریافت وام ۳۰۰ میلیاردی معرفی می‌کنند که رئیس بانک از پرداخت این مبلغ استنکاف می‌کند و دانیال زاده در نهایت موفق به اخذ تسهیلات یکصد میلیاردی می‌شود.
وی عنوان کرد: همچنین این بدهکار بانکی، چکی به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان برای مراسم ختم مادر یکی از مسئولان پرداخت کرده است.
نماینده مردم شاهین شهر در خصوص تذکر نمایندگان مجلس به رئیس جمهوری مبنی بر جلوگیری از ورود فریدون به هیئت دولت گفت: هنوز پاسخی از طرف دولت دریافت نشده است، براساس قانون باید به تذکر نمایندگان پاسخ داده شود اما برای این موضوع زمانی تعریف نشده و معمولا ظرف ۳۰ روز انجام می‌شود.

وام ۴۰۰ میلیون درهمی بانک ملت با سود صفر درصد به دانیال زاده

روزنامه کیهان در زمینه دستگیری این بدهکار هزار میلیاردی نوشت:

یک منبع آگاه اعلام کرد رسول دانیال‌زاده ابر بدهکار بانکی با تشکیل یک شبکه ارتشا این تسهیلات را خارج از محل تولید و در سایر فعالیت های اقتصادی از قبیل برج سازی هزینه کرده است.

به گفته وی، اخلال در نظام اقتصادی و خرید و فروش بی ضابطه کالاهای استراتژیک یکی از جرائم این شخص  است.

برخی تحلیلگران حملات اخیر به قوه قضائیه را در راستای برخورد قاطع این قوه با بدهکاران کلان بانکی و دستگیری برخی از این مفسدان ارزیابی می کنند.

این  ابر بدهکار بانکی کیست؟ رسول دانیال زاده همان شخصی است که علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس پیش از این به شیوه رانت خواری وی اشاره کرده بود.

زاکانی که درباره اوج‌گیری فعالیت شبکه دلالی در فضای پسابرجام هشدار داده و برخی پرونده‌های فساد را نیز مطرح کرده بود، با بیان اینکه مالامیر [شبدوست مالامیری] و دانیال زاده [رسول] دو نفر بدهکار بانکی هستند و «ح.ف» پشت سر این‌هاست، گفته بود: به‌عنوان‌مثال بانک ملت ۴۰۰ میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به اینها داده و آنها این پول را به داخل کشور آورده‌اند و از طریق صرافی‌ها آن را تبدیل و مجدداً این پول را که با کارمزد صفر درصد از خود بانک ملت گرفته بودند در خود بانک ملت سرمایه‌گذاری کرده و سالانه ۲۴ درصد سود گرفتند. حالا حساب کنید که چه مقدار پول جابه‌جاشده است.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه اینها توسط یکی از نزدیکان رئیس جمهور کارسازی می‌شود و این مستقیماً دست در بیت‌‌المال کردن است، از وزیر اقتصاد  خواسته بود بیان کند که بانک‌های مختلف به این دو نفر چقدر تسهیلات داده‌اند و ارتباطشان با این فرد نزدیک به رئیس جمهور چیست؟

به گفته زاکانی، این تسهیلات در زمان مدیرعاملی رستگار [عضو بازداشت شده باند سرخه ای ها] در بانک ملت پرداخت شده و خود شخص مدیرعامل در اعطای آن نقش داشته است.

ابربدهکاری که رئیس بانک ها را تعیین می کرد

زاکانی گفته بود: این موضوع برای بانک‌های رفاه و ملی هم اتفاق افتاده و شاید بپرسید رئیس یک بانک را انتخاب کردن از چه نظر مهم است، از این نظر که ۱۵۰ هزار میلیارد سپرده‌گذاری در بانک ملی و ۱۲۰ هزار میلیارد سپرده‌گذاری در بانک ملت دست یک نفر خلافکار می‌افتد.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بابیان اینکه پیوند بین قدرت و ثروت فرصتی را برای چنگ‌اندازی عده‌ای به منابع بیت‌المال فراهم می‌کند، گفته بود: اکنون نیز شیوه‌ای طراحی کرده‌اند که در آن ثروت‌های افسانه‌‌ای نامشروع کسب می‌کنند.

بدهکار بانکی شکایتش از زاکانی را پس گرفت

این اظهارات زاکانی شکایت دانیال زاده را در پی داشت  اما در جلسه دادگاه این نماینده سابق مجلس که در دادگاه جرائم کارکنان دولت برگزار شد، دانیال‌زاده با مشاهده مستندات زاکانی، شکایت خود را پس گرفت. گفته می شود رسول دانیال زاده در تاریخ ۲۵/۳/۹۳  ملکی به قیمت ۱۴ میلیارد تومان واقع در تجریش (از طریق همسر) به «ح.ف» داده است و اعمال نفوذ در نصب برخی مدیران بانکی که توسط متهمان به فساد اقتصادی به یکی از نزدیکان رئیس جمهور معرفی شده‌اند و اصرار به انتصاب یکی دیگر از مدیران بانکی با حقوق‌های نجومی، از جمله کمترین در خواست های دانیال زاده بوده است!

همچنین بازار نیوز در همین زمینه نوشت:

بنا به گفته منابع آگاه، رسول دانیال‌زاده سرمایه دار و فعال اقتصادی شب گذشته توسط بخش مبارزه با مفاسد اقتصادی سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شد.
وی که از بدهکاران بزرگ بانکی است به دلیل عدم پرداخت ۲۶۰۰ میلیارد تومان بدهی معوق خود به بانک ملت، تحت پیگرد و بازداشت قرار گرفته است.
چندی پیش زاکانی نماینده سابق مردم تهران در خصوص وی گفته بود که او تحت حمایت یکی از نزدیکان رئیس جمهور است و از این طریق امتیازات بسیاری را به دست آورده است. به دنبال این اظهارات، ر.د از زاکانی شکایت کرد که البته نهایتا از پیگیری شکایت صرفنظر کرد.
بنا بر شنیده ها این متهم با دریافت وام های کلان از طریق پرداخت رشوه، اقدام به فعالیت های غیر تولیدی و دلالی می کرده است.
گفتنی است از رسول دانیال‌زاده به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد ایران یاد می کنند.
منبع: راه دانا
 
تصاویری از تعقیب و مراقبت از سلطان فولاد در خارج از کشور
 
تعداد بازدید : 2046
 
توضیحات سخنگوی قوه قضائیه از آخرین جزئیات دستگیری و بازگشت دانیال‌زاده ابر بدهکار بانکی:
 
تعداد بازدید : 1257
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
3
17
روحتون اتیش بگیره مگه ولد چی .... هستین این طوری بیت المال میخورید خدا خودتون و نسلتون نابود کنه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
چندسال دیگه بچه هاشون میگن ما پدر اندر پدر پولدار بودیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
2
21
خدالعنت کنه بیهمه چیزهارو لعنتی ها ماپنج تومن وام میخوایم اونم هجده درصد دهنمونو سرویس میکنن
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
3
6
اینجور آدما باهوشند و نخبه
حیفه اینارو باید از مغزشون استفاده کرد تو زندان تا آخر عمر
اعدام باید واسه کسانی باشه که پشت پرده در سیستمهای بانکی به چنین فاسدانی بها میدن
بانکساز
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
2
4
خدا لعنت کند مدیران بله قربان گو و بیسواد بانکی را که دشمن تولید واقتصادند و عامل تمام بدبختیهای کشور و مردم و اسلامند.اگر این احمق‌ها به ظاهر مدیر نبودند دانیال زاده زنجانی هدایتی و دیگران بوجود نمی آمدند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
2
8
بسیار شگفت‌آور است که از نسبت فامیلی این انگل با خاندان فریدون سخنی بمیان نمی‌آید! همچنین از دلارهایی که گرفته!!
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
1
واقعا متاسفم که در مورد آدم خوبی مثل ایشون لقب های خودتون رو میدین --- ایشون هم باید بزاره از ایران بره تا شرکتهاش مثل کارخانه ارج و کفش ملی و و ... پرسنلشون رو بیرون کنند تا قدر آقای دانال زاده رو بدونید که توی این شرایط اقتصادی حدود 5 هزار کارگر حقوقشون یک روز هم عقب نیافتاده .... من شخصا عاشقتم آقای دانیال زاده .
ku36
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
0
از بانك ملت ده ميليون وام با بهره 18 درصد گرفتم و دو ميليون كم كرده و هشت ميليون دادند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->